پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرشاد مقیمی

فرشاد مقیمی نماینده یک نسل است / تیم صنعت نیاز به جوانگرایی دارد

روز گذشته رضا رحمانی با موافقت اعضاء مجمع ایران خودرو در اقدامی جسورانه، فرشاد مقیمی معاون خود در حوزه تولید را راهی اتاق فرماندهی ایران خودرو کرد. اقدامی که باید آن را تزریق هوشمندانه اکسیر جوانی و تجربه به رگ های خودروسازی نامید. یادداشت اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو بعد از پایان غیرمنتظره عمر […]

امید آذرزمانی
سه شنبه - ۵ شهریور ۱۳۹۸

روز گذشته رضا رحمانی با موافقت اعضاء مجمع ایران خودرو در اقدامی جسورانه، فرشاد مقیمی معاون خود در حوزه تولید را راهی اتاق فرماندهی ایران خودرو کرد. اقدامی که باید آن را تزریق هوشمندانه اکسیر جوانی و تجربه به رگ های خودروسازی نامید.

یادداشت اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

بعد از پایان غیرمنتظره عمر مدیریت هاشم یکه زارع در ایران خودرو و معرفی عباس علی آبادی به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت، چند روزی این موضوع نقل محافل خبری بود. اما در شرایطی که تصور می شد علی آبادی به سرعت روی صندلی یکه زارع خواهد نشست، این اتفاق نیفتاد تا بعد از گذشته سه روز رایزنی ها برای گزینه های جایگزین آغاز شود.

در این بین از نام مدیران قدیمی صنعت خودرو گرفته تا معاونان بدنه ایران خودرو و حتی مدیران عامل دیگر شرکت های آبی پوشان جاده مخصوص شنیده شد. نکته جالب توجه این که همه کاندید هایی که نامشان به گوش می رسید، یا یک دوره طولانی در صنعت خودرو به عنوان مدیر حضور داشتند و یا در جایی خارج از این صنعت فعالیت می کردند.

از این رو بعضی از کارشناسان عقیده داشتند نام هایی که برای در دست گرفتن بزرگترین خودروساز خاورمیانه مطرح می شود، اغلب تجربه مدیریت در صنعت را در سالیان دور داشتند و با توجه به کارنامه آنها انتظار نمی رود تفکر نو و مدلی از مدیریت نوین را در ایران خودرو ارائه کنند.

زیرا هرچه در چنته داشتند تا به امروز رو کرده بودند. از این رو متخصصین این حوزه معتقد بودند حالا وقت آن رسیده که فردی با تفکر نوگرا و انرژی دوچندان وارد عرصه مدیریت این شرکت شود تا اتمسفری جدید در مسیر ایجاد کند. ضمن این که بدون شک برای تصدی این پست نمی توان از یک جوان بی تجربه استفاده کرد.

اما روز گذشته رضا رحمانی با موافقت اعضاء مجمع ایران خودرو در اقدامی جسورانه، فرشاد مقیمی معاون خود در حوزه تولید را راهی اتاق فرماندهی ایران خودرو کرد. اقدامی که باید آن را تزریق هوشمندانه اکسیر جوانی و تجربه به رگ های خودروسازی نامید.

مقیمی به عنوان یکی از جوان ترین معاونین وزیر در یک سال و اندی که در پست معاونت تولید و امور صنایع حضور داشت، توانسته کلیدی ترین معاونت وزارت صمت را در فضای تحریم به شکل مناسبی مدیریت کند. هر چند بعضی از کارشناسان وی را در حوزه خودروسازی کم تجربه می دانند اما نباید فراموش کرد بعد از اعمال دوباره تحریم ها، خودروسازان، قطعه سازان و در کل صنعت خودرو به صورت مستقیم با مقیمی در تماس بودند و مشکلات و چالش های خود را مطرح کردند.

تا جایی که یکی از رفتارهای پسندیده مدیریت او حضور مستقیم و سرکشی به کارخانه جات و تولید کنندگان بود و به همین دلیل بانک اطلاعاتی که او از مشکلات صنعت خودرو و زنجیره تامین دارد، می تواند زمینه ساز تصمیمات کارسازی در ایران خودرو باشد.

مقیمی که به عنوان یکی از جوان ترین مدیران عامل تاریخ صنعت خودرو کشور در حوزه تولید حالا راهی کیلومتر 14 جاده مخصوص شده است، نماینده نسلی است که گاهی در مقابل ایفای نقش آنها در بدنه مدیریت کلان کشور مقاوت هایی وجود دارد. اما بی شک برای تحول در صنعت کشور و به خصوص صنعت خودروسازی، نباید بیش از این تعلل کرد.

شاید وقت آن رسیده که مدیران قدیمی این صنعت در پست های اجرایی و مدیریت جایشان را به جوان تر ها بدهند و نقش حمایت و مشاوره را بر عهده بگیرند. این رسمی است که به قول فوتبالی ها هر چند سال یک بار توسط یک مربی بزرگ انجام می شود و نسلی جدید را جایگزین نسل قبل می کنند. شاید بهتر باشد بگوییم فرشاد مقیمی نماینده یک نسل است.

نسلی که تجربه را به اندازه کافی کسب کرده و علم را نیز به همراه خود دارد. حالا باید منتظر بود و دید آقای مهندس صنایع که دانشجوری دکتری در همین رشته است، اکسیر جوانی را چگونه در شریان های بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه تزریق می کند؟

نوشته: امید آذرزمانی

مدیرعامل جدید ایران خودرو منصوب شد/کوچ مقیمی از وزارت صمت به جاده مخصوص

هیئت مدیره جدید ایران خودرو اعلام شد

لزوم بکارگیری یک تیم مدیریتی دلسوز و خوش فکر در ایران خودرو

خداحافظی یکه زارع با ایران خودرو / مدیر عامل جدید ایران خودرو کیست؟

خودروسازان باید به سرعت کیفیت و کمیت محصولات خود را افزایش دهند

اهداف وزارت صمت درحوزه رضايت مشتريان از محصولات ايران خودرو محقق شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی