پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ترافیک شهری

عوارض حلقه دوم طرح ترافیک صرف توسعه حمل و نقل همان شهر می شود

به گفته ی معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران، شهرداری طبق قانون، اجازه دریافت عوارض دارد و هزینه دریافت شده صرف توسعه حمل و نقل همان شهر می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص اختلافات به […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۶ شهریور ۱۳۹۸

به گفته ی معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران، شهرداری طبق قانون، اجازه دریافت عوارض دارد و هزینه دریافت شده صرف توسعه حمل و نقل همان شهر می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص اختلافات به وجود آمده میان پلیس و شهرداری بر سر اعمال جریمه و اخذ عوارض نسبت به خودرو‌هایی که در حلقه دوم ترافیکی تردد می‌کنند، گفت: هیچ اختلافی وجود ندارد و همان طور که طبق قانون پلیس اجازه جریمه دارد، شهرداری نیز طبق قانون اجازه دریافت عوارض دارد و این دو مسیر‌های جداگانه‌ای هستند که محل خرج آن‌ها هم متفاوت است.

وی تشریح کرد: جریمه به حساب خزانه و عوارض به حساب شهرداری می‌رود و خرج توسعه حمل و نقل همان شهر می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه اگر شخصی عوارض ندهد، بدهکار می‌شود و بعد از مدتی هم جریمه خواهد شد، گفت:در سال‌های گذشته طرح ترافیک به صورت سالیانه ارائه می‌شد و تنها عده‌ای از خواص توانایی خرید آن را داشتند و شهرداری هم پول خوبی از این محل دریافت می‌کرد، اما اکنون ما این موضوع را وابسته به ساعت ورود و خروج کردیم و مردم می‌توانند تردد خود را کنترل کنند.

پورسیدآقایی ادامه داد: اگرچه این روش سبب کاهش درآمد شهرداری شده است، اما باید توجه داشت که تنها دلیل آن کاهش تردد شهروندان و مدیریت مصرف از سوی آن‌ها بوده است.

وی اشاره کرد: این اتفاق مبارکی است که هم مردم هزینه کمتری می‌دهند و هم شهر خلوت‌تر و آلودگی هوا نیز برطرف می‌شود، ضمن اینکه ما هم با کاهش درآمد شهرداری مشکلی نداریم، زیرا شهر خلوت، هزینه کمتری دارد.

انتهای پیام/

معاونت حمل و نقل شهرداری تبدیل به معاونت طرح ترافیک شده است

سهم قابل توجه تولید آلودگی هوا در اختیار وسایل نقلیه

طرح کنترل آلودگی هوا تاثیرگذاری بیشتری بر ترافیک شهری خواهد داشت

تخفیف 25 درصدی پرداخت عوارض برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی