پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عوارضی-گیت های اخذ عوارض

نرخ عوارض آزادراه بسیار گران است

به گفته ی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در شرایط کنونی عوارض برخی از آزادراه ها بسیار بالا بوده و این مسئله موجب اعتراض و نگرانی مردم و مسافران شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حسین هاشمی تختی نژاد عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به بالا بودن عوارض آزادراه […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۵ شهریور ۱۳۹۸

به گفته ی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در شرایط کنونی عوارض برخی از آزادراه ها بسیار بالا بوده و این مسئله موجب اعتراض و نگرانی مردم و مسافران شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حسین هاشمی تختی نژاد عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به بالا بودن عوارض آزادراه های بین شهری، اظهار کرد: در شرایط کنونی عوارض برخی از آزادراه ها بسیار بالا بوده و این مسئله موجب اعتراض و نگرانی مردم و مسافران شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در چند سال اخیر به دلیل افزایش هزینه آزادراه ها، وزارت راه و شهرسازی مدیریت این بخش ها را به تدریج به بخش خصوصی واگذار کرده و این بخش ها نیز بر اساس هزینه های صورت گرفته و منافع مالی خود نسبت به اخذ عوارض اقدام می کنند، البته میزان عوارض از سوی وزارتخانه تأیید و ابلاغ می شود.

تختی نژاد تصریح کرد: قطعا مدیریت و ساماندهی آزادراه ها هزینه سنگینی را به بخش خصوصی وارد کرده است، حال این بخش نیز چاره و محل درآمدی جزء اخذ عوارض از مسافران ندارد.

وی گفت: قطعا هیچ کس نافی کسب درآمد بخش خصوصی و ساماندهی آزادراه های بین شهری نیست، اما این مسئله نباید به موضوعی برای افزایش فشار مالی بر مسافران تبدیل شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی کمیسیون عمران مجلس در حال بررسی لایحه مشارکت عمومی- خصوصی است، یکی از محورهای این لایحه، واگذاری پروژه های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی بوده، حال این سوال پیش می آید که با واگذاری این پروژه ها، بخش خصوصی چگونه می خواهد به اهداف درآمدی خود دست پیدا کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: به نظر من دولت باید نقش واسطه ای و حمایتی را در عرصه عوارض آزادراهی ایفا کند، یعنی آنکه وزارت راه و شهرسازی باید در قالب سوبسید و یارانه به بخش خصوصی کمک کند تا میزان عوارض آزادراهی افزایش نیابد.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

اطلاعات مکان محور زیربنای توسعه حمل و نقل

ناوگان حمل و نقل شهری در مسیر نوسازی

جمع آوری گیت های اخذ عوارض آزادراهی امسال عملیاتی می شود

آیا عوارض آزادراه ها با خدمات جاده ای مطابقت دارد؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی