پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

تشریح 14 اقدام وزارت صمت برای اصلاح صنعت خودرو از زبان دستیار ویژه وزیر

مشاور وزیر صمت 14 اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت را که در راستای اصلاح صنعت خودرو در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته را تشریح کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو صادق نجفی مشاور وزیر صمت در خصوص 14 اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای بهبود صنعت خودرو اظهار کرد: وزیر […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۴ شهریور ۱۳۹۸

مشاور وزیر صمت 14 اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت را که در راستای اصلاح صنعت خودرو در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

صادق نجفی مشاور وزیر صمت در خصوص 14 اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای بهبود صنعت خودرو اظهار کرد: وزیر صمت دستورات لازم را به خودروسازان برای عدم افزایش قیمت خودرو‌ های پیش فروش شده معوق طبق قرارداد را داده است و در همین راستا دستورات لازم برای اعمال فیلتراسیون قویتر در سیستم فروش خودرو، جهت رسیدن خودرو به دست مصرف کننده واقعی داده شده است.

وی بیان کرد: برای ترخیص خودرو‌های وارداتی در گمرک مانده و جلوگیری از رشد روز افزون قیمت در بازار خودرو‌های وارداتی نیز اقدامات موثری به انجام رسید.

دستیار ویژه وزیر صمت با بیان اینکه کاهش نوسانات و ثبات بخشیدن به بازار خودرو از ابتدای سال و افزایش عرضه خودرو به بازار نیز در همین راستا انجام شده است، تصریح کرد: سیاست کاهش واردات کالا‌های تولید داخل و افزایش صادرات به اجرا درآمد و از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در توسعه ساخت داخل دعوت به عمل آمد.

نجفی با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید، گفت: برگزاری نمایشگاه تخصصی ساخت داخل در حوزه افزایش ساخت داخل قطعات و پیوند دادن تولیدکنندگان و قطعه سازان کشور با خودروسازان، گامی محکم در راستای رفع نیاز‌ های تولید به شمار می‌رود.

وی با اعلام اینکه 4 هزار میلیارد تومان به خودروسازان برای تزریق در بخش قطعه سازی پرداخت شده است، اشاره کرد: رونق تولید با تأمین مواد اولیه برای بخش تولید و رساندن تولید روزانه صنعت خودرو از 400 دستگاه به 2200 دستگاه در روز در دستور کار قرار گرفت.

مشاور وزیر صمت ادامه داد: به خودروسازان در خصوص عدم اجازه واردات قطعاتی که در کشور تولید می‌شود، دستور داده شده و در همین راستا به معاونت‌های امور صنایع و ایدرو درخصوص استفاده حداکثری از سرمایه‌های انسانی کشور درخصوص ساخت داخل ابلاغ شده است.

نجفی حمایت از واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی را تنها راه نجات صنعت خودرو دانست و گفت: حمایت از همکاری نخبگان دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان در همکاری با قطعه سازان در بخش ساخت داخل قطعات هایتک و حمایت و همکاری از حضور نخبگان و توانمندی‌های صنایع دفاعی کشور در بخش داخل سازی قطعات هایتک در همین راستا به عمل آمده است.

انتهای پیام/ منبع: صدا و سیما

شرایط فروش سایپا برای فردا اعلام شد

آغاز فروش نقدی و اقساطی محصولات سایپا از فردا

حضور شخص سوم در پرونده تخلف 2 نماینده مجلس

فراخوان 679 دستگاه خودرو فولکس واگن به مشکل در جعبه دنده

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی