پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ترافیک تهران

افزایش 30 درصدی ترافیک تهران/ تمهیدات پلیس و شهرداری برای روزهای پر ترافیک مهر ماه

 گرچه ترافیک معضل همیشگی تهران در دهه‌های اخیر بوده اما آغاز ماه مهر و شروع دوباره مدارس یکی از بدترین زمان‌هایی است که این شهر را با ترافیک پرحجم روبه‌رو می‌کند. هرساله مدیران شهر برای کاهش این معضل دست به اقداماتی می‌زنند. مثلا طرح شناور کردن ساعات کاری ادارات استان تهران که چند سالی است […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱ مهر ۱۳۹۸

 گرچه ترافیک معضل همیشگی تهران در دهه‌های اخیر بوده اما آغاز ماه مهر و شروع دوباره مدارس یکی از بدترین زمان‌هایی است که این شهر را با ترافیک پرحجم روبه‌رو می‌کند. هرساله مدیران شهر برای کاهش این معضل دست به اقداماتی می‌زنند. مثلا طرح شناور کردن ساعات کاری ادارات استان تهران که چند سالی است به دستور استاندار با آغاز سال تحصیلی اجرا می‌شود، از جمله‌ طرح‌ها برای کاهش بار ترافیکی تهران است.

پیروز حناچی در حاشیه حضور در برنامه رصد و مانیتورینگ ترافیک تهران که در معاونت حمل و نقل و ترافیک برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: معمولا در آغاز سال تحصیلی جدید بیش از ٣۰ درصد به حجم ترافیک تهران افزوده می‌شود. همکارانم در مرکز کنترل ترافیک و پلیس راهور تمیهداتی را برای کنترل و هدایت ترافیک اندیشیده‌اند. وضعیت ترافیک معمولا حدود یک تا دو هفته شدت دارد تا کم‌کم به آرامش برسد و به وضعیت باثبات همیشگی برگردد.

وی افزود: تمهیداتی برای توسعه حمل‌ونقل عمومی اندیشیده شده که کاهش سرفاصله قطارها در بعضی از خطوط از این جمله است. همچنین امسال تحول دیگری نیز اتفاق افتاده؛ در مسیر اتوبان شهید چمران، پلی به سمت ولنجک افتتاح کرده‌یم که به واسطه آن از گره کور این محور در ساعات صبح و عصر تا حد زیادی کاسته می‌شود.

حناچی ادامه داد: تلاش کرده‌ایم سطح صفر-صفر پل گیشا به انجام برسد. همکارانم قول داده‌اند که تا 5 ماه آینده این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار تهران ضمن یادآوری این‌که کنترل ترافیک و آلودگی تهران راهی جز کاهش خودروهای شخصی ندارد، گفت: در حوزه توسعه حمل‌ونقل عمومی تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم. امیدوارم با تلاش در این مسیر دست شهروندان برای استفاده از دوچرخه و اسکوتر و مدهای جانشین حمل‌ونقل بازتر شود تا وضعیت شهر بهتر شود.

وی ادامه داد: گسترش خطوط مترو شاید لزوما تنها راه کاهش شلوغی مترو نباشد، اما کم کردن فاصله سرخط قطارها، که الان در خط 1، 2، 4 و 6 و 7 اتفاق افتاده، به علاوه افزایش واگن‌ها وضعیت را بهتر خواهد کرد. ایده‌آل ما در این موضوع، کاهش این سرخط به 2.5 دقیقه است؛ با تامین واگن‌های مترو به این دغدغه رسیدگی خواهد شد. ضمن اینکه گزارش بهبود دقیق وضعیت ترافیک نسبت به پارسال به زودی آماده می شود.

حناچی تصریح کرد: اگر موفق شویم شهروندان را مجاب کنیم تا خودروهایشان را از خانه خارج نکنند و این امر به یک رفتار عمومی تبدیل شود، قطعا این موضوع بر کاهش ترافیک تاثیرگذار خواهد بود. این دستاورد مستلزم توسعه حمل‌ونقل عمومی است که برای پیشبرد آن تلاش می‌کنیم. درضمن باید برای خطوط مکمل که از درب منزل تا اولین ایستگاه مترو خدمات می‌دهند برنامه‌ای داشته باشیم.

شهردار تهران گفت: همه باید برای این موضوع تلاش کنیم و از نوآوری و خلاقیت شرکت‌های دانش‌بنیان هم استفاده کرده و می‌کنیم؛ مشابه خدمات سرویس بیدود را بیشتر توسعه خواهیم داد تا دسترسی شهروندان به این مدهای حمل‌ونقل تسهیل شود.

همچنین همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ و پایان تعطیلات تابستانی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از افزایش ۳۰ درصدی ترافیک با رفت و آمد نزدیک به یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در خیابان‌های تهران برای مراجعه به مدارس خبر داده است.

خطوط ریلی با جدیت در حال توسعه است

ادعای درآمد زایی شهرداری از اجرایی کردن طرح جدید تنها یک نظر شخصی است

تردد در خطوط اضطرار با توقیف و جریمه همراه خواهد بود

برخورد پلیس با تردد آمبولانس‌های تقلبی در سطح شهر تهران

ساعت تردد در محدوده طرح کاهش آلودگی هوا تغییر نخواهد کرد

تمامی 13 هزار ون موجود در ناوگان حمل و نقل کشور فرسوده است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی