پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت های برقی

رانندگی با موتورسیکلت برقی بدون گواهینامه خلاف قانون است

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا گفت: رانندگی با هر گونه موتورسیکلت اعم از برقی یا حجم کمتر از 50 سی سی نیاز به گواهینامه دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سرهنگ محمد علی زارع معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا در ارتباط با موضوع رانندگی بدون گواهینامه با موتورسیکلت‌های برقی و […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۳۰ مهر ۱۳۹۸

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا گفت: رانندگی با هر گونه موتورسیکلت اعم از برقی یا حجم کمتر از 50 سی سی نیاز به گواهینامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سرهنگ محمد علی زارع معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا در ارتباط با موضوع رانندگی بدون گواهینامه با موتورسیکلت‌های برقی و موتورسیکلت با حجم کمتر از ۵۰ سی سی تشریح کرد: مشاهده می‌شود که عده‌ای بدون داشتن گواهینامه با موتورسیکلت‌هایی با حجم کمتر از ۵۰ سی سی و یا برقی اقدام به رانندگی می‌کنند که این امر بر خلاف قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

این مقام مسئول در پلیس راهور با توجه به تبلیغ اشتباه مبنی بر نیاز نبودن گواهینامه برخی از فروشندگان در خصوص موتورسیکلت‌های برقی یا با حجم کمتر از ۵۰ سی سی بیان کرد: برخی از فروشندگان هنگام فروش به خریداران اعلام می‌کنند که این قبیل وسایل نقلیه به پلاک و گواهینامه نیاز ندارند که این اظهارات خلاف قوانین و مقررات هستند، چراکه بر اساس قانون هر نوع وسیله نقلیه‌ای که در راه‌های عمومی تردد می‌کنند نیاز به پلاک و گواهینامه دارند.

وی در این راستا اشاره کرد: برخی از موتورسیکلت‌ها در بنادر و بارانداز‌ها برای رفت و آمد‌ های کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرند و به موتور‌های پاکشتی معروف هستند. هم اکنون نیز تعدادی از شهروندان نسبت به خرید موتورسیکلت‌های مذکور و تردد در معابر اقدام می‌کنند که این امر بر خلاف قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا تصریح کرد: طبق ماده (۲) آئین نامه راهنمایی و رانندگی و ماده (۱) آیین نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی، داشتن پلاک و گواهینامه برای کلیه وسایل نقلیه که در راه‌ها تردد می‌کنند الزامی است و استثنائی ندارد.

به گفته وی طبق قوانین و مقررات یادشده مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور از تردد وسایل نقلیه‌ فاقد پلاک و گواهینامه جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لزوم بسترسازی برای تولید موتورسیکلت های برقی

از حرف تا واقعیت / قیمت واقعی موتورسیکلت چقدر با صحبت های مسئولان فاصله دارد؟

تسهیلات خرید موتورسیکلت برقی در سال 98 افزایش می یابد

کمک نقدی ۲.۵ میلیون تومانی به خریداران موتورسیکلت های برقی + نحوه پرداخت

کوتاهی وزارت صنعت برای توسعه موتورسیکلت های برقی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی