پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لوگوی پارس خودرو

رونق توليد در گرو توجه به ايمنی و نيروی انسانی است

سمينار آموزش بررسي راهكارهاي توسعه اجراي آيين نامه بكارگيري مسئولين ايمنی در گارگاه با حضور 150 نماینده از سراسر كشور به ميزباني پارس خودرو برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در این سمینار که با هفتم مهرماه روز آتش نشان همزمان بود، معاون روابط كار وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعي، مدير اداره كل […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۸ مهر ۱۳۹۸

سمينار آموزش بررسي راهكارهاي توسعه اجراي آيين نامه بكارگيري مسئولين ايمنی در گارگاه با حضور 150 نماینده از سراسر كشور به ميزباني پارس خودرو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در این سمینار که با هفتم مهرماه روز آتش نشان همزمان بود، معاون روابط كار وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعي، مدير اداره كل بازرسی كار و مدیران و نمايندگان شرکت پارس خودرو، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران، کانون انجمن‌های شرکت صنفی و مسئولین ایمنی و بهداشت کار استان تهران حضور داشتند.

در ابتداي اين سمينار حميد زاهدي معاون توسعه منابع انساني و پشتیبانی شركت پارس خودرو ضمن خوش آمد گويي به ميهمانان گفت: ايمني بهداشت در حوزه منابع انساني از جايگاه ويژه اي برخودرار است.

وي افزود: در مسير ارتقاع HSE انچه كه امروز بسيار اهمت دارد به كارگيري روش هاي جديد در رساندن پيام است.

زاهدي ادامه داد: نگرش در HSE و تبليغات اين حوزه نسبت به گذشته بسيار متفاوت است. به طور مثال در تبليغات اخير حوزه ايمني راه ها مي بينيد كه در رسانه ها از روش هايي استفاده مي شود كه احساسات انسان را بر مي انگيزد و اين روش ها تاثيرگذاري بيشتري دارد.

در ادامه حاتم شاه كرمي معاون روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي ضمن تقدير از عملكرد پارس خودرو در حوزه ايمني و بهداشت گفت: اين براي دفعه دوم است كه من با موضوع ايمني و بهداشت در پارس خودرو حضور پيدا ميكنم و خوشبختانه اين شركت عملكرد مثبت و پيشرويي در اين حوزه دارد.

وي ادامه داد: فعالان اقتصادي امروز به اين نتيجه رسيده اند كه اگر مي خواهند به توليد با كيفيت برسند بايد نگاهي انسان محور داشته باشند.

شاه كرمي بیان كرد: اگر ميخواهيم به رونق توليد نيز برسيم بايد در واحدهاي توليدي فضا و نگاه انسان محوري ايجاد كنيم تا بهره وری بالا برود و این مهم بدون توسعه ايمني و بهداشت ممكن نيست.

وی تصريح كرد: در استفاده از تجهيزات ايمني و بهداشت بايد توجه داشت كه اين تجهيزات بايد با نظارت وارد فضاي كار شوند زيرا كيفيت و تاريخ مصرف آنها بسيار مهم است.

در اين سمينار دكتر مظفري مدير كل بازرسي كار وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي گفت: آخرين آمار سازمان جهاني كار از فوت بيش از ٢ ميليون ٤٠٠ هزار نفر در سال بر اثر بيماري هاي ناشي از شغل در سراسر جهان حكايت دارد.

وي در ادامه افزود: قوانين و آيين نامه هاي بسيار خوبي در سالهاي گذشته به كارگيري شده است كه در ارتقاع ايمني و بهداشت محيط كار بسيار موثر بوده اند.

این مقام مسئول تصريح كرد: بيش از ٨٠ درصد از حوادث در كارگاه هاي زير ٢٥ نفر رخ مي دهد و خوشبختانه در آيين نامه ايمني بهداشت وزارت كار اين كارگاه ها را نيز مكلف كرده ايم كه يكي از كاركنان را معرفي كنند تا آموزش هاي لازم را نيز ببينند.

عبدالصمد احمدوند مدير ايمني و بهداشت شركت پارس خودرو نيز در ادامه مراسم با اشاره به اهداف اين شركت در حوزه ايمني و بهداشت گفت: حفظ سلامتي كاركنان، رعايت موارد ايمني و اجراي قوانين همراه با آموزش در اين حوزه از اهداف پارس خودرو است.

وي افزود: شناسايي نقاط بحراني و كانون هاي خطر از جمله پايش هايي است كه همواره در پارس خودرو انجام مي شود. احمدوند ادامه داد: يكي از روش هاي افزايش ايمني استفاده از وسايل حفاظت فردي است مه در اين شركت اين وسايل ابتدا تست و بررسي مي شوند و بعد اقدام به تهيه انبوه آنها مي كنيم.

مدير ايمني و بهداشت شركت پارس خودرو ادامه داد: نتايج اقدامات در حوزه ايمني و بهداشت همواره در جلسه مختص اين امر با حضور مديريت ارشد پارس خودرو بررسي مي شود و به خصوص توانمندي و سابقه كار پيمانكاران در حوزه ايمني و بهداشت از مهمترين مواري است كه بايد مورد بررسي قرار بگيرد.

احمدوند تصريح كرد: يكي از مواردي كه بايد در حوزه ايمني و بهداشت مورد توجه همكاران من قرار بگيرد تخصص پيمانكاران و درك آنها از موارد ايمني در حوزه تخصصي است. زيرا به طور مثال پيمانكاراني كه در اتاق رنگ يك خودروساز با درجه ايمني بالا و حساسيت هاي موجود فعال هستند، بايد مو به مو موارد ايمني و بهداشت را رعايت كنند و البته از طرف كارفرما نيز بايد اقدامات مناسب انجام گيرد.

وی گفت: خوشبختانه پارس خودرو در حوزه ايمني و بهداشت و مباحث ارگونومي در صنعت خودرو و حتي صنايع ديگر يك الگو است و اين از حساسيت هاي اين شركت نسبت به ارزش هاي نيروي انساني سرچشمه مي گيرد.

خانم رضايي مدير كل تعاون، كار و رفته اجتماعي استان تهران نيز ضمن تشكر از عملكرد شركت پارس خودرو در حوزه ايمني و بهداشت گفت: صحبت از ايمني يعني صحبت از جان، حفظ منابع انساني. در نتيجه ايمني و بهداشت امري جدي است.

وی ادامه داد: حساسيت هاي ايمني ما هنوز به خصوص در حوزه ساختمان كم است و اغلب اتفاقات در اين حوزه به بخش ساختمان بازمي گردد.

انتهای پیام/

چه کسی رفته چه کسی مانده؟/ نگاهی به وضعیت فعالیت خودروسازان چینی در ایران

تولید روزانه 2 هزار دستگاه خودرو توسط سایپا / صنعت جبهه جنگ کشور است

تبدیل تحریم ها به فرصت توسط سایپا (گزارش نمایشگاه دفاع مقدس سایپا)

پیام مهندس آقا محمدی مدیرعامل پارس خودرو به مناسبت روز خبرنگار

مجمع عمومی عادی سالیانه پارس خودرو برگزار شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی