پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو دست دوم

واردات خودرو از روسیه، باید توسط فعالان حوزه تجارت خودرو انجام شود

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، واردات خودرو از کشور روسیه باید توسط فعالان حوزه تجارت خودرو یعنی انجمن واردکنندگان صورت گیرد و دولت نباید در این بخش ورود کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به موضوع واردات خودرو از شرکت های روسی، اظهار کرد: اگر […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۵ مهر ۱۳۹۸

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، واردات خودرو از کشور روسیه باید توسط فعالان حوزه تجارت خودرو یعنی انجمن واردکنندگان صورت گیرد و دولت نباید در این بخش ورود کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به موضوع واردات خودرو از شرکت های روسی، اظهار کرد: اگر قرار است خودرویی وارد کشور شود، در قدم اول باید انجمن واردکنندگان خودرو به این موضوع ورود پیدا کنند که این کار باید توسط فعالان حوزه تجارت خودرو انجام شود و دولت نباید در این بخش ورود کند.

وی در این راستا توضیح داد: انجمن واردکنندگان خودرو به خوبی می توانند کار واردات این کالا را انجام دهند و نیازی به دخالت دولت ندارد.

این فعال صنفی با بیان این موضوع که برای تولید خودرو باید استانداردها حتما رعابت شود تصریح کرد: اگر بنا بر تولید خودرو است باید استانداردهای لازم را در آن مدنظر قرار داد، باید استاندارد خودروهایی مانند لادا، گاز و کاماز را دید که از چه نوع است و آیا این نوع خودروها استاندارد‌های 85 گانه را دارند یا خیر؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تشریح کرد: اگر قصد تغییر استاندارد خودرو را داریم این اتفاق باید برای تمام خودروسازی ها در دنیا بیفتد. اما چرا استانداردها برای برند‌های اول تا دهم دنیا کاهش نیافت؟ چرا به واردکنندگان خودمان که به سمت تولید می‌رفتند سختگیری کردیم که در نتیجه باعث ورشکستی آنها شد، اکنون با این شرایط چرا باید از روسیه خودرو وارد کنیم؟

دادفر با تاکید بر تکذیب خبر واردات خودروی روسی، گفت: بعید است که خودرویی از روسیه وارد شود چرا که واردات خودرو ممنوع است مگر اینکه تعدادی نور چشمی وجود داشته باشند و دولت قصد داشته باشد به آن نور چشمی‌ها اجازه واردات دهد.

وی همچنین تصریح کرد: در گذشته با 640 شرکت در دنیا فعالیت داشتیم که انواع برند‌های دنیا را هم وارد می کردیم اما متاسفانه اکنون یک سال و 6 ماه است جلوی واردات را گرفته اند که باعث ورشکستگی مطلق ما شده است. سوالی که پیش می آید هم اکنون دولت چطور قصد دارد کار واردات را انجام دهد؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره بلاتکلیفی ترخیص خودروهای دپو شده، گفت: خودروهای دپو شده در حال از بین رفتن هستند و اجازه ترخیص آنها صادر نشده است. چطور هنوز خودروهایی در گمرکات هستند و دولت قصد واردات جداگانه از آنها دارد؟

انتهای پیام/

5 هزار خودرو مانده در گمرک میان زمین و هوا

آزاد کردن واردات خودرو درمان درد گرانی بازار

واردات خودرو هیبرید صرفا برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است

لزوم ابلاغ مصوبه برای تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در مناطق آزاد

همچنان بیش از 6 هزار خودرو در گمرک مانده است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی