پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پورشه تایکان

پورشه، تایکان را به جان تسلا مدل S می‌اندازد!

بدون شک پورشه تایکان یکی از آماده‌ترین خودروهای این دهه است چراکه پورشه سال‌هاست در حال توسعه و تکمیل این سوپرسدان الکتریکی است و قصد دارد تا آن را به جان یکه‌تاز بازار سدان‌های الکتریکی یعنی تسلا مدل S بیندازد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو ویدئوی معرفی پورشه تایکان را در اینجا ببینید […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲۵ شهریور ۱۳۹۸

بدون شک پورشه تایکان یکی از آماده‌ترین خودروهای این دهه است چراکه پورشه سال‌هاست در حال توسعه و تکمیل این سوپرسدان الکتریکی است و قصد دارد تا آن را به جان یکه‌تاز بازار سدان‌های الکتریکی یعنی تسلا مدل S بیندازد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

ویدئوی معرفی پورشه تایکان را در اینجا ببینید

پورشه تایکان به عنوان یک سوپرسدان الکتریکی می‌تواند تا 750 اسب‌بخار نیرو و تا 1050 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند تا بسیاری از سوپراسپرت‌ها را شرمنده خود کرده باشد.

پورشه تایکان

اولین نسخه‌های معرفی شده تایکان، نسخه‌های توربو و توربو S خواهند بود و پیرو آنها تا پایان سال جاری میلادی، نسخه‌های ضعیف‌تر نیز معرفی می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود که کراس‌اوور الکتریکی تایکان کراس توریسمو نیز تا پایان سال آینده میلادی راهی بازار شود.

پورشه تایکان

تایکان به‌وضوح از عناصر هویتی یک پورشه اصیل بهره‌مند است؛ ضمن این‌که تفاوت‌های فاحشی را با تولیدات پیشین این برند دارد. دماغه کوتاه و کشیده و فرم فست‌بک مانند کابین و چراغ عقب، هویت یک پورشه را به تصویر می‌کشد اما چراغ‌های جلو و مخصوصا کابین برای یک پورشه کاملا جدید هستند.

پورشه تایکان

اما تایکان برای زیبایی طراحی نشده، بلکه پورشه سخت کوشیده تا آیرودینامیک‌اش را به بهترین شکل ممکن تکمیل کند- که ضریب مقاومت 0.22 گواهی بر این مدعاست- و آن را از تسلا مدل 3، تویوتا پریوس و حتی فولکس‌واگن XL1 تولید محدود هم آیرودینامیک‌تر کند.

پورشه تایکان

تایکان از چند حالت رانندگی نرمال، اسپرت، اسپرت پلاس و Range و شخصی‌سازی بهره می‌برد. پورشه تایکان توربو در حالت استاندارد 616 اسب‌بخار نیرو را تولید می‌کند و با 671 اسب‌بخار و 850 نیوتن‌متر گشتاور در حالت Overboost همراه است.

نسخه توربو در 3.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت یکصد کیلومتربرساعت می‌رسد، درحالی‌که نسخه توربو S با 750 اسب‌بخار در حالت Overboost و 1050 نیوتن‌متر گشتاور می‌تواند در 2.8 ثانیه از صفر به یکصد کیلومتربرساعت برسد!

پورشه تایکان

حداکثر سرعت هر 2 نسخه به‌صورت الکترونیکی تا 260 کیلومتربرساعت محدود شده درحالی‌که نسخه توربو در 10.6 ثانیه از صفر به 200 کیلومتربرساعت می‌رسد و نسخه توربو S این کار را در 9.8 ثانیه انجام می‌دهد.

پورشه تایکان

موتورهای الکتریکی تایکان از باتری‌های لیتیوم یونی 93.4 کیلوواتی تغذیه می‌کنند و نسخه توربو با یک‌بار شارژ کامل مسافت 450 کیلومتر را می‌پیماید که این رقم برای توربو S نیرومندتر به 412 کیلومتر تقلیل می‌یابد.

پورشه تایکان

وقتی که قیمت تایکان را می‌شنوید، مو بر اندام‌تان راست می‌شود. تایکان توربو با قیمت پایه 153 هزار دلار و توربو S با قیمت پایه 187 هزار دلار قابل خریداری است.

رعد و برق لامبورگینی!/ معرفی سیان ، اولین خودروی هیبرید لامبورگینی

ب ام و آدم خوار!/ معرفی کانسپت جدید سری ۴ در فرانکفورت اتوشو ۲۰۱۹

از بوگاتی شیرون رکورد شکن بیشتر بدانید/ حرکت روی مرز 500 کیلومتر بر ساعت

ایرلندی پر سرعت! / تیونینگ پورشه 911 کلاسیک توسط DP Motorsport

نفس پیست، هوای خیابان/ مقایسه مک لارن 600LT، لامبورگینی اوراکان پرفورمانته و پورشه ۹۱۱ GT3 RS

مقایسه پورشه ماکان توربو پرفرومنس پکیج و آلفارومئو استلویو کوادروفولیو/ حق نداری معمولی باشی!

معرفی 5 نمونه از گران ترین خودروهای فروخته شده در تاریخ پورشه

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی