پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

عزم وزارت صمت و دستگاه قضا برای جلوگیری از بروز فساد در صنعت خودرو

نظارت بیشتر و شفاف سازی در هر بخشی سبب بروز و ظهور نتایج مثبت در آن حوزه ها خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو این روزها که خبر دستگیری سلاطین داغ است، تنها نکته ی قابل توجه اینجاست که در هر بخشی که نظارت به درستی در آن صورت نگیرد احتمال وقوع تخلف […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۳ شهریور ۱۳۹۸

نظارت بیشتر و شفاف سازی در هر بخشی سبب بروز و ظهور نتایج مثبت در آن حوزه ها خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

این روزها که خبر دستگیری سلاطین داغ است، تنها نکته ی قابل توجه اینجاست که در هر بخشی که نظارت به درستی در آن صورت نگیرد احتمال وقوع تخلف بسیار بالا می رود. صنعت خودرو یکی از صنایع حائز اهمیت کشور بوده که بخش های وابسته متعددی هم در کنار آن در کشور فعالیت می کنند.

پس از خیز نرخ ارز در کنار سایه سنگین نظارت، افراد شرایط را برای سوداگری بسیار مناسب دیدن و تا جایی که امکان داشت از شرایط حاکم استفاده کردند اما هیچوقت نباید این امر را فراموش کرد که هیچگاه ماه پشت ابر نمی ماند.

طی 3 سال گذشته روند نظارت بر صنعت و بازار خودرو آنطور که باید و شاید انجام نمی شد و برخی از افراد در مسیر منافع خودشان گام برمی داشتند که این موضوع سبب بروز یک آشفته بازار در حوزه خودرو شد.

سیاستگذاری های درست و به موقع رئیس محترم دستگاه قضا و همکاری و اعمال سختگیری از سوی وزارت صمت سبب شد تا با فساد موجود در این صنعت برخورد شود که این اقدامات طی روزهای اخیر نتایج خوبی به همراه داشته است.

آرش کجوری کارشناس صنعت خودرو در این راستا بیان کرد: قطعا این برخوردها موجب ایجاد اعتماد و اطمینان افکار عمومی در خصوص مبارزه با فساد شده است .

این فعال حوزه خودرو ادامه داد: پرونده هایی که هم اکنون در حال بررسی و منجر به بازداشت شده است مربوط به مدیران اسبق شرکت سایپا بوده است .

وی اشاره کرد: وزیر صمت با انتصاب سلیمانی در سایپا و برکناری یکه زارع رسما سیاست خود را در زمینه مبارزه با فساد در صنعت خودرو نشان داده است.

کجوری همچنین گفت: باید بر این نکته تاکید کنم که بیشترین فساد مدیران بازداشتی صنعت خودرو در سالهای ۹۶ و اوایل ۹۷ بوده است که در طول چند ماه گذشته وزارت صمت در یک همکاری گسترده و تنگاتنگ با دستگاههای نظارتی توانسته برخی از گلوگاه های فساد در صنعت خودرو را شناسایی و با آن برخورد کند.

انتهای پیام/

تا چه زمانی قرار است مدیران خودروسازها، بالاجبار خودرو را زیر قیمت بفروشند؟

لزوم تدوین راهکار مقابله با پدیده نوظهور ثبت آگهی های صوری خرید و فروش خودرو

هیئت نظارت در حال بررسی پرونده 2 تن از نمایندگان مجلس

قیمت 80 قلم کالا در مسیر نزول

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی