پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لُژ خانوادگی/ از هیوندای آزرا جدید بیشتر بدانید

عرضه پیشرانه 4 سیلندر با حجم کم‌تر برای آزار از یک‌سو و شراکت سفت و سخت کرمان‌موتور و هیوندای از سوی دیگر باعث شد تا اواخر سال 96، کرمان‌موتور از عرضه جدیدترین مدل‌ هیوندای آزرا (نسل ششم) در ایران خبر دهد. پایگاه خبری رسمی جوان خودرو بررسی می‌کند کرمان‌موتور مدل 2018 هیوندای‌ آزرا را با […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۳۰ آبان ۱۳۹۸

عرضه پیشرانه 4 سیلندر با حجم کم‌تر برای آزار از یک‌سو و شراکت سفت و سخت کرمان‌موتور و هیوندای از سوی دیگر باعث شد تا اواخر سال 96، کرمان‌موتور از عرضه جدیدترین مدل‌ هیوندای آزرا (نسل ششم) در ایران خبر دهد.

پایگاه خبری رسمی جوان خودرو بررسی می‌کند

کرمان‌موتور مدل 2018 هیوندای‌ آزرا را با برچسب قیمت 379 میلیون تومانی ثبت نام کرد. در شهریور ماه 97 حضور‌ آزرا با پلاک ملی در خیابان‌ها آغاز شد و در مهر 97 نیز کرمان‌موتور تعدادی دیگر از آزراهای داخل گمرک را نیز ترخیص کرد. بعد از کش‌وقوس‌های فراوان، بسته شدن سایت ثبت سفارش و در نهایت ممنوعیت واردات خودرو، تعدادی از آزراهای کرمان‌موتور در گمرک دپو شد. تا این‌که اخیرا (در سال 98) با ترخیص این خودروها، آزراهای 2019 نیز ترخیص شدند و کرمان‌موتور این سدان لوکس هیوندای را با قیمت 950 میلیون تومانی به فروش گذاشت.

هیوندای آزرا 2018

وقتی در مقابل نسل ششم‌ آزرا با کد IG می‌ایستیم، ترکیبی هماهنگ با سبک سنگین و با وقار نظرمان را به خودش جلب می‌کند. در طراحی‌ آزرا خبری از خطوط خشن و تیز نیست و بیش‌تر بدنه را حجم‌های حساب شده تشکیل داده‌اند. همین اتفاق باعث می‌شود‌ آزرا بیش از یک خودرو اسپرت و جوان‌پسند، سبک یک سدان لاکچری و سن بالا را در ذهن بیننده تداعی کند.

نسل ششم‌ آزرا بر پایه پلت‌فرم Y7 ساخته شده و از این نظر با هیوندای سوناتا مشترک است. آزرا، 4930 میلی‌متر طول، 1865 میلی‌متر عرض و 1470 میلی‌متر ارتفاع دارد. فاصله میان 2 محور (ویل بیس) نیز به 2845 میلی‌متر می‌رسد.‌

هیوندای آزرا 2018

ردپای سبک جدید طراحی هیوندای در بخش‌های مختلف بدنه‌ آزرا 2018 به چشم می‌خورد. جلوپنجره بزرگ ایستاده در کنار گرافیک چراغ‌ها و فرم پروژکتورهای سپر جلو، همه نشانه‌های این سبک هستند. در بخش عقب، چراغ‌های متصل به هم، از جمله کدهای ژنتیکی‌ آزرا به شمار می‌روند. با این فرم طراحی چراغ‌های عقب، بی‌راه نیست اگر بگوییم‌ آزرا در این بخش بسیار به دوج چارجر شبیه شده!

هیوندای آزرا 2018

کیفیت متریال کابین آزرا در نظر اول بهتر از دیگر محصولات هیوندای به نظر می‌رسد. در نگاه اول کابین ارگونومیک و هماهنگ‌ آزرا جلب توجه می‌کند. البته از نظر دیزاین و کیفیت متریال به کار رفته، هم‌چنان نمی‌توان آن را با جنسیس در یک کفه ترازو قرار داد. قطعات نامتقارن با هوشمندی تمام در کابین‌ آزرا جانمایی شده‌اند.

کابین نسل جدید آزرا

کابین جادار‌ آزرا از جمله خصوصیاتی است که نظر خانواده‌های چند نفره و افرادی که راحتی کابین برایشان در الویت است را به خود جلب می‌کند. البته که نمی‌توانید‌ آزرا را با سدان‌هایی مثل تلیسمان، پاسات و .. مقایسه کنید. صندلی‌های‌ آزرا کاملا راحت و جادار هستند و فضای کافی برای پا و سر در صندلی‌های جلو و عقب وجود دارد. صندوق بار نیز کاملا بزرگ و جادار بوده و جای هیچ گله‌ای باقی نمی‌گذارد.

آزرا از امکانات رفاهی متنوعی برخوردار است. البته وقتی در بازار ایران به این خودرو با این برچسب قیمت نگاه می‌کنیم، بعضی ویژگی‌ها مثل تنظیم دستی فرمان در 4 حالت یا کیفیت معمولی پوشش جیر سقف و ستون‌ها و پرده دستی پنجره‌های جانبی عقب توی ذوق می‌زند. هم‌چنین‌ آزرا فاقد مواردی مثل رادار نقطه کو و اتوپارک است. اما بیایید نیمه خالی لیوان ران نبینیم. شاید‌ آزرا 2018 ضعف‌هایی در بخش امکانات رفاهی داشته باشد، اما کسی نمی‌تواند منکر متنوع بود فهرست تجهیزات این سدان کره‌ای شود.

نسل جدید هیوندای آزرا

از میان پیشرانه های عرضه شده، با توجه به محدودیت‌های گمرکی، کرمان‌موتور ضعیف‌ترین نسخه هیوندای‌ آزرا را با گیرباکس 6 سرعته در ایران عرضه کرده است. زیر کاپوت این سدان درشت‌هیکل یک پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری (حجم دقیق 2359 سی‌سی) جا خوش کرده که از تکنولوژی GDI (پاشش مستقیم سوخت) بهره می‌برد. با نگاهی به مشخصات این پیشرانه و مقایسه آن با وزن بیش از 1.5 تنی آزرا، از همان ابتدا به این نتیجه می‌رسیم که نباید از‌ آزرا توقع سدانی چابک با خلق‌وخو اسپرت را داشته باشیم. پیشرانه‌ آزرا 187.6 اسب‌بخار قدرت در دور 6000 تولید می‌کند. ماکزیمم گشتاور 241 نیوتن‌متری‌ آزرا نیز در دور 4000 که چندان دور بالایی نیست در اختیار راننده قرار می‌گیرد. عملکرد گیرباکس 6 سرعته اتوماتیک قطعا ارتباطی با گیرباکس‌های قدیمی و تنبل هیوندای ندارد و پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده است. علاوه بر معکوس‌های به موقع گیرباکس و پاسخ دلچسب پیشرانه به فرامین راننده،‌ آزرا از نظر قابلیت‌های دینامیکی و هندلینگ هم نمره قبولی را کسب می‌کند.

شاید انتخاب کم‌حجم‌ترین پیشرانه برای آزراهای بازار ایران، هیجان رانندگی را تا حد زیادی فدا کرده باشد، اما باید توجه کرد که مصرف سوخت و استهلاک این سدان بزرگ هم در این مدل به حداقل خود رسیده است. آزرا در کنار سیستم‌های مختلف ایمنی، از 9 کیسه هوا نیز بهره می‌برد و در مجموع با کسب امتیاز بالایی در زمینه ایمنی، 5 ستاره را در کارنامه خود ثب کرده است.

هیوندای آزرا 2018

سخن آخر

اگر بخواهیم آزرا 2018 را در یک جمله خلاصه کنیم، باید آن را یک سدان آرام، راحت، جادار و لوکس بنامیم. شاید با‌ آزرا لذت سواری یک خودرو اسپرت پرقدرت را تجربه نکنید، اما سواری آن لرزش‌های گذشته را ندارد و خلق‌وخویی مشابه مردهای جا افتاده را از خودش به نمایش می‌گذارد. طراحی‌اش سنگین و باوقار است و کابین جادار و راحت آن سرنشینان را معذب نمی‌کند.

مشخصات فنی هیوندای آزرا ۲۰۱۸

کلاس: سدان
پیشرانه: 4 سیلندر GDI
حجم موتور: 2359 سی سی
قدرت: 187.6 اسب بخار در 6000 دور
گشتاور: 241 نیوتن متر در 4000 دور
گیرباکس: 6 سرعته اتوماتیک
باک: 70 لیتر

امکانات هیوندای آزرا ۲۰۱۸

کروز کنترل هوشمند-سنسور پارک جلو و عفب-دوربین 360 درجه-سیستم ورود و استارت بدون کلید-سقف پانوراما-روکش جیر سقف و ستون ها-قابلیت انتخاب حالت های رانندگی-آیینه های جانبی برقی با قابلیت تاشوندگی اتوماتیک-روکش چرمی صندلی ها و فرمان-حافظه صندلی راننده-پرده برقی عقب-پرده دستی پنجره درهای عقب-صندوق عقب برقی-گرمکن صندلی های جلو و عقب-صندلی برقی راننده و سرنشین جلو-تهویه (سردکن) صندلی های جلو-تهویه مطبوع اتوماتیک 2 نقطه ای- درچه مجزای سیستم تهویه برای ردیف عقب-سنسور باران و بخار زدای شیشه جلو-صفحه نمایش 8 اینچی-سیستم صوتی اینفینیتی-چراغ های اتوماتیک

نکات مثبت:کابین جادار-سواری نرم-قابلیت دینامیکی مناسب-کیفیت ساخت بالا-امکانات متنوع-گیرباکس هوشمند با دقت بالا

نکات منفی:نبود بعضی آپشن ها مثل تنظیم برقی فرمان، رادار نقطه کور و اتوپارک-بهره نبردن از پدل شیفتر پشت فرمان-آزرا چندان خودروی چابکی نیست-کیفیت معمولی جیر سقف

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی