پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گروه PSA

گروه PSA از بنز و ب ام و پیشی گرفت

اگرجه که خودروسازان ایرانی روی خوش و خاطره خوبی از گروه PSA ندارند اما ظاهرا طبق اعداد و ارقام این گروه بهتر سطح بازارهای جهانی بهتر از مرسدس بنز و ب ام و عمل کرده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سودآوری برای خودروسازان بسیار مهم است؛ آن‌قدر مهم که باعث شده برخی از […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۷ شهریور ۱۳۹۸

اگرجه که خودروسازان ایرانی روی خوش و خاطره خوبی از گروه PSA ندارند اما ظاهرا طبق اعداد و ارقام این گروه بهتر سطح بازارهای جهانی بهتر از مرسدس بنز و ب ام و عمل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سودآوری برای خودروسازان بسیار مهم است؛ آن‌قدر مهم که باعث شده برخی از برند ها تنها در برخی از کلاس‌ها، خودرو تولید کنند.

شاید تصور کنیم که خودروسازان لوکس مانند مرسدس بنز و ب ام‌ و به دلیل فروش محصولات گران‌قیمت درآمد بالایی دارند، اما اعداد و ارقام چیز دیگری را بیان می‌کنند.

طبق گزارش جدیدی از اتوموتیو نیوز اروپا، طی فصل دوم سال 2019 گروه PSA خودروساز بزرگ فرانسه که نظارت بر برند هایی مانند پژو، سیتروئن،اوپلو واکسال را بر عهده دارد، سودآوری بهتری نسبت به مرسدس بنز و ب ام‌ و داشته است.

درآمد ناخالص ب ام‌ و به 2/8 و مرسدس بنز هم به 1/4 رسیده که کمتر از درآمد ناخالص 8/7 درصد گروه PSA است.

حتی اشکودا، یکی از برندهای اصلی گروه فولکس‌واگن هم درآمد ناخالص 8/1 درصدی را تجربه می‌کند.

این موضوع با توجه به قیمت‌های بالای محصولات مرسدس بنز، ب ام‌ و و سایر خودروسازان لوکس همراه‌ با انواع تجهیزات سفارشی، عجیب به‌ نظر می‌رسد.

قیمت‌های بالا یکی از ضروریات اصلی کالاهای لوکس محسوب می‌شوند، با این حال، گزارش اتوموتیو نیوز اروپا نشان می‌دهد که سودآوری کم مرسدس بنز و بی‌ام‌و می‌تواند نتیجه‌ی سرمایه‌گذاری بیشتر روی تحقیق و توسعهو تلاش برای حرکت به سمت فناوری‌های جدید خودروی الکتریکی و خودران باشد.

رکود بازار چین به همراه اختلاف تجاری موجود میان چین و ایالات متحده آمریکا هم باعث مشکلات مالی برای دو خودروساز آلمانی شده است.

مرسدس بنز و ب ام‌ و، هر دو موفقیت مالی بسیار خوبی را در بازار چین تجربه کردند” اما اکنون شرایط فرق کرده است.

گروه PSA حضور درخور توجهی در این کشور ندارد، بنابراین اگرچه نتوانست از فرصت‌های موجود بهره‌مند شود، اما از طرفی، نگران رکود فعلی بازار چین هم نیست.

البته آمار منتشرشده در یک مقطع زمانی کوتاه است و نمی‌تواند نشان‌دهنده‌ی وضعیت خوب یا بد مرسدس بنز، بی‌ام‌ یا حتی PSA باشد.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

روند فروش شیر فرانسوی، نزولی شد

میزان فروش پژو – سیتروئن 12.8 درصد کاهش یافت

میزان تولید خودروهای دوگانه سوز سقوط کرد

همچنان بیش از 6 هزار خودرو در گمرک مانده است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی