تشکیل کمیته های تخصصی بررسی مشکلات در صنعت قطعه سازی

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو از تشکیل کمیته های تخصصی بررسی مشکلات کمیت و کیفیت در صنعت قطعه سازی با همکاری تشکل‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

انجمن تخصصي صنايع همگن نيرو محركه و قطعه سازان خودرو كشور در نشست با مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو بسته پيشنهادي چند بخشي جبران كسري نقدينگي در صنعت خودرو به روش هاي تخصصي را ارايه كرد.

در اين نشست، مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو ضمن استقبال از همراهي انجمن و تشكل هاي مرتبط با خودرو سازي براي رفع مشكلات جاري، دستور بررسي كارشناسي و اجراي پيشنهادات 8 بندي ارايه شده از سوي انجمن همگن قطعه سازان را صادر كرد.

فرشاد مقيمي با بيان اين كه مشكلات امروز يك شبه ايجاد نشده كه بخواهد يك شبه هم حل شود گفت: مسائل قابل حل است و با اجراي الزامات آن و در كنار يكديگر مي توانيم از تمامي آن عبور كنيم. از جايي بايد شروع كنيم كه بيشترين اثرگذاري را در روند مسائل داشته باشد.

وي اولويت اصلي امروز ايران خودرو را جلب رضايت ذينفعان دانست و بیان کرد: هدف اصلي ما اين است كه وضعيت توليد را بهبود بخشيم و با تكميل خودروهاي كف، سرمايه هاي قابل توجهي كه بلوكه شده را وارد چرخه توليد كنيم. وي با اشاره به ابلاغ مفاد مصوب براي اصلاح رابطه با قطعه سازان گفت: به دنبال اين هستيم كه رابطه با قطعه سازان را برمبناي شاخص هاي عملكردي و مالي به صورت كاملا شفاف و نظام مند ساماندهي كنيم.

وي افزود: چرخه توليد بايد منجر به توسعه قطعه ساز و خودروساز شود. توسعه محصول يكي از وظايف اصلي ما است.

مقيمي تصريح كرد: فرآيند ساماندهي به وضعيت موجود را با ساز و كاري دقيق دنبال و يقينا نتايج خوبي نيز كسب خواهيم كرد. با نيروي انساني متخصص و متعهد صنعت خودرو بايد نشان دهيم همه در كنار هم هستيم و با تشريك مساعي از ظرفيت و پتانسيل يكديگر براي تحقق اهداف استفاده مي كنيم.

وي با تاكيد بر شفاف سازي و كار در فضاي سيستماتيك و فرآيندي اشاره: همه ذينفعان بايد بر نتايج عملكرد و اقدامات ما دسترسي داشته باشند. قطعه سازان شريك تجاري ما هستند و بايد در جريان امور توليد قرار بگيرند، همانطور كه خودروساز بايد در جريان وضعيت توليد قطعه ساز قرار بگيرد.

وي از تفاهم با گمرك براي تسهيل در امور و فرآيندهاي گمركي مربوط به ايران خودرو خبر داد و تشریح کرد: تفاهمات صورت گرفته شامل زنجيره تامين ايران خودرو نيز مي شود و قطعه سازان مي توانند از نتايج اين تفاهم منتفع شوند.

گزارش خودرو

مقيمي پشتوانه پول ملي كشور را فعاليت اقتصادي صنعتگران و توليدكننده ها دانست و تصريح كرد: مردم انتظار دارند تا با ارتقاي بهره وري، دانش و تكنولوژي محصول با كيفيت مناسب، قيمت رقابتي و خدمات پس از فروش شايسته عرضه كنيم.

وي تنها راه نجات كشور را توجه به توان داخل و داخلي سازي توليد دانست و گفت: حتما مسايل جاري را پشت سر خواهيم گذاشت، از جمله مهم ترين آن تكميل خودروهاي ناقص و تامين نقدينگي توليد است. با همدلي و همراهي هم مي توانيم از مسايل پيش روي با موفقيت عبور كنيم.

وي همچنين بر استمرار جلسات تخصصي با تشكل قطعه سازان در موضوعات مبتلابه و تشكيل كميته هاي ويژه براي رفع كامل مشكلات و مسايل تاكيد كرد.

در اين نشست، قائم مقام ارشد مديرعامل ايران خودرو ضمن استقبال از برگزاري جلسات مشترك با قطعه سازان اظهار کرد: دچار چرخه معيوبي در توليد قطعه و خودرو هستيم و بايد با همراهي و كمك به يكديگر به عنوان شريك تجاري از اين شرايط بحراني عبور كنيم.

عباس ملكي طهراني افزود: مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو تلاش هاي شبانه روزي براي رفع مسايل دارد و بايد با حمايت و پشتيباني شبكه تامين و مسئولان ذيربط در كشور بتوانيم مشكلات را حل كنيم.

محمدرضا نجفي منش رئيس انجمن تخصصي صنايع همگن نيرومحركه و قطعه سازان خودرو كشور نيز با اعلام حمايت از مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو گفت: وظيفه ما خدمت و كمك به صنعت خودرو است.

وي افزود: در گذشته كميته هايي مانند قيمت گذاري، قراردادها،‌ بررسي مشكلات كيفيت و كمي در انجمن وجود داشت و اين آمادگي وجود دارد تا اين كميته ها احيا شده و به خودروسازي كمك كند.

نجفي منش تصريح كرد: ما تمام قد در كنار مديرعامل ايران خودرو براي بهبود اين صنعت ايستاده ايم تا تصوير ذهني جامعه از صنعت خودرو ارتقا يابد. از اين صنعت دفاع مي كنيم تا آن را به جايگاهي كه شايسته است برسانيم.

انتهای پیام/

واقعی شدن قیمت خودرو ،خودروسازان را از زیان دهی خارج می کند

یازدهمین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در ایران برگزار شد

بهينه سازي فرآيندهاي گمركي ايران خودرو

پرداخت تامین کنندگان قطعات نظام مند شود

تعمیرگاه تخصصی بهنام چری داتیس MVM x22 آمیکو

جک کرمان موتور

نظر شما !!