پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خرید خودرو دست دوم-بازار خودرو

خرید و فروش خودرو وکالتی ممنوع

رئس پلیس راهور ناجا بیان کرد: به مردم توصیه می شود به هیچ عنوان به صورت وکالتی خودرویی را خرید و فروش نکنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سردار سید کمال هادیان فر رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص خرید و فروش خودرو به صورت وکالتی اظهار کرد: در سامانه مرتبط به خرید و […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۶ شهریور ۱۳۹۸

رئس پلیس راهور ناجا بیان کرد: به مردم توصیه می شود به هیچ عنوان به صورت وکالتی خودرویی را خرید و فروش نکنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سردار سید کمال هادیان فر رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص خرید و فروش خودرو به صورت وکالتی اظهار کرد: در سامانه مرتبط به خرید و فروش خودرو، نام صاحب خودرویی که برای ما محرز شده مورد تایید است و تنها همین فرد را می شناسیم.

وی در این راستا تصریح کرد: وقتی خودرویی وکالتی فروخته می شود در واقع این اجازه را می دهد تا پلاک خودرو در اختیار خریدار قرار گیرد در حالی که حق توکیل را نمی بندد. وکالت در توکیل به معنی است که شخصی که در اجرای امری از سوی موکل وکالت دارد این نمایندگی و نیابت را به شخص دیگری واگذار کند.

این مقام مسئول اشاره کرد: اخیرا در مرکز ۱۹۷ نیروی انتظامی فردی مراجعه کرده بود که خودرویی را از فردی خریداری کرده که در کار قاچاق بوده و مجرم به شمار می آمد.

وی افزود: خریدار خودرو بعد از خرید خودرو متوجه شد که بیش از ۲۶ میلیون تومان برایش جریمه آمده است و علاوه بر این، سه شکایت دیگر از مالک اصلی این خودرو شده بود، اما خریدار گرفتار شده و هر چه بگوید گه نقشی در این زمینه نداشته، قانون نمی پذیرد.

رئیس پلیس راهور با اشاره به این موضوع تاکید کرد: به شهروندان توصیه می شود به هیچ عنوان به صورت وکالتی خودرویی را خرید و فروش نکنند چرا که شرایط نقل و انتقال خودرو به گونه ای ساماندهی شده که سریعا انجام می شود.

هادیان فر تشریح کرد: طی بازدیدی که از مراکز شماره گذاری داشته ام، در مدت ۵۰ دقیقه، خودرو به خریدار منتقل می شود و هیچ ضرورتی وجود ندارد که هزینه وکالت یا هزینه اضافه پرداخت شود و به راحتی نقل و انتقال خودرو انجام شده و در روند قانونی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ منبع: مهر

پازل فروش و توزیع خودروسازان بهم ریخته است

شفافیت و نظارت، 2 ستاره سهیل بازار تایر/ لاستیک پراید 520 هزار تومان ناقابل!

لزوم ساماندهی روند ورود لاستیک تولید داخل به بازار

لزوم تدوین راهکار مقابله با پدیده نوظهور ثبت آگهی های صوری خرید و فروش خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی