پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو سراتو

خودروسازان مسئله استاندارد را بزرگ می کنند

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: برخی صنایع خودروسازی مسئله استاندارد را بزرگ می کنند و نشان می دهند که قادر به رعایت آن نیستند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: اگر کالایی استاندارد نداشته باشد اصلا نباید استفاده شود؛ لذا در زمانیکه بحران اقتصادی وجود ندارد نیز […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۳ مهر ۱۳۹۸

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: برخی صنایع خودروسازی مسئله استاندارد را بزرگ می کنند و نشان می دهند که قادر به رعایت آن نیستند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: اگر کالایی استاندارد نداشته باشد اصلا نباید استفاده شود؛ لذا در زمانیکه بحران اقتصادی وجود ندارد نیز نباید استاندارد فراموش شود.

این مقام مسئول با تشریح تفاوت میان استاندارد و کیفیت و کالا رقابت پذیر توضیح داد: وقتی استاندارد رعایت می شود، کیفیت را نیز به همراه دارد؛ بنابراین مرغوبیت و نوآوری و سرعت رسیدن بدست مشتری موجب اختلاف قیمت خواهد بود.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه رقابت پذیری فراتر از این تعاریف بوده تصریح کرد: استاندارد در هر گونه فضای اقتصادی باید رعایت شود و پذیرفته شده نیست که واحدهای تولیدی قادر به رعایت استاندارد نباشند.

پیروزبخت اشاره کرد: در شورای عالی استاندارد تصویب کردیم که اگر اطلاعات خودروسازان و برنامه وزارت صمت تنظیم و به سازمان ملی استاندارد ارائه شود، توقف تولید چند خودرو اتفاق می افتد.

به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد، 2 روز گذشته به یک خودرو، استاندارد 85 گانه دادیم؛ لذا این مسئله ای نیست که انجام نشود. ما منتظر گزارش و برنامه وزارت صمت هستیم؛ قطعا در جلسه شورایعالی استاندارد یک یا دو خودرو برنامه ای برای توقف تولید دریافت می کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی صنایع خودروسازی مسئله استاندارد را بزرگ می کنند و نشان می دهند که قادر به رعایت آن نیستند.

پیروزبخت در پاسخ به این سوال که کدام خودروها یا چه تعداد از آن ها در لیست ناتوانی در دریافت استاندارد 85 گانه و توقف تولید قرار می گیرند، گفت: تا زمانیکه برنامه وزارت صمت دریافت نشود، نمی توان پیش بینی کرد و بنده نام نمی برم ولی شاید دو خودرو در این لیست باشد.

انتهای پیام/

خودروسازان به فکر جایگزین برای خودروهای غیر استاندارد باشند

واردات خودرو از روسیه، باید توسط فعالان حوزه تجارت خودرو انجام شود

مدیر بازرسی و نظارت گروه صنعتی ایران خودرو تغییر کرد

اولویت برنامه کاری ساپکو توسط ایران خودرو تعیین شد

دپو خودروهای وارداتی در گمرک یا سازمان اموال تملیکی، مسئله این است؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی