پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایران خودرو

تدوين سند راهبردي تعميق و توسعه ساخت داخل قطعات صنعت خودروي كشور

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو به ساپكو ماموريت دادتا سند راهبردي و كلان تعميق و توسعه ساخت داخل قطعات صنعت خودروي كشور را در اسرع وقت تدوين كند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو فرشاد مقيمي مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در دومين جلسه ستاد تعميق و توسعه ساخت داخل گروه صنعتي ايران خودرو گفت: از […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۸ شهریور ۱۳۹۸

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو به ساپكو ماموريت دادتا سند راهبردي و كلان تعميق و توسعه ساخت داخل قطعات صنعت خودروي كشور را در اسرع وقت تدوين كند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

فرشاد مقيمي مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در دومين جلسه ستاد تعميق و توسعه ساخت داخل گروه صنعتي ايران خودرو گفت: از تمامي ظرفيت ها و پتانسيل هاي دانشگاهي، شركت هاي دانش بنيان و صاحبان فكر براي تدوين اين سند راهبردي استفاده كنيد.

وي در همین راستا اظهار کرد: در تدوين سند راهبردي كلان تعميق و توسعه ساخت داخل قطعات خودروي كشور لازم است نقش هريك از اركان تاثير گذار از جمله وزارت صمت، مجلس شوراي اسلامی، شركت هاي دانش بنيان، سازندگان و… مشخص شود.

این مقام مسئول در ایران خودرو بیان کرد:‌‌‌‌ اگر اين سند راهبردي خوب و اجرايي تدوين شود، با هر شوک ارزي به حاشيه رانده نخواهد شد.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با اشاره به اين كه اگر هدف از داخلي سازي قطعات فقط كاهش ارزبري باشد، دچار روزمرگي خواهيم شد، تصریج کرد: بايد متناسب با فضاي صنعت خودرو و سياست هاي كلان اقتصادي و سياسي كشور، اهداف و شاخص هاي نوآورانه اي طراحي كنيم .

وی مهم ترین علت نهادینه نشدن تعميق ساخت داخل قطعات در 2 دهه گذشته را عدم توجيه اقتصادي خودكفايي قطعات به دليل تيراژ محدود و نياز به سرمايه گذاري بالا براي توليد قطعات هاي تك، ثابت نگه داشتن نرخ ارز در برابر رشد تورم و در اولويت نبودن كاهش ارزبري قطعات و عدم تضمين خريد قطعات خودكفا شده دانست .

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در خصوص ارائه مشوق براي پیشبرد پروژه هاي داخلي سازي قطعات خودرو تشریح کرد: نقدينگي مورد نياز سازندگان براساس پيشرفت برنامه ساخت داخل تامين شود.

وي مهمترين روش هاي پيشنهادي براي تامين نقدينگي مورد نياز اجراي پروژه هاي ساخت داخل قطعات را استفاده از تسهيلات صندوق نوآوري و شكوفايي رياست جمهوري، تامين نقدينگي از سيستم بانكي با روش تسهيلات خريد دين و استفاده از تهاتر ارزي جهت ورود خطوط جديد توليد و انتقال تكنولوژي بیان كرد .

سيد محمد صاحب كار خراساني رئيس امور شركت ها و موسسات دانش بنيان معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري تصريح كرد: صنعت خودروي كشور و ايران خودرو بايد پروژه هاي مهم داخلي سازي قطعات را شناسايي و اولويت بندي كنند.

وي با تاكيد بر حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري از توليد كنندگان اقلام تحريمي اشاره کرد: اين معاونت آمادگي تامين بخشي از نقدينگي پروژه هاي مهم داخلي سازي قطعات را با ساز و کاری مشخص و با استفاده از تسهيلات صندوق نوآوري و شكوفايي رياست جمهوري دارد.

صاحب كارخراساني افزود:‌ خودروسازان بايد سوار بر فناوري شوند نه قطعه ساز و توان فنی ساپكو بايد در زمینه طراحي و مهندسي با همكاري شركت هاي دانش بنيان تقويت شود .

انتهای پیام/

رونمایی از سیستم نوین “حفظ اطلاعات شخصی مشتریان ” توسط امداد خودرو ایران

ارائه گزارش مستمر از وضعیت قطعات خودكفا شده به وزارت صمت

از كمك براي بهبود صنعت خودروي كشور مضايقه نخواهيم كرد

همکاری شرکت های دانش بنیان برای طراحی و تولید خودروهای برقی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی