پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کرمان موتور

جک T8 محصول جدید کرمان موتور/ آتش کرمان موتور در خاکستر تحریم

شرکت کرمان موتور به تازگی در حال تست محصول جدید از شرکت جک موتور است، این محصول با نام جک T8 در کلاس خودروهای پیکاپ قرار می گیرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو کرمان موتور در دوران تحریم ها دست روی دست نگذاشته و بی سر و صدا فعالیت های خود در حوزه داخل […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸

شرکت کرمان موتور به تازگی در حال تست محصول جدید از شرکت جک موتور است، این محصول با نام جک T8 در کلاس خودروهای پیکاپ قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

کرمان موتور در دوران تحریم ها دست روی دست نگذاشته و بی سر و صدا فعالیت های خود در حوزه داخل سازی و توسعه محصول را ادامه می دهد. انگار این شرکت تصمیم دارد آتش زیر خاکستر باشد! همین چند روز گذشته بود که مشاهده جک S4 کراس اور در پارکینگ این شرکت خبرساز شد و اخبار رسیده نشان داد این خودرو در حال تست های میدانی است تا به سبد محصولات کرمان موتور اضافه شود.

اما این همه ماجرای فعالیت های کرمان موتور نیست زیرا در هفته جاری نیز یک محصول جدیدی دیگر از جک موتور در شرکت کرمانی ها دیده شده است!

کرمان موتور جک تی 8-Jac T8

مشخصات ظاهری وانت جک T8

این خودرو یک پیکاپ مدل T8 از محصولات جک موتور است. خودرویی که احتمالا در حال گذراندن تست های میدانی است و به عنوان اولین قدم کرمان موتور در بازار پیکاپ ها به حساب خواهد آمد. T8 در واقع یک پیکاپ درشت اندام است که با طول 5325 میلی متر، تنها 10 میلی متر از تویوتا هایلوکس کوچک تر است.

البته عرض این خودرو به 1880 میلی متر می رسد که 25 میلی متر بیش از هایلوکس است و شاید این نوید فضای داخلی بزرگ تر را بدهد. جالب آن که طراحان این خودرو احتمالا در زمان طراحی T8 ابعاد هایلوکس را مد نظر داشته اند زیرا حتی Wheel bace یا فاصله محوری آن هم به 3090 میلی متر رسیده است که 5 میلی متر از هایلوکس بیشتر است.

البته الگو قرار دادن جان سخت تویوتا به عنوان یکی از بهترین پیکاپ های تاریخ صنعت خودرو نشان از هوشمندی جک موتور دارد.

حتی در مقوله طراحی ظاهری هم می توانید رگه هایی از طراحی هایلوکس را در نمای این خودرو ببینید. به خصوص در نمای ظاهری جلو و بخش چراغ ها شباهت های زیادی بین این دو خودرو وجود دارد اما در جلوپنجره این شباهت ها رنگ می بازد و حجم پردازی کُرُمی همراه با زاویه های شکست تیز بیشتر در سبک طراحی پیکاپ های مخصوص بازار آمریکا دیده می شود. البته در طراحی دیگر نقاط بدنه تقریبا همان المان های خاص خودروهای پیکاپ آفرود دیده می شود و که شامل سطوح گسترده ساده و حجم های کلاسیک است.

jac t8_جک تی 8_پیکاپ کرمان موتور

این خودرو می تواند 900 کیلوگرم بار را با خود حمل کند و GVW یا حداکثر وزن مجاز آن شامل وزن خودرو و بار به 2870 کیلوگرم می رسد. جک T8 به دلیل پتانسیل های ذاتی که در سفرهای آفرود دارد، بی شک یکی از گزینه های طرفداران این خودروها خواهد بود. پس بد نیست که بدانید این خودرو زاویه حمله یا Approach Angle معادل 30 درجه دارد که در عبور از ناهمواری ها می تواند خطر برخورد سپر خودرو با زمین را کاهش دهد. همچنین این خودرو در سپر عقب زاویه فرار ( Departure Angle) یا خروج از گودالی معادل 22 درجه دارد. این خودرو ارتفاعی به اندازه 21 سانتی متر از زمین دارد.

درون کابین این خودرو به نظر جادار می آید و همه چیز در نمایشگر بزرگ وسط داشبورد متمرکز شده است. در کل طراحی کابین ساده و کاربردی است.

مشخصات فنی جک T8

جک در این خودرو از موتور 2 لیتری مجهز به توربوشارژر استفاده کرده است که می تواند در دور 5 هزار به 188 اسب بخار نیرو دست پیدا کند. همچنین در بازه 1800 تا 4000 دور نیز 290 نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار می گیرد.

jac t8_جک تی 8_پیکاپ کرمان موتور

از جمله نکات جالب توجه در طراحی موتور می توان به بازه وسیع گشتاور اشاره کرد که در مسیرهای آفرود و به خصوص شیب های بلند می تواند باعث حفظ شتاب در یک دنده خاص شود. نمونه مشاهده شده در کرمان موتور مجهز به یک گیربکش 6 سرعته دستی است که برای یک خودرو آفرود ایدال به نظر می رسد. هر چند از سیستم انتقال قدرت موتور به هر 4 چرخ هنوز اطلاعات دقیق تری در دست نیست. اما به نظر می رسد با توجه به گیرباکس دستی این خودرو، مدلی که برای بازار ایران انتخاب شده است از ضریب یا Ratio دیفرانسیل 4.1 به یک استفاده کند. ضریبی که باید ان را در بین خودروهای آفرود مرسوم دانست زیرا هم قدرت مناسبی را به چرخ ها انتقال می دهد و هم در مسیرهای آن رود شتاب کافی را به ارمغان می آورد. در بخش ترمزها نیز خودرو در هر 4 چرخ از ترمزهای دیسکی بهره می برد.

jac t8_جک تی 8_پیکاپ کرمان موتور

جک موتور این خودرو را به باک سوخت 76 لیتری مجهز کرده است و به نظر می رسد مصرف سوخت خودرو در حالت ترکیبی بین 8 تا 9 لیتر در جاده و شهر باشد. هر چند در مسیرهای آفرود مصرف سوخت کاملا به شرایط رانندگی و مسیر رابطه مستقیم دارد و نمی توان عدد دقیقی برای آن ذکر کرد. فراموش نکنید که T8 از شاسی نردبانی مستقل بهره می برد. یعنی دقیقی چیزی که یک خودروی آفرود واقعی به آن نیاز دارد. نوعی از شاسی که حتی فرود F150 و مرسدس بنز کلاس G هم هنوز از آن استفاده می کنند. از این رو می توان انتظار داشت بعد از ورود این خودرو به بازار به دلیل پتانسیل های این خودرو، علاقه مندان سریعا به فکر تیونینگ و ارتقاع سطح آن بیفتند. از طرفی به دلیل شباهت های بسیار از نظر ظاهری و ابعادی با تویوتا هایلوکس، احتمالا بسیاری از قطعات افترمارکت هایلوکس با جک T8 مشترک خواهد بود.

قیمت گذاری این خودرو می تواند از درجه اهمیت بالایی برخودار باشد اما از حالا می توان گفت یک رقیب قدرتمند برای پیکاپ های بازار ایران چنگ و دندان تیز می کند.

انتهای پیام/

جزییات طرح فروش اقساطی (مشارکت در تولید) محصولات کرمان موتور منتشر شد

محصول جدید کرمان موتور در راه است/ کرمانی ها با جک S4 از تحریم گذشتند!

مچ اندازی کرمان موتور با رکود صنعت و بازار خودرو (جزییات فروش اقساطی محصولات کرمان موتور)

شرایط فروش اقساطی جک اس ۳ اعلام شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی