پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حمل و نقل هوشمند

اطلاعات مکان محور زیربنای توسعه حمل و نقل

دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته گفت: اطلاعات مکان محور یکی از زیر بناهای مورد نیاز برای توسعه حمل و نقل در کشور است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری اظهار کرد: برای […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۵ شهریور ۱۳۹۸

دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته گفت: اطلاعات مکان محور یکی از زیر بناهای مورد نیاز برای توسعه حمل و نقل در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری اظهار کرد: برای توسعه فناوری های مکان محور به اطلاعات موجود در سازمان نقشه برداری نیاز داریم.

وی اشاره کرد: هم اکنون گروه های مختلفی در ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچون خودرو، ریلی هوایی و غیره شکل گرفته است که همه این گروه ها به دنبال هوشمندسازی خدمات خود هستند.

این مقام مسئول تشریح کرد: هوشمند سازی در این حوزه ها نیز بدون دسترسی به اطلاعات دقیق مکانی امکانپذیر نیست. بخش بزرگی از این اطلاعات دقیق در سازمان نقشه برداری متمرکز است.

به گفته وی، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در حوزه تامین تجهیزات، فناوری و خدمات مورد نیاز در حوزه مکان محور به کمک های سازمان نقشه برداری نیاز دارد.

وی تاکید کرد: اطلاعات مکان محور یکی از زیر بناهای مورد نیاز برای توسعه حمل و نقل در کشور است به همین دلیل به دنبال توسعه این فناوری در کشور به کمک شرکت های دانش بنیان هستیم.

مهمترین هدف انعقاد این تفاهم نامه مشارکت و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان نقشه برداری کشوری در حمایت و گسترش کسب و کارهای دانش بنیان در زمینه تجهیزات سامانه های نقشه برداری و ژئوماتیک توسط فارغ التحصیلان، کارآفرینان، مراکز تحقیقاتی و صاحبان ایده است.

شناسایی، صلاحیت سنجی و معرفی شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه مکان محور، کمک به اخذ مجوزهای مورد نیاز، نظارت بر نحوه اجرای کارهای تحقیقاتی و پژوهشی و غیره بخشی از تعهدات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این تفاهم نامه مشترک است.

انتهای پیام/

عوارض مسیر تهران – اصفهان – تهران هزار تومان گران تر شد

نفس ناوگان تجاری تازه شد

تهیه کارت اعتباری خرید کالاهای مصرفی برای فعالان حوزه حمل و نقل عمومی

تعداد ایستگاه های خط 7 مترو تهران افزایش یافت

ورود 15 اتوبوس به خطوط اتوبوسرانی مرکز شهر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی