پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

با همکاری قطعه سازان باید برای ارتقای کیفیت صنعت خودرو تلاش کنیم

کارشناس سازمان گسترش و نوسازی صنایع گفت: باید تا جایی که ممکن هست در خصوص ارتقای سطح کیفی خودروها با همکاری قطعه سازان داخلی تلاش کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو امیرحسین قناتی کارشناس سازمان گسترش و نوسازی صنایع در خصوص لزوم ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل در شرایط فعلی اظهار کرد: نباید به […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۱ شهریور ۱۳۹۸

کارشناس سازمان گسترش و نوسازی صنایع گفت: باید تا جایی که ممکن هست در خصوص ارتقای سطح کیفی خودروها با همکاری قطعه سازان داخلی تلاش کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

امیرحسین قناتی کارشناس سازمان گسترش و نوسازی صنایع در خصوص لزوم ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل در شرایط فعلی اظهار کرد: نباید به بهانه تحریم‌ها و عدم ارتباط با کمپانی‌های فعال در این حوزه این مهم را فراموش کرد و باید تا جایی که ممکن هست در این خصوص با همکاری قطعه سازان داخلی تلاش کرد.

وی در این راستا گفت: حفظ کیفیت موجود و ارتقای آن دو بحث جداگانه است. تامین کنندگان قطعات اعم از داخلی و خارجی به راحتی می‌توانند قطعات را با همان کیفیت قبل از تحریم‌ها به خودروسازها تحویل دهند اما در خصوص ارتقای برخی قطعات، نیاز به مجهز شدن به آخرین تکنولوژی روز است که آن هم در شرایط فعلی امکان پذیر نیست.

کارشناس سازمان گسترش صنایع با اشاره به روند افزایش کیفیت و ارتقای قطعات خودرو پس از برجام گفت: تا پیش از لغو تحریم‌های هسته‌ای پلت فرم‌های ما متعلق به خودروهایی بود که سال‌ها بود در هیچ کشوری به غیر از ایران، تولید نمی‌شد اما پس از توافق هسته‌ای و حضور شرکت‌های خارجی همکاری در خصوص ارتقای کیفیت با سرعت مناسبی آغاز شد به طوری که بحث استاندارهای 85 گانه که در برخی از حوزه‌ها حتی از استاندارهای اروپایی سختگیرانه‌تر است مطرح شد و خودروسازها هم ملزم به رعایت آن شدند اما متاسفانه با آغاز مجدد تحریم‌ها فقفط دو پلتفرم که در این مدت وارد کشور شده بود توانایی رعایت استانداردهای روز اروپا را داشتند.

مدیر کل سابق دفتر نیرو محرکه خودروسازی وزارت صمت ادامه داد: جدا از خودروهای قدیمی که دیگر عملا امکان ارتقا ندارند در خودروهای جدید می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی حداقل کیفیت موجود را حفظ کرد.

قناتی در خصوص اثر گذاری کیفیت قطعات در تلفات جاده‌ای گفت: در بحث تلفات جاده‌ای خودروها سهم چندانی ندارند و اگر به دنبال کاهش آن هستند با اصلاح مهندسی نقاط حادثه خیز، افزایش فرهنگ رانندگی و استفاده از علائم و تجهیزات جاده‌ای می‌توان این عدد را کم کرد هرچند همین سهم اندک خودرو نیز باید کم شود. اما اینکه گفته شود به خاطر نبود و یا پایین بودن کیفیت قطعه این تصادف ایجاد شده غلط است زیرا اکنون در تولید و واردات قطعات حداقل‌ها رعایت می‌شود و در این خصوص هیچ مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/ منبع: ایلنا

دلال بازی بزرگترین عامل گرانی در بازار خودرو

بررسی چالش های صنعت خودرو در کمیسیون ویژه اصل 44

سهم ۱۶ درصدی خودروهای گاز سوز جهان در اختیار ایران

اولویت اصلی صنعت خودرو، تامین سرمایه است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی