اگر مسائل طرح کاهش آلودگی هوا رفع نشود قطعا اصل طرح زیر سوال می رود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، گفت: مسائل و نقاط مورد نظر ما از طرح کاهش آلودگی هوا به شهرداری تهران منتقل شده و منتظر هستیم که شورای ترافیک تشکیل و به این مسائل رسیدگی شود و اگر به این مسائل رسیدگی نشود، قطعا خود اصل طرح هم زیر سئوال می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده برای تردد ساکنان محدوده طرح کاهش آلودگی هوا، اظهار کرد: هم اکنون ساکنان این محدوده می‌توانند با ثبت نام در سامانه تهران من به هنگام صبح تا ساعت 8:30 از منازل خود خارج شوند و به هنگام عصر نیز بعد از ساعت 17 باز گردند اما این نوع اجرا از طرح کاهش آلودگی هوا از نظر پلیس منطقی نیست چرا که ممکن است برخی از ساکنان مناطق داخل طرح کاهش آلودگی هوا با توجه به شغل شان ساعت 10 یا 11 صبح از منزل خارج شوند لذا این دسته از شهروندان مناطق فوق برای عبور و مرور خود دچار مشکلاتی می‌شوند.

این مقام مسئول راهور تصریح کرد: از سوی دیگر، از لحاظ ترافیکی نیز با این شیوه اجرا، شهروندان مناطق مذکور مجبور به ترک منزل خود قبل از ساعت 8:30 یعنی ساعت پیک ترافیک صبحگاهی هستند و این امر خود باعث افزایش بار ترافیکی در ساعت اوج ترافیک می شود لذا از نظر پلیس بهتر است اجازه دهیم هر کدام از ساکنان محدوده کاهش آلودگی هوا یک بار خارج و یک بار هم وارد این محدوده شوند و چنانچه خواستند بیش از یک بار در طول ساعات اجرای طرح کاهش آلودگی هوا در مناطق داخل طرح رفت و آمد نمایند، باید از سهمیه‌ خود استفاده کنند.

وی درخصوص ساعت طرح کاهش آلودگی هوا، بیان کرد: به غیر از ادارات که بین ساعت 2 تا 4 تعطیل می‌شوند، ساعت کار برخی از مشاغل با تاریک شدن هوا به اتمام می‌رسد که این شرایط به دلیل بلند بودن روزها در فصل تابستان متفاوت است، بر همین اساس باید زمان اجرای این طرح در نیمه دوم سال تغییر کند.

گزارش خودرو

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اشاره کرد: بهتر است، طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا را یک ساعت کاهش دهیم زیرا علاوه بر اینکه فشار معابر پیرامونی برداشته می شود، مردم نیز می توانند به کارهایشان راحت‌تر برسند؛ اینکه ما یک روز و نیم در هفته‌ را برای تردد شهروندان در محدوده‌ طرح ترافیک جدید به صورت رایگان و 4.5 روز دیگر را پولی کنیم، یک اشکال بزرگ است.

وی در این راستا ادامه داد: هدف ما از اجرای این طرح، کاهش آلودگی هوا و اعمال ماده 18 قانون رسیدگی است، لذا قانون رسیدگی فقط در مورد ممنوعیت مطلق صحبت می‌کند، نه اینکه این ممنوعیت با پول قابل خرید باشد؛ باید تعداد روزهایی که شهروندان برای ورود به این محدوده مجاز هستند را مشخص کنیم و مابقی روزها هم باید محدودیت و ممنوعیت مطلق، مطابق آن چیزی که در ماده 18 گفته شده اعمال شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: اینها عمده مسائلی هستند که ما به شهردار تهران منتقل کردیم و منتظر هستیم که شورای ترافیک تشکیل و به این مسائل رسیدگی شود و اگر به این مسائل رسیدگی نشود، قطعا خود اصل طرح هم زیر سئوال می‌رود.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

دستورالعمل لازم برای کنترل بر مسافربرهای اینترنتی تهیه شد

تردد خودروهای سنگین از ساعت 6 صبح تا 10 شب ممنوع است

پیامک طرح ترافیک خبرنگاری به یک هزار و 600 نفر ارسال شد

ساعت تردد در محدوده طرح کاهش آلودگی هوا تغییر نخواهد کرد

چند درصد تهرانی ها از طرح کاهش آلودگی هوا بی خبرند؟

ادعای درآمد زایی شهرداری از اجرایی کردن طرح جدید تنها یک نظر شخصی است

مالکان خودروهای هیبرید توجه کنند/ خودروهای هیبرید در چه صورت از تخفیفات طرح ترافیک بهره مند می شوند؟

تعمیرگاه تخصصی بهنام سفرباتو داتیس MVM x22 آمیکو

جک کرمان موتور

نظر شما !!