پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ترافیک تهران

ترافیک تهران در روزهای آینده سنگین‌تر می شود/ عدم افزایش ترافیک نسبت به مهر 97

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: ترافیک تهران در روز اول مهر امسال نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته افزایش نداشته است. این در حالی است که رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور گفته: با توجه به اینکه هنوز عده‌ای در سفر به‌سر می‌برند، ترافیک کلان‌شهرها از روزهای آتی […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱ مهر ۱۳۹۸

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: ترافیک تهران در روز اول مهر امسال نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته افزایش نداشته است. این در حالی است که رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور گفته: با توجه به اینکه هنوز عده‌ای در سفر به‌سر می‌برند، ترافیک کلان‌شهرها از روزهای آتی شکل خواهد گرفت و انتظار داریم بر حجم ترافیک افزوده شود.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران و در مراسم بهره‌برداری از سطح صفر پروژه زیرگذر گیشا گفت: یکی از گره‌های ترافیکی شهر تهران مربوط به پروژه زیرگذر گیشا و پل گیشا بود.

وی گفت: این پل به صورت موقتی اجرا شده بود، اما سالیان سال از آن استفاده می‌شد و همین امر باعث شده بود تا این پل کشش بار ترافیکی منطقه را نداشته باشد.

مهماندار گفت: پس از آنکه این پل برچیده شد و احداث زیرگذر به طور رسمی آغاز شد، یکی از موضوعات مورد طرح، طرح ترافیکی بود که در ابتدای مهرماه با آن مواجه می‌شدیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد:‌ از این رو با شهرداری تهران مراودات و هماهنگی‌هایی شد تا سطح صفر این پروژه در ابتدای مهرماه تحویل داده شود تا از بار ترافیکی منطقه کاسته شود.

وی گفت: خوشبختانه امروز سطح صفر این پروژه تحویل داده شد و از صبح امروز ترافیک خاصی در این منطقه و در اتوبان چمران شاهد نبودیم.

سردار مهماندار همچنین در خصوص تأثیر بازگشایی پل خلبان شهید نوروزی در انتهای اتوبان چمران نزدیک نمایشگاه بین‌المللی، گفت: به طور قطع افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه تأثیر بسزایی در ترافیک نمایشگاه بین‌المللی خواهد داشت.

وی افزود: البته نباید فراموش کنیم که همزمان با افتتاح این پروژه باید فکری برای خیابان رشدالدین فضل‌الله و تقاطع یمن داشته باشیم،‌ زیرا آن بخش از این خیابان کشش بار ترافیکی وارد شده را ندارد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین در خصوص بار ترافیکی امروز شهر تهران نیز گفت: طبیعی است که به واسطه بازگشایی مدارس و تقاضای سفر یک میلیون دانش‌آموز، حجم ترافیک افزایش پیدا کند.

سردار مهماندار گفت: براساس آن چیزی که در دوربین‌های ترددشمار ما نشان می‌دهد، میزان ترافیک در روز اول مهر سال 98 نسبت به اول مهر سال 97 افزایشی نیافته است.

وی گفت: اما طبیعی است که بار ترافیکی امروز ما نسبت به شهریور و مرداد سال 98 حتما با افزایش مواجه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: البته رانندگی مناسب شهروندان، اقدام مناسب دولت در جابجایی ساعت کار ادارات و همچنین تلاش مأموران پلیس راهور باعث شد تا ترافیک امروز به صورت نقطه کور و گره ترافیکی نباشد.

همچنین سرهنگ نادر رحمانی  درباره وضعیت ترافیکی معابر درون‌شهری کلان‌شهرها در روز نخست مهر ماه اظهار کرد: در روزهای نخست مهر ماه انتظار افزایش 25 تا 30 درصدی ترافیک را نسبت به سایر ایام در کلان‌شهرها داریم.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور افزود: با توجه به اینکه هنوز عده‌ای در سفر به‌سر می‌برند، ترافیک کلان‌شهرها از روزهای آتی شکل خواهد گرفت و انتظار داریم بر حجم ترافیک افزوده شود.

وی با بیان اینکه از امروز حدود 20 میلیون دانش‌آموز و دانشجو و کادر آموزشی به چرخه ترافیک اضافه می‌شوند، گفت: امروز ترافیک در کلان‌شهرها در مناطق بزرگراهی و مرکزی شهرها متراکم بود و هنوز در برخی شهرها ادامه دارد.

این مقام انتظامی به والدین و رانندگان سرویس مدارس توصیه کرد: در روزهای نخست مهر ماه، کوتاه‌ترین و مناسب‌ترین مسیر را برای رفت‌وآمد خود انتخاب کنند تا به‌مرور شاهد کاهش بار ترافیکی در 10 تا 15 روز آینده باشیم.

افزایش 30 درصدی ترافیک تهران/ تمهیدات پلیس و شهرداری برای روزهای پر ترافیک مهر ماه

خطوط ریلی با جدیت در حال توسعه است

ادعای درآمد زایی شهرداری از اجرایی کردن طرح جدید تنها یک نظر شخصی است

تردد در خطوط اضطرار با توقیف و جریمه همراه خواهد بود

برخورد پلیس با تردد آمبولانس‌های تقلبی در سطح شهر تهران

ساعت تردد در محدوده طرح کاهش آلودگی هوا تغییر نخواهد کرد

تمامی 13 هزار ون موجود در ناوگان حمل و نقل کشور فرسوده است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی