پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مقایسه 207 و دانگ فنگ h30

یک روح در 2 بدن!/ با بودجه 100 تا 150 میلیونی، پژو 207 اتوماتیک بخریم یا دانگ فنگ H30 کراس؟

2 محصول ایران خودرو را در مقابل هم قرار داده ایم که ضرب المثل یک روح در 2 بدن برایشان صدق می کند. پژو 207 اتوماتیک و دانگ فنگ h30 کراس، هاچ بک های کوچکی هستند که هر 2 از پیشرانه معروف tu5 بهره می برند. اما جزییاتشان زمین تا آسمان با یکدیگر تفاوت دارد. […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۲ آبان ۱۳۹۸

2 محصول ایران خودرو را در مقابل هم قرار داده ایم که ضرب المثل یک روح در 2 بدن برایشان صدق می کند. پژو 207 اتوماتیک و دانگ فنگ h30 کراس، هاچ بک های کوچکی هستند که هر 2 از پیشرانه معروف tu5 بهره می برند. اما جزییاتشان زمین تا آسمان با یکدیگر تفاوت دارد. این 2 قرار بود روزگاری گزینه های جذاب بازار هاچ بک ها ارزان باشند، اما حالا در رنج قیمت 100 تا 150 میلیون با هم به رقابت می پردازند. قیمت نسخه صفر پژو 207 اتوماتیک بعد از رکود بازار به حدود 155 میلیون رسیده دانگ فنگ نیز حدود 120 میلیون تومان در بازار قیمت دارد.

پایگاه خبری رسمی جوان خودرو  بررسی می کند

پژو 207 اتوماتیک

پژو 207 اتوماتیک

نسخه فیس لیفت 207 تغییراتی در طراحی ظاهری تجربه کرد. گرافیک چراغ های جلو تغییر کرده و علاوه بر اضافه شدن چراغ هالوژنی، یک نوار LED دی لایت در قسمت ابروی چراغ های جلو قرار گرفته است. سپر جلو چیدمانی اسپرت تر و هیجان انگیزتر نسبت به h30 کراس دارد. در مدل جدید، آنتن رادیویی به صورت ثابت و کوتاه در نظر گرفته شده است. در قسمت عقب نیز تغییراتی جزیی به چشم می خورد که وسعت آن ها از تغییرات قسمت جلو کمتر است. چراغ های نئونی عقب شاید از فرم اصیل شان فاصله گرفته باشند، اما مدرن تر و گیراتر به نظر می رسند. 207 از دوربین دید عقب بهره می برد و این دوربین به طور هنرمندانه ای در قاب پلاک مخفی شده است.

پژو 207 اتوماتیک

فضای کابین 207 فیس لیفت نیز همچون بدنه، دستخوش تغییراتی شده تا از فرم تکراری قبل قاصله بگیرد. بعضی از این تغییرات باعث جذابیت کابین شده و بعضی دیگر به اصالت کابین لطمه وارد کرده است. تنها تفاوت های مدل دنده ای و اتوماتیک 207 به طراحی و چیدمان صفحه پشت آمپر و اهرم تعویض دنده مربوط می شود. صفحه پشت آمپر در مدل دنده ای پس زمینه ای سفید و طراحی متفاوت با مدل اتوماتیک دارد. مهمترین تغییر کابین که مثل وصله ناجور به 207 جدید چسبیده، غربیلک فرمان به شمار می رود که روی آن دکمه های تنظیم سیستم صوتی، پاسخگویی تلفن همراه و تنظیم کروز کنترل نصب شده است.

ابعاد پژو 207

طول (میلی متر): 3900
عرض (میلی متر): 1680
ارتفاع (میلی متر): 1468
فاصله میان 2 محور (میلی متر): 2443
حجم صندوق بار: 245

پژو 207 با سقف پانوراما

تیپ های مختلف پژو 207 اتوماتیک را بشناسید:

در شرایطی با شما صحبت می کنیم که تولید بیشتر خودروهای داخلی به مشکل خورده و برخی خودروسازان برای کاهش هزینه ها تغییراتی در تجهیزات محصولاتشان ایجاد کرده اند. 207 هم از این قاعده مستثنی نیست. مدل دنده ای به کد کلاس های 60002 ،60005 ،60004 و 60007 تقسیم شده است. تیپ 60002 و 60007 کروز کنترل دارند، در حالی که کروز از تیپ 60005 و 60004 حذف شده است. در عوض قرار است تیپ 60004 با سقف شیشه ای عرضه شود. اما ترمز عقب دیسکی از تیپ 60004 حذف شده و این مدل همچون مدل های 60005 و 60007 از رینگ 14 اینچی فولادی بهره می برد.

پژو 207 اتوماتیک

207 اتوماتیک هم به انواع مدل های 60102، 60108 و 60109 تقسیم شده است. 60102 از رینگ آلومینیومی بهره می برد. اما 60108 و 60109 از رینگ 14 اینچی فولادی بهره می برند. همچنین تیپ 60109 از سقف شیشه ای و ترمز کاسه عقب بهره می برد.

پژو 207 اتوماتیک

مشخصات فنی پژو 207 اتوماتیک

207 جدید در عمل هاچ بک تند و تیزی است و نظر جوان ها را به خود جلب می کند. این نسخه از نظر فنی تفاوتی با پژو 206 تیپ 5 ندارد و از همان پیشرانه معروف TU5 بهره می برد. پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ که با حجم 1587 سی سی بازدهی مشابه پیشرانه h30 کراس دارد. پیشرانه TU5 105 اسب بخار قدرت در دور 5800 تولید می کند و ماکزیمم گشتاور 142 نیوتن متری در دور 4000 در اختیار راننده قرار می گیرد. 207 اشتراکات فنی زیادی با H30 کراس دارد. با این تفاوت که گیرباکسش با رقیب چینی فرق دارد و همان گیرباکس معروف 4 سرعته اتوماتیک AL4 است که در قدیم نیز در 206 تیپ 6 استفاده می شد.

جدول مشخصات فنی پژو 207 اتوماتیک

پیشرانه: 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور: 1587 سی سی
قدرت موتور: 105 اسب بخار در 5800 دور
گشتاور: 142 نیوتن متر در 4000 دور
استاندارد آلایندگی: یورو 4
گیربکس: 4 سرعته اتوماتیک
حداکثر سرعت: 190 کیلومتر بر ساعت
شتاب اولیه: 12.6 ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی: 7.1 لیتر در 100 کیلومتر
حجم باک: 50 لیتر
وزن: 1113 کیلوگرم

دانگ فنگ h30 کراس

دانگ‌فنگ H30 کراس

بازار خودرو ایران در سال‌های اخیر با عرضه محصولاتی در کلاس شاسی بلندها که عمدتا ساخت کمپانی‌های شرقی هستند، روی خوشی به کراس‌اوورها و کراس‌اوورهای کامپکت نشان داده است و حالا این تب آن‌قدر تشدید شده که خودروسازان بعضی هاچ‌بک‌هایشان را نیز با ظاهر کراس‌اوور به بازار عرضه می‌کنند. این دسته خودروها هاچ بک کراس نام گرفته اند و با توجه به شکل و شمایل مشابه کراس اوورها، طرفداران زیادی دارند. ایران‌خودرو نیز برای این‌که از قافله عقب نماند، خودرو دانگ‌فنگ H30 کراس را در لیست محصولات‌اش قرار داد.

دانگ فنگ h30 کراس

این هاچ‌بک کراس کامپکت مشخصات فنی و قیمت مناسبی (در زمان عرضه) دارد. اچ‌30 کراس با استفاده از پلت‌فرم ZX سیتروئن ساخته شده و از این نظر روحی فرانسوی دارد. این خودرو برای نخستین‌بار در سال 2009 رونمایی شد. اچ30 کراس حتی نسخه‌های هاچ‌بک و سدان نیز دارد. و چندی پیش ایران خودرو تعداد محدودی از مدل سدان را نیز پیش فروش کرد.

ابعاد دانگ فنگ H30 کراس

طول (میلی متر): 4351
عرض (میلی متر): 1760
ارتفاع (میلی متر): 1528
فاصله میان 2 محور (میلی متر): 2610
حجم صندوق بار: 417 لیتر

دانگ فنگ h30 کراس

مشخصات فنی دانگ فنگ H30 کراس

یکی از نکات مثبت اچ‌30 کراس بهره‌مندی از پیشرانه 1.6 لیتری TU5 پژو است. پیشرانه‌ای که سال‌هاست در ایران امتحان خود را پس داده و از نظر عملکرد نمره قبولی گرفته است. از سوی دیگر، با سابقه بودن این پیشرانه در ایران باعث شده تا تعمیرات و تامین قطعاتش نسبت به سایر خودروهای چینی تازه وارد وضعیت بهتری داشته باشد. این پیشرانه 105 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و 142 نیوتن‌متر هم گشتاور دارد. اچ‌30 کراس در سیکل ترکیبی حدود 7 لیتر سوخت مصرف می‌کند تا در رده خودروهای کم‌مصرف بازار جای بگیرد. از امتیازات دیگر اچ‌30 کراس باید به گیرباکس 4 سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی آیسن ژاپن اشاره کرد. که علی رغم تکنولوژی قدیمی، در میدان عمل نمره قبولی را کسب می کند.

دورن کابین اچ‌30 کراس بر خلاف بیشتر خودروهای چینی، خبری از صندلی های چرمی نیست. کیفیت قطعات کابین علی رغم ترکیب رنگ مناسب، به پای 207 نمی رسد. البته فراموش نکنید اچ 30 کراس در زمان تعادل بازار لقب ارزان‌ترین خودرو مجهز به گیرباکس اتوماتیک در ایران را به خود اختصاص داده بود. اما نکته مثبت در مقایسه با 207، فضای بیشتر کابین است.

دانگ فنگ h30 کراس

فاصله محوری این خودرو از پژو 206 صندوقدار هم بیش‌تر است و فضای بیش‌تری در بخش عقب برای زانوها وجود دارد. طول بیشتر بدنه، فضای بیشتری برای صندوق بار به ارمغان آورده تا از این جهت، دانگ فنگ H30 کراس گزینه مناسب تری برای استفاده خانوادگی باشد. دورن کابین یک نمایش‌گر لمسی نیز تعبیه شده که البته دسترسی مناسب صفحه نمایش 207 را ندارد. هم‌چنین سانروف برقی، سیستم ضدسرقت ایموبلایزر، Isofix، بلوتوث تلفن همراه، سیستم صوتی DVD، سنسور و دوربین دید عقب، 2 کیسه هوا و ترمز مجهز به ABS+EBD از جمله تجهیزات رفاهی این خودرو به شمار می روند.

جدول مشخصات فنی دانگ فنگ H30 کراس

پیشرانه: 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور: 1.6 لیتر
قدرت موتور: 105 اسب بخار در 5750 دور
گشتاور: 142 نیوتن متر در 4000 دور
استاندارد آلایندگی: یورو5
گیربکس: 4 سرعته اتوماتیک
حداکثر سرعت: 183 کیلومتر بر ساعت
شتاب اولیه: 12.5 ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی: 7.04 لیتر در 100 کیلومتر
حجم باک: 51 لیتر
وزن: 1230 کیلوگرم

پیشنهاد نهایی

بیایید هدف از خرید یک هاچ بک جمع و جور را با یکدیگر مرور کنیم. بدون شک اگر خانواده پرجمعیتی دارید و زیاد سفر می‌کنید، یک هاچ بک جمع جور نمی‌تواند پاسخگوی نیازتان باشد. اما اگر تردد روزمره‌تان در شهرهای شلوغ و پرترافیک است، قطعا یک هاچ بک اتوماتیک می‌تواند تا حد زیادی دوای دردتان باشد. 207 با کیفیت بالاتر و بازار خرید و فروش بهتر از H30 کراس، می تواند انتخاب منطقی در این مقایسه باشد. اما فراموش نکنید که قیمت بالاتری دارد. از سوی دیگر H30 کراس آپشن هیجان انگیزی مثل سانروف نسبت به 207 اضافه تر دارد. اما کیفیت ساختش چنگی به دل نمی زند.

سيستم كنترل پايداري الكترونيكي در محصولات جدید ایران خودرو نصب خواهد شد

چه امکاناتی از پژو 207 و دنا پلاس حذف شده است؟

دانگ فنگ H30 كراس سومین ستاره را در کارنامه کیفیت خود ثبت کرد

دربی سنتی! / مقایسه دانگ‌ فنگ H30 کراس و سایپا کوییک

سر پیری و معرکه گیری!/ هرچه می‌خواهید از پژو پارس LX بدانید

جنگ یک کُره/ با بودجه 250 تا 300 میلیونی، سراتو آپشنال بخریم یا اکسنت کرمان موتور؟

بازار گرم شاسی بلندها در سرمای رکود/ هیوندای سانتافه بخریم یا نیسان ایکس تریل؟

پنجه در پنجه!/ جک S5 بخریم یا چری تیگو5 ؟

تهاجم هیده یوشی!/ در بازار کراس اوورها، هیوندای توسان بخریم یا میتسوبیشی ASX؟

همه کارهایی که با پلت فرم هاچ بک جذاب پژو در ایران کردند/ خانواده بزرگ آقای 206!

برادران کوئن!/ با بودجه 700 میلیونی، هیوندای سانتافه بخریم یا کیا سورنتو؟

وقتی ریپ زدن موتور خودرو تقصیر سنسورها نیست!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی