پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید پژو 301

اوج گیری آمار تولیدات صنعتی طی 6 ماه نخست سال جاری

وزیر صنعت از روند افزایش تولیدات صنعتی در طی 6 ماه نخست سال جاری خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه اقتصاد مقاومتی با محوریت طرح رتبه‌بندی و تکریم سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برتر کشور، گفت: واحد‌های پیشران صنعتی با توجه به اهمیت شان در ایجاد […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۹ مهر ۱۳۹۸

وزیر صنعت از روند افزایش تولیدات صنعتی در طی 6 ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه اقتصاد مقاومتی با محوریت طرح رتبه‌بندی و تکریم سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برتر کشور، گفت: واحد‌های پیشران صنعتی با توجه به اهمیت شان در ایجاد ارزش افزوده در زنجیره تولید کشور و تکمیل تولیدات واحد‌های کوچک و متوسط صنعتی، مورد حمایت ویژه وزارت صمت خواهند بود.

رحمانی افزود: باید شکل حمایت‌های انجام گرفته از بنگاه‌های بزرگ و همچنین واحد‌های کوچک و متوسط به گونه‌ای باشد که دچار افراط و تفریط در این دو بخش نشویم چرا که بنگاه‌های بزرگ به نوعی به صورت سازمانی با بنگاه‌های خرد در ارتباط بوده و در تأمین بخشی از نیاز‌های خود به این واحد‌ها نیازمند هستند.

وی ادامه داد: شرکت‌های بزرگ به عنوان پیشران و لوکوموتیو صنعت عمل می‌کنند و روند حمایت از این واحد‌ها نباید به گونه‌ای در جامعه مطرح شود که تضادی در منافع میان این دو حوزه ایجاد کند.

رحمانی بیان کرد: اگر واحد‌های خرد و کوچک به عنوان زنجیره واحد‌های بزرگ عمل کنند در این صورت امکان شکست بنگاه‌های بزرگ و پیشران به حداقل ممکن می‌رسد و ضرورت دارد در این راستا ارتباط دقیق و موثری میان این دو بخش برقرار شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح رتبه‌بندی و تکریم سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برتر گفت: این طرح و روش‌های اعتبارسنجی واحد‌ها دارای اهمیت فراوانی است و باید رتبه بندی را به عنوان یک ارزش به شمار آوریم.

رحمانی افزود: در چارچوب شاخص‌های تعریف شده برای این طرح می‌توانیم مزیت‌ها و فرصت‌های بهتری را در اختیار کارآفرینان و تولیدکنندگان موفق و برتر کشور قرار دهیم که از جمله آن‌ها می‌توان به ایجاد برخی تسهیلات ویژه در روند امور و درخواست‌های ایشان اشاره کرد.

وزیر صمت تاکید کرد: ضرورت دارد روند شناسایی، تکریم و ارائه مشوق‌ها به واحد‌های برتر در طول سال با یک شکل نظام‌مند شده تری نسبت به قبل انجام گیرد.

وی ادامه داد: طبق آمار اعلام شده در سال ۹۷ در ۱۰ ردیف نخست لیست واردات انواع اقلام کالایی به کشور، فقط ۲ مورد متوجه بخش صنعت است که شامل قطعات خودرو و الکترود‌های ذغالی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از محل برگزاری میز اول و دوم تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو امکان داخلی سازی ۷۷ قطعه خودرو با امکان ۱۷۵ میلیون یورو کاهش ارزبری از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام گرفته است.

انتهای پیام/

عملکرد کدام ضعیف تر است بانک مرکزی یا خودروسازان؟

توقف فعالیت صنعت خودرو مساوی است با ارزبری 15 میلیارد دلاری

کروز یک شرکت موفق خصوصی با ساختار مناسب و بهره ور است/ میزان دقت در قطعه سازی کروز فرا دقت است

کاهش 35 درصدی تولید خودرو در نیمه ابتدایی سال

آغاز پیش فروش 2 محصول سایپا از فردا ساعت 10 صبح

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی