پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آمیکو

آمیکو آسنا در مسیر تعمیق داخلی سازی/ دولت به قطعه سازان در ساخت قالب کمک کند

دهمین نمایشگاه صنعت خودرو قطعات یدکی و صنایع وابسته کرمانشاه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی این استان از روز دوم مهرماه آغاز به کار کرده است. در این نمایشگاه 30 تولید کننده از استان‌های تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، همدان و کرمانشاه حضور دارند. در میان حاضرین در نمایشگاه […]

امید آذرزمانی
پنجشنبه - ۴ مهر ۱۳۹۸

دهمین نمایشگاه صنعت خودرو قطعات یدکی و صنایع وابسته کرمانشاه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی این استان از روز دوم مهرماه آغاز به کار کرده است. در این نمایشگاه 30 تولید کننده از استان‌های تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، همدان و کرمانشاه حضور دارند.

در میان حاضرین در نمایشگاه شرکت آمیکو به عنوان تنها خودروساز بخش خصوصی که در حوزه خودروهای تجاری فعالت است، حضور دارد. فیض بخش مدیر پروژه داخلی سازی شرکت آمیکو در خصوص حضور آمیکو در این نمایشگاه به جوان خودرو گفت: شرکت در نمایشگاه های استانی که پتانسیل های بالا در حوزه های زیرساختی دارند، برای تولید کننده ای چون آمیکو پراهمیت است. زیرا فرصت های مناسبی در این استان ها وجود دارد که می توان آنها را فعال کرد.

وی در خصوص شرایط آمیکو در حوزه داخلی سازی نیز گفت: خوشبختانه در نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های تهران توانستیم کانال های همکاری جدیدی با قطعه سازان کشور برقرار کنیم. اما هنوز عمده مشکل در آغاز همکاری هزینه های بالا ساخت قالب قطعات است.

وی با اشاره به تیراژ پایین خودروهای تجاری ادامه داد: خودروهای تجاری عموما تیراژ بالایی ندارند و به همین دلیل هزینه ساخت قالب قطعات آنها را نمی توان در تیراژ بالا سرشکن کرد. بسیاری از قطعات خودروهای ما به خصوص پیکاپ آسنا امروز امکان تولید در داخل را دارند اما به دلیل توان کم و نقدینگی ضعیف قطعه سازان، نمی توانیم با سرعت بالا در داخل سازی قطعات پیش برویم.

فیض بخش تصریح کرد: شاید یکی از راه کارها این باشد که دولت برای تسریع و کمک به داخلی سازی قطعات، در بخش ساخت قالب قطعه سازان را یاری کند. زیرا عمده سد این صنعت در برابر ساخت داخل امروز هزینه های تولید قالب هاست.

مدیر پروژه داخلی سازی آمیکو ادامه داد: اگر می خواهیم تعمیق ساخت داخل قطعات در صنعت خودرو را بالا ببریم باید در بخش ساخت قالب ها به قطعه ساز کمک کنیم زیرا امروز اگر قرار باشد قالب قطعات را چینی ها برای ما بسازند، دست کم تا 25 درصد هزینه ساخت قالب ها کاهش می یابد و یکی از دلایل روی آوردن تولید کنندگان به CKD همین است، زیرا تیراژ پایین هزینه های بالای قالب سازی را کاور نمی کند.

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی