پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تصادف رانندگی

مبدل شدن تصادفات رانندگی به یک معضل در سطح جهانی

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، برابر آمارهای سازمان بهداشت جهانی در سالی که گذشت یک میلیون و 300 هزار نفر در سراسر جهان در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در دوازدهمین […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۰ مهر ۱۳۹۸

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، برابر آمارهای سازمان بهداشت جهانی در سالی که گذشت یک میلیون و 300 هزار نفر در سراسر جهان در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در دوازدهمین نشست نیروی انتظامی با وابستگان نظامی و افسران رابط بین کشورهای خارجی مستقر در تهران که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد اظهار کرد:‌ امروز تصادفات رانندگی به یکی از معضلات جدی در سطح جهان بدل شده است. به طوری که برابر آمارهای سازمان بهداشت جهانی در سالی که گذشت یک میلیون و 300 هزار نفر در سراسر جهان در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند و بیش از 55 میلیون نفر نیز مصدوم یا معلول شدند.

این مقام مسئول نظامی با اشاره به اینکه در کشور ما نیز تصادفات رانندگی مساله‌ای مهم و کاهش آن جزء اولویت‌های پلیس است بیان کرد: بیش از 217 هزار کیلومتر راه در کشور ما وجود دارد که 45 درصد آن جزو راه های اصلی است. امروز در این حجم از راه و معبر دیگر نمی‌توان با نیروی انسانی و نیروی گشتی کنترل و انضباط ترافیکی را اجرا کرد.

وی با توجه به اینکه پلیس راهور برای ارتقا سطح انضباط ترافیکی برنامه ریزی هایی را در دستورکار خود قرار داده است ادامه داد: حرکت بین خطوط، ساماندهی عابران پیاده، ساماندهی موتور سیکلت‌ها و … از جمله این موارد است.

هادیانفر با اشاره به آمارهایی از تعداد خودروها، موتور سیکلت‌ها، گواهی‌نامه‌ های رانندگی و جان باختگان تصادفات رانندگی افزود: از سال 85 تا 97 تعداد خودروها در ایران 153 درصد، تعداد موتور سیکلت‌ها 120 درصد و تعداد گواهی‌ نامه‌های رانندگی 102 درصد رشد داشته‌ است و این در حالی است که شمار جان باختگان حوادث رانندگی در کشورمان به ازای هر دو هزار خودرو که یک استاندارد بین‌المللی است 37.6 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با توجه به نرخ جانباختگان حوادث رانندگی در سال 2013 در دنیا تصریح کرد: این نرخ در اروپا 2.7 ، در آسیا 10.9 و در ایران 6.7 به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه است که این آمار در سال 2018 در کشور ما به عدد 4.9 رسیده است.

وی با بیان این که سوانح ترافیکی در ایران به ازای هر جانباخته حدود 5 میلیارد تومان خسارت بر جای می‌گذارد گفت: ما برای حل این مسائل تلاش کردیم تا از ظرفیت همیاران پلیس کمک بگیریم. در همین راستا 11 میلیون دانش آموز به عنوان همیار پلیس فعال هستند و بالغ بر 100 هزار معلم نیز به عنوان فرهنگ یار ترافیک با پلیس مشارکت دارند.

به گفته هادیانفر، تمرکز پلیس به سمت حرکت به سوی پلیسی هوشمند، بوده و با تخلفات برخوردی هدفمند انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

لزوم بکارگیری روش های نوین برای برقراری انضباط شهری

2 دستگاه اتوبوس صبح امروز با یکدیگر برخورد کردند

تغییر محاسبه بیمه تصادفات منوط به تصمیم شورایعالی بیمه

هشدار پلیس راهور به کسانی که حین رانندگی با تلفن همراه کار می کنند

ماجرای تصادف پورشه در اصفهان چه بود؟

لزوم تشکیل پویش در مقابل با تخلفات موتورسواران

کاهش 1.2 درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی در سال 97

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی