پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بوگاتی شیرون-رکورد سرعت

از بوگاتی شیرون رکورد شکن بیشتر بدانید/ حرکت روی مرز 500 کیلومتر بر ساعت

روز گذشته خبر شکسته شدن رکورد سرعت در صنعت خودروسازی مثل بمب ترکید. رکورد شکنی در مقوله جذاب سرعت سالهاست با نام بوگاتی گره خورده و این بار هم پای این خودروساز فرانسوی در میان است. بوگاتی شیرون بار دیگر مدعیان را کنار زده و توانسته با ثبت سرعت 490.48 کیلومتر بر ساعت، عنوان سریع […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

روز گذشته خبر شکسته شدن رکورد سرعت در صنعت خودروسازی مثل بمب ترکید. رکورد شکنی در مقوله جذاب سرعت سالهاست با نام بوگاتی گره خورده و این بار هم پای این خودروساز فرانسوی در میان است. بوگاتی شیرون بار دیگر مدعیان را کنار زده و توانسته با ثبت سرعت 490.48 کیلومتر بر ساعت، عنوان سریع ترین خودرو جهان را به خود اختصاص دهد.

برای دیدن گزارش ویدئویی شکستن رکورد سرعت توسط بوگاتی شیرون اینجا کلیک کنید

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

راننده بوگاتی شیرون رکورد شکن، آندی والاس نام دارد. راننده مخصوص بوگاتی، شیرون را به پیست اختصاصی فولکس واگن برده و این رکورد شکنی را در مسیر مستقیم چند کیلومتری انجام داده است. جالب است بدانید این تست سرعت حدودا یک ماه پیش برگزار شده و حالا اخبار آن به صورت گسترده در رسانه ها منتشر شده است.

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون نخستین خودروی استاندارد جاده‌ای جهان است که توانسته از سد سرعت جادویی 304 مایل بر ساعت عبور کند. دستگاه سرعت‌سنج Vmax در این رکوردشکنی عدد 490.48 کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده است.

کافی است رکورد جدید شیرون را با رکوردهای سرعت 412.28 کیلومتر بر ساعتی SSC در سال 2007، هنسی با سرعت 435.31 کیلومتر بر ساعت در سال 2013 ، کونیکزگ با سرعت 457.93 کیلومتر بر ساعتی (447.18 سرعت متوسط در مسیر رفت و برگشت) در سال 2017 مقایسه نماییم. آن وقت می فهمید که بوگاتی چه شاهکاری را رقم زده است.

بوگاتی شیرون-رکورد سرعت

این رکورد شکنی با تایید انجمن بازرسی فنی آلمان ملقب به TUV، انجام شده است. بوگاتی با مدل ویرون توانست برای سال ها رکورددار سریع ترین خودروی جهان باشد. اما جایگزین این سوپر ماشین افسانه ای یعنی ” بوگاتی شیرون ” از همان اول کار به دلیل محدودیت های فنی بویژه لاستیک های نامناسب خود نتوانست از حداکثر ظرفیت خود برای ثبت یک رکورد جدید استفاده کند.

همین باعث شد کونیکزگ آگرا RS با سقف سرعت 458 کیلومتر در ساعت تا روز گذشته به عنوان سریع ترین خودروی جهان شناخته شود. مهندسان بوگاتی بامهندسان میشلن دست به دست هم داده اند تا این خودروی رکورد شکن در یک فرایند 6 ماهه آماده شود. لاستیک های مناسب جدید به بوگاتی کمک کرده اند تا شیرون بتواند سرعت های بالاتری را ثبت کند. علاوه بر تغییرات بسیار زیادی که برای رکورد شکنی در قسمت های آیرودینامیکی شیرون ایجاد شده، نسخه ویژه بوگاتی شیرون حدود 25 سانتی متر طول بیشتری نیز دارد.

دنباله بلند خودرو با کاهش سطح مقطع باعث کاهش ضریب درگ می‌شود و خروجی‌های اگزوز کشیده هم باعث می‌شوند تا گازهای خروجی تا حد ممکن دورتر تخلیه شده و توربولانس کمتری ایجاد کنند. هرچند این تغییرات ممکن است از نظر زیبایی‌شناسی به شیرون صدمه وارد کرده باشند. برای کاهش درگ، بال عقب و ترمز هوایی نیز برداشته شده و با یک واحد ثابت داخل دم تعویض شده‌اند.

بوگاتی شیرون

در داخل کابین این خودرو نیز از قفسه‌بندی ایمنی استفاده شده و البته صندلی سرنشین کناری هم حذف شده است. علاوه بر افزودن سیستم‌های رایانه‌ای و اندازه‌گیری، برای صرفه‌جویی در وزن هم تغییراتی صورت گرفته است.

پیشرانه 16 سیلندر بوگاتی شیرون می تواند بین 1479 تا 1500 اسب بخار قدرت تولید کند و این هیولا را ظرف کمتر از 2.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند. این در حالی است که سرعت شیرون روی 380 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. البته اینجور که اعلام شده، قدرت پیشرانه 8 لیتری شیرون رکوردشکن به 1578 اسب بخار می رسد.

نفس پیست، هوای خیابان/ مقایسه مک لارن 600LT، لامبورگینی اوراکان پرفورمانته و پورشه ۹۱۱ GT3 RS

رونمایی از اسمارت ای کیو در نمایشگاه فرانکفورت

نوستالژی 10 سالگی/ نگاهی به پونتیاک GTO 1970

تسلا 3، یکه تاز میدان خودروهای برقی

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی