پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لوازم یدکی

کمبود کالا و عرضه اندک عوامل آشفتگی در بازار لوازم یدکی

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، زمانی که کالایی در بازار کم است متاسفانه فروشنده قیمت آن را تعیین می‌کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به گرانی لوازم یدکی در بازار اظهار کرد: قیمت لوازم یدکی در بازار تا 4 […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۴ شهریور ۱۳۹۸

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، زمانی که کالایی در بازار کم است متاسفانه فروشنده قیمت آن را تعیین می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به گرانی لوازم یدکی در بازار اظهار کرد: قیمت لوازم یدکی در بازار تا 4 برابر بالا رفته البته مواد اولیه تولید در حوزه وارداتی است اما نرخ ارز در بیشترین حالت ممکن تنها 3 برابر رشد داشته حال باید به این نکته نیز توجه شود که تولیدکنندگان برای تولید لوازم یدکی، از مواد داخلی نیز استفاده می‌کنند که این مواد نسبت به ۲ سال گذشته حدود ۲ برابر شده در نتیجه گرانی ۴ برابری لوازم یدکی داخلی نسبت به ۱۸ ماه پیش توجیه شدنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی باید به موضوع افزایش بی ضابطه قیمت لوازم یدکی ورود کنند، بیان کرد: اگرچه در ۶ ماه گذشته اقداماتی برای واردات لوازم یدکی و قطعات موردنیاز تولید خودرو صورت گرفته اما تحریم موجب کاهش ورود قطعات به داخل کشور شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی که تعادل عرضه و تقاضا در بازار از بین رفته سوداگران از وضعیت به وجود آمده سوءاستفاده می‌کنند، ادامه داد: زمانی که کالایی در بازار کم است متاسفانه فروشنده قیمت آن را تعیین می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درخصوص نارضایتی‌ها موجود از ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای چینی، گفت: برخی از این مشکلات در ارائه خدمات پس از فروش ناشی از کمبود قطعه است که در این زمینه تحریم نقش اصلی را ایفا می کند.

وی ادامه داد: بخشی از نارضایتی مردم از نحوه ارائه خدمات پس از فروش به دلیل ارائه نشدن سرویس مناسب، بی‌کیفیت بودن و… است که این موارد از کوتاهی مراکز تعمیر خبر می‌دهد بنابراین دستگاه های مسئول باید به این موضوع رسیدگی کنند.

انتهای پیام/ منبع: خبرخودرو

کاهش قیمت باطری خودرو در پی افزایش عرضه

افزایش لوازم یدکی تقلبی خودروهای وارداتی در بازار

لوازم یدکی هم سوار بالن افزایش قیمت شد

کاهش واردات لوازم یدکی سبب رونق تولیدات داخلی شده است

قطعه سازی، صنعتی با ظرفیت بالا / کاهش نقدینگی، آفت جان قطعه سازان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی