پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ممنوعیت تردد کامیون ها از 17 تا 3 آبان از مرزهای چهارگانه به سمت عراق

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: کامیون ها از روز 17 مهر تا 3 آبان ماه اجازه تردد در مرزها 4 گانه به سمت عراق را ندارند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهران قربانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱ مهر ۱۳۹۸

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: کامیون ها از روز 17 مهر تا 3 آبان ماه اجازه تردد در مرزها 4 گانه به سمت عراق را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهران قربانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با توجه به اینکه تردد کامیون ها در ایام اربعین از مرزهای 4 گانه به سمت عراق ممنوع است، اظهار کرد: این ممنوعیت از 17 مهر آغاز شده و تا 3 آبان ادامه خواهد داشت.

وی در همین راستا تصریح کرد: کامیون‌های حامل کالا صادراتی به سمت عراق می‌توانند در این ایام از مرزهای جایگزین شامل مرز باشماق در استان آذربایجان غربی و سه بازارچه مرزی در استان‌های آذربایجان غربی و کرمانشاه استفاده کنند.

این مقام مسئول افزود: این سه بازارچه مرزی به ترتیب «کیله» در سردشت آذربایجان غربی و «تیله رش» و «شوشمی» در استان کرمانشاه هستند.

طی سال های گذشته در ایام اربعین تردد کامیون ها به سمت عراق از سه پایانه مرزی مهران در استان ایلام و چزابه و شلمچه در استان خوزستان ممنوع بود اما تردد کامیون ها از پایانه مرزی خسروی برقرار بود چرا که زائران از مرز خسروی تردد نمی کردند.

اما سال جاری به دلیل رفع ملاحظات امنیتی، پایانه مرزی خسروی نیز برای تردد زائران بازگشایی شده است؛ بنابراین کامیون های حامل کالاهای صادراتی به عراق، اجازه تردد از مرز خسروی را هم ندارند.

27 مهر ماه امسال اربعین شهادت اباعبدالله الحسین (ع) است که به دلیل پیش بینی سفر حدود 3 میلیون زائر در سال جاری به عتبات عالیات، امسال برای اولین بار 4 پایانه مرزی برای تردد زائران به عراق در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ منبع: مهر

طرح کلید به کلید نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافری به کندی پیش می رود

مرز خسروی هم به نقاط مرزی افزوده شد/ مرز خسروی سبب کاهش تردد در ایام اربعین می شود

کمربندی دوم تهران سال آینده آماده بهره برداری است

چرا آزاد راه ها به بخش خصوصی واگذار نمی شود؟ / جزئیات آخرین وضعیت مطالبات کامیون داران از زبان معاون وزیر راه

افزایش 20 درصدی نرخ بلیط اتوبوس؛ مردم توان گران نشدن قیمت‌ها را ندارند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی