پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ون

تمامی 13 هزار ون موجود در ناوگان حمل و نقل کشور فرسوده است

به گفته مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور 13 هزار ون فرسوده در سطح کشور وجود دارد که باید مورد نوسازی قرار گیرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به اینکه در سال 85 خودرو ون وارد ناوگان حمل و نقل کشور شد و هم اکنون 13 […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۵ شهریور ۱۳۹۸

به گفته مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور 13 هزار ون فرسوده در سطح کشور وجود دارد که باید مورد نوسازی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به اینکه در سال 85 خودرو ون وارد ناوگان حمل و نقل کشور شد و هم اکنون 13 هزار دستگاه از این خودرو در سطح کشور در حال تردد است تصریح کرد: مد حمل و نقل ون در کلانشهر تهران بسیار مناسب است به طوری که علاوه بر مقرون به صرفه بودن، در هر سفر تعداد مسافر بیشتری را جابه جا می کند.

وی بیان اینکه اکثر ون های موجود در کشور فرسوده شده و باید مورد نوسازی قرار گیرد ادامه داد: بر اساس تجربه‌های موجود نمی توان این مد ارزشمند حمل‌ و نقلی را از دست داد به همین منظور بایستی این ناوگان نوسازی شود.

این مقام مسئول در این راستا تشریح کرد: مشکلی که در این مورد وجود دارد این است که هم اکنون تولیدکننده ون در کشور نداریم. یک برهه‌ای شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو نسبت به تولید خودرو ون اقدام کردند ولی در حال حاضر این خودرو تولید نمی‌شود.

وی با توجه به اینکه در سال رونق تولید و حمایت از تولیدکنندگان داخلی قرار داریم تصریح کرد: اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در نظر دارد با مشارکت تولیدکنندگان داخلی نسبت به نوسازی 13 هزار دستگاه ون‌ فرسوده موجود در سامانه تاکسیرانی شهری کشور اقدام  کند. مشخصات ون‌های مورد نظر باید مطابق با مصوبه شورای عالی ترافیک کشور (مصوبه جلسه 114 و اصلاحیه مصوبه 116) بوده و همچنین جهت استفاده از یارانه مندرج در ماده 12 قانون رفع موانع تولید به صورت پایه گاز سوز عرضه شود.

ضامنی در پایان گفت: شرکت‌های خودروسازی که توانایی تولید ناوگان مورد نظر را دارند می‌توانند تا تاریخ 15 مهر 98 اعلام آمادگی کنند و نسبت به ارسال مشخصات فنی خودروهای ون به همراه برنامه زمان بندی تحویل و قیمت پایه اتحادیه اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

آمار تولید خودرو در مهر ماه ۹۷ منتشر شد/ کاهش ۴۰ درصدی تولید در نخستین ماه پاییز

ماشین تولید خودرو مسیرش را به سمت سرازیری کج کرد/ کاهش 19.6 درصدی تولید خودرو در خرداد 97

نخستین خط تولید ون در شرکت ایران خودرو دیزل را اندازی شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی