پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ساماندهی موتورسیکلت سواران با طرح کاهش قیمت گواهینامه موتور همراه شد

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، موضوع گواهینامه موتور و پلاک 2 اقدامی است که در راستای ساماندهی موتورسیکلت سواران در دستور کار قرار می گیرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا با توجه به طرح‌های پلیس راهور در راستای ساماندهی موتور سیکلت‌ سواران بیان کرد: بحث […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۷ شهریور ۱۳۹۸

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، موضوع گواهینامه موتور و پلاک 2 اقدامی است که در راستای ساماندهی موتورسیکلت سواران در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا با توجه به طرح‌های پلیس راهور در راستای ساماندهی موتور سیکلت‌ سواران بیان کرد: بحث گواهینامه موتور سیکلت‌ سواران و همچنین پلاک موتورسیکلت‌ها 2 اقدام اساسی است که باید در خصوص ساماندهی موتورسیکلت سواران در دستور کار ما قرار گیرد.

وی با اشاره به موضوع گواهینامه موتورسیکلت سواران تشریح کرد: 136 مرکز آموزشگاهی در کشور گواهینامه موتورسیکلت صادر می‌کنند که این آمار در حالی است که ما در کشور 6 میلیون موتورسوار فاقد گواهینامه داریم و این دو عدد اصلاً با هم همخوانی ندارند و باید تعداد این آموزشگاه ها را بیشتر کنیم.

این مقام مسئول نظامی ادامه داد : قرار است مرکز صدور پلیس راهنمایی و رانندگی طرح آمایش جدیدی ارائه کند که آموزشگاه‌هایی که گواهینامه موتور صادر می‌کنند، توسعه یابند؛ همچنین شرایط جدیدی را برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت اتخاذ کنیم.

سردار هادیانفر در این راستا افزود: یکی از شرایط جدیدی که می‌توانیم برای اخذ گواهینامه موتورسیکلت ارائه دهیم، کاهش قیمت گواهینامه موتورسیکلت است. اگر بتوانیم به یک شرایطی با توافق آموزشگاه‌هایی که گواهینامه موتورسیکلت می‌دهند، برسیم، سعی می‌کنیم هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت را کاهش دهیم تا علاقه‌ برای موتورسیکلت‌سواران جهت اخذ گواهینامه بیشتر شود.

وی در ارتباط با اقدام بعدی راهور در راستای ساماندهی موتورسیکلت سواران توضیح داد: موضوع دوم، بحث شماره‌گذاری موتورسیکلت‌ها است در گذشته شماره‌گذاری موتورسیکلت‌ها خیلی صحیح و اصولی نبوده و نقص دارد.

سردار هادیانفر ادامه داد: همزمان که طرح تعویض پلاک‌های خودرو را انجام می‌دادیم، باید طرح تعویض پلاک‌های موتورسیکلت‌ها هم انجام می‌شد که وضعیت نقل و انتقال یا مالکیت موتورسیکلت‌ها ساماندهی شود اما متأسفانه این کار انجام نشد.

وی همچنین اشاره کرد: باید موتورهایی که فاقد پلاک بودند را منقوش به پلاک می‌کردیم یا موتورهایی که از طریق کارخانه به صورت کارتکسی واگذار شده بودند را باید به نام مالک می‌کردیم که متأسفانه این کارها در گذشته انجام نشده و الان سعی داریم تمهیداتی برای سرعت بخشیدن به شماره‌گذاری و مالکیت موتورسیکلت‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/ منبع: مهر

صنعت موتورسیکلت، صنعتی سودآور و اشتغال زا

ترخیص 2 هزار موتورسیکلت توقیفی تا هفته آینده

آنارشیست هندی!/ بررسی موتورسیکلت آپاچی

مصاحبه اختصاصی با محمدرضا شجاعی خالق موتوسیکلت اسطوره و دوچرخه نایریکا

با ارائه سند امکان پرداخت جریمه به صورت اقساطی وجود دارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی