پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بلیت هواپیما

اوج گیری قیمت بلیت هواپیما از سقف آسمان هم گذر کرد

آشفتگی و افزایش قیمت قابل توجه بلیت هواپیما موجب واکنش رئیس کمیسیون عمران شده است به گفته ی وی نظارت اندک سازمان هواپیمایی کشوری در این بین بی تاثیر نخواهد بود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو روند حرکت قیمت بلیت هواپیما با سرعت قابل توجهی در حال اوج گیری است و ظاهرا قرار نیست […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۱ شهریور ۱۳۹۸

آشفتگی و افزایش قیمت قابل توجه بلیت هواپیما موجب واکنش رئیس کمیسیون عمران شده است به گفته ی وی نظارت اندک سازمان هواپیمایی کشوری در این بین بی تاثیر نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

روند حرکت قیمت بلیت هواپیما با سرعت قابل توجهی در حال اوج گیری است و ظاهرا قرار نیست حالا حالا ها توقف کند یا تغییر مسیر دهد و کاهش پیدا کند.

به گفته ی فعالان این حوزه، گرانی بلیت هواپیما در پی بالا رفتن نرخ ارز بوده است، اما نکته ای که باید به آن توجه کرد بحث کاهش نرخ ارز طی روزهای اخیر است که ظاهرا برعکس اثرگذاری مستقیم ارز حین گران شدن بر قیمت بلیت، کاهش نرخ آن تاثیر چندانی بر قیمت بلیت هواپیما ندارد.

در همین راستا محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش غیرمنطقی قیمت بلیت هواپیما، اظهار کرد: متأسفانه نرخ بلیت پرواز در سال‌های اخیر مدام در حال افزایش است و هیچ نظارتی برای کنترل این قیمت‌ها وجود ندارد.

وی با انتقاد از تداوم فعالیت شرکت‌های چارتری در حوزه سفرهای هوایی، گفت: قطعاً یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت بلیت هواپیما به ویژه در ایام خاص فعالیت چارترکننده هاست.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در شرایط کنونی میزان تعداد مسافران و متقاضیان استفاده از حمل و نقل هوایی بسیار بیشتر از میزان صندلی‌های موجود هواپیماها است، بنابراین فعالیت چارتری در این شرایط هیچ معنایی ندارد.

وی گفت: امروز شرکت‌های چارترکننده، بلیت هواپیما را با قیمت دلخواه در بازار عرضه می‌کنند و تنها در این عرصه مردم و مسافران تحت فشارهای مالی قرار می‌گیرند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از عدم تحقق وعده سازمان هواپیمایی کشوری درباره محدود کردن شرکت‌های چارتری، اشاره کرد: با وجود وعده این سازمان، شرکت‌های چارتری در حوزه مسافرت هوایی به فعالیت خود ادامه داده اند و هنوز اقدام خاصی در این عرصه صورت نگرفته است.

رضایی کوچی ادامه داد: در گذشته مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری عامل اصلی افزایش قیمت بلیت هواپیما را افزایش نرخ ارز اعلام کرده و می‌گفتند که با توجه به سهم ۵۰ درصدی ارز در هزینه‌های ایرلاین‌ها و هواپیماها، افزایش قیمت بلیت هواپیما طبیعی است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: حال در شرایط کنونی این سوال مطرح می‌شود که چرا با وجود پایین آمدن نرخ ارز، قیمت بلیت هواپیما کاهش نمی‌یابد؟؛ جواب این سوال تداوم فعالیت شرکت‌های چارتری و عدم نظارت سازمان هواپیمایی بر عملکرد ایرلاین‌ها است.

انتهای پیام/ منبع: مهر

اوج گیری قیمت بلیت هواپیما از سقف آسمان هم گذر کرد

کاهش 9.1 درصدی تاخیر پروازهای داخلی در بهار امسال

قیمت بلیت هواپیما نجومی شده است؟

پرواز چارتری به دلیل فقدان سیستم فروش تخلف است

چرا هواپیمای پرواز تهران-یاسوج سقوط کرد؟ (گزارش نهایی سازمان هواپیمایی کشور)

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی