پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

پازل فروش و توزیع خودروسازان بهم ریخته است

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طرح فروش فوری تا زمانی که خودرو به محض پرداخت پول به دست خریدار نرسد اثرگذاری مطلوبی نخواهد داشت. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح های فروش فوری زمانی اثر گذار است که خریدار […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۴ شهریور ۱۳۹۸

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طرح فروش فوری تا زمانی که خودرو به محض پرداخت پول به دست خریدار نرسد اثرگذاری مطلوبی نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح های فروش فوری زمانی اثر گذار است که خریدار به محض واریز پول، کالا را تحویل گیرد؛ اما هم اکنون فروش فوری انجام گرفته اما تحویل خودرو به تعویق افتاده است؛ بنابراین بازار خودرو همچنان نابسامان است.

وی بر این باور است که خودروی فروخته شده در طرح های فروش فوری خودروسازان، به دست مصرف‌کننده واقعی نمی‌رسد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در این راستا بیان کرد: هم اکنون مصرف‌کننده واقعی که به خودرو نیاز دارد، نمی‌تواند در عرض ۵ دقیقه ثبت نام کند؛ چراکه ظرفیت فروش تکمیل می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه در فروش فوری خودرو، واسطه‌ها موفق هستند، اظهار کرد: عدم‌ تحویل به موقع خودرو و حضور واسطه‌ها در این فروش موجب شده که فروش فوری کارآیی لازم و مناسبی نداشته باشد.

وی ادامه داد: زمانی که وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفت که به خودروسازان اجازه فروش فوری دهد در کمیسیون صنایع و معادن مجلس معایب این تصمیم مطرح شد؛ اما آنها شرایط کنونی را با سال ۹۱ مقایسه کردند حال آنکه وضعیت کنونی بازار خودرو با سال ۹۱ کاملا متفاوت است.

این نماینده مجلس دهم با تاکید بر لزوم تجویل به موقع خودرو در طرح های فروش فوری به مردم اشاره کرد: پازل فروش و توزیع خودروسازان به هم ریخته است، امید است با تغییر و تحولات کنونی وضعیت بهتر شود.

انتهای پیام/ منبع: دنیای اقتصاد

دلال بازی در بازار، بر گرانی خودرو بیشتر دامن می زند

قیمت گواهی اسقاط خودرو به زیر یک میلیون تومان رسید

ارائه گزارش مستمر از وضعیت قطعات خودكفا شده به وزارت صمت

میزان تولید خودروهای دوگانه سوز سقوط کرد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی