پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت برقی

لزوم بسترسازی برای تولید موتورسیکلت های برقی

رئیس انجمن تولیدکنندگان موتور سیکلت گفت: شرایط به نحوی پیش نرفته است تا تولیدکنندگان موتورسیکلت در بخش تولید موتورسیکلت های برقی فعالیت کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو ابوالفضل حجازی رییس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران تصریح کرد: به دلیل تغییر مقطعی سیاست‌های دولت، برای تولیدکنندگان امنیت ایجاد نشده که روی موتورسیکلت‌های برقی سرمایه‌گذاری کنند. […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲ شهریور ۱۳۹۸

رئیس انجمن تولیدکنندگان موتور سیکلت گفت: شرایط به نحوی پیش نرفته است تا تولیدکنندگان موتورسیکلت در بخش تولید موتورسیکلت های برقی فعالیت کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

ابوالفضل حجازی رییس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران تصریح کرد: به دلیل تغییر مقطعی سیاست‌های دولت، برای تولیدکنندگان امنیت ایجاد نشده که روی موتورسیکلت‌های برقی سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: برای تولید موتورسیکلت‌های برقی طرح و ایده‌های جدیدی ارائه شده که طبق این طرح‌ها می‌توانیم طی دو سال 80 درصد موتورهای فرسوده را با موتورسیکلت‌های برقی جایگزین کنیم.

وی با بیان اینکه اگر تعداد موتورسیکلت‌های برقی در خیابان‌ها افزایش یابد، استفاده از آن به یک جور مد تبدیل می‌شود، تصریح کرد: از طرف دیگر امنیت جانی در موتورسیکلت‌های برقی بیشتر است که این موضوع نیز می‌تواند به جذب مشتریان کمک کند.

این فعال صنعتی با بیان اینکه سازمان‌های مربوط به بخش سلامت و محیط زیست می‌توانند با پخش تیزرهایی به ترغیب مردم به استفاده از موتورسیکلت‌های برقی کمک کنند، اظهار کرد: دولت باید برای استفاده از موتورسیکلت‌های برقی انگیزه ایجاد کند؛ برای مثال دولت می‌تواند از طریق بانک‌ها تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار مردم قرار دهند.

وی افزود: دولت می‌تواند یارانه بنزین را حذف کند و 95 درصد آن را در بودجه‌های ملی و توسعه زیرساخت‌ها استفاده کند و پنج درصد باقی‌مانده که در حال حاضر صرف هزینه سوخت موتورسیکلت‌ها می‌شود، در بخش فرهنگسازی برای استفاده از موتورسیکلت‌های برقی و سرمایه‌گذاری برای تولید این نوع موتورسیکلت‌ها استفاده کند. برای مثال دولت می‌تواند کارت خرید 10 میلیون تومانی برای خرید موتورسیکلت‌های برقی به هر خانواده اختصاص دهد و اقدامات لازم برای جلوگیری از انجام تخلفات در زمینه استفاده از این تسهیلات را نیز انجام دهد.

رییس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران با بیان اینکه با اجرای چنین طرحی تولیدکنندگان موتورسیکلت برقی می‌توانند در مدت دو سال، سه میلیون دستگاه موتورسیکلت فرسوده را جمع‌آوری و با موتورسیکلت‌های برقی جایگزین کنند، تصریح کرد: قیمت بالا و شتاب کمتر موتورسیکلت‌های برقی از جمله عوامل کم بودن تقاضا در این بخش است، چراکه 90 درصد موتورسواران افراد کم‌درآمد جامعه هستند.

به گفته حجازی به دلیل هزینه‌های جانبی استفاده از خودرو در سال‌های آینده تعداد خودروسواران کمتر می‌شود و افراد بیشتری به استفاده از موتورسیکلت رو می‌آورند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در سال‌های آینده 100 تا 300 هزار موتورسوار در کشور اضافه خواهد شد؛ بنابراین بهتر است قبل از اینکه پیش‌بینی ما محقق شود، دولت برای فرهنگ‌سازی و سرمایه‌گذاری در بخش موتورسیکلت‌های برقی اقدام کند.

انتهای پیام/

از حرف تا واقعیت / قیمت واقعی موتورسیکلت چقدر با صحبت های مسئولان فاصله دارد؟

صنعت موتورسیکلت برنامه و چشم انداز ی ندارد/ سیاست های لحظه ای بلای جان فعالان موتورسیکلت

پتانسیل تولید موتورسیکلت با برند ایرانی (مصاحبه اختصاصی با رئیس انجمن موتورسیکلت)

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی