پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت کانگرو

کانگروی جهان رو !/ بررسی موتورسیکلت کاربردی JS 150 جهانرو

این بار سراغ موتورسیکلتی رفتیم که برای باربری و حمل‌ و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بازار ایران با نام کانگورو شناخته می‌شود. این موتورسیکلت کاربردی، جهان رو JS 150 نام دارد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو به نقل از مجله تخت گاز شمار 79 موتورسیکلت وسیله‌ای است که به‌خوبی توانسته […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۴ خرداد ۱۳۹۹

این بار سراغ موتورسیکلتی رفتیم که برای باربری و حمل‌ و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بازار ایران با نام کانگورو شناخته می‌شود. این موتورسیکلت کاربردی، جهان رو JS 150 نام دارد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو به نقل از مجله تخت گاز شمار 79

موتورسیکلت وسیله‌ای است که به‌خوبی توانسته در چندسال اخیر به‌نوعی محسوس جای اتومبیل را پر کند و همه‌روزه بر علاقه‌مندانش اضافه می‌شود. این حجم از تقاضا باعث شده تا کمپانی‌ها نیز در تولیدات خود فاکتورهایی را در نظر بگیرند و تولیدات خود را تخصصی‌تر کنند.

موتورسیکلت کانگرو

موتورسیکلتی که در مورد آن صحبت می‌کنیم، برای برای باربری و حمل‌ونقل مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بازار ایران با نام کانگورو شناخته می‌شود. این نام‌گذاری تا حد زیادی به طراحی جالب این موتورسیکلت بازمی‌گردد. JS 150 موتورسیکلتی است که آمده نقش وانت را در میان موتور‌ها ایفا کند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها، فست‌فودها، پست، پیک موتوری و تعمیرگاه‌های سیار، از مخاطبان این موتورسیکلت به‌شمار می‌روند. این اسکوتر جمع‌وجور دنده اتوماتیک که پیشرانه آنها تنها 150 سی‌سی حجم دارد، قدرت مناسبی ارائه می‌دهد و بی‌شک از کارایی آن لذت خواهید برد.

موتورسیکلت کانگرو

موتورسیکلت 150 سی‌سی شرکت جهان رو قدرت خوبی دارد. زیرا موتورسیکلتی که با این سطح از کارایی تولید می‌شود و در چنین مشاغلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید توان مناسبی را در اختیار راکب قرار دهد.

سرعت بالا برای هم‌چنین موتورسیکلتی در الویت نیست. به این دلیل که بار یا هرچیزی که توسط این موتورسیکلت حمل می‌شود باید به‌صورت ایمن حمل شود تا کوچک‌ترین آسیبی به آن وارد نشود. باکس‌های مختلفی برای این موتورسیکلت تک‌نفره قابل نصب هستند که تابه‌امروزه بدون شک نمونه‌های زیادی از آنها را مشاهده کردید. سبد جلوی موتورسیکلت نیز فضای بسیار مناسبی را در اختیار راکب قرار می‌دهد. تا این‌جای کار برای ما مشخص شد، موتورسیکلتی که در مورد آن صحبت می‌کنیم مناسب برای فعالیت‌های روزانه و استفاده در مجموعه‌هایی است که نیاز به باربری دارند.

موتورسیکلت کانگرو

از موتورسیکلت مورد بررسی اصلا انتظار طراحی آن‌چنانی نمی‌رود، چراکه بیش از هرچیز، موتورسیکلتی که برای کارهای این‌چنینی ساخته می‌شود، باید برای حمل‌ونقل مناسب بوده و امنیت بار را تامین کند. به همین دلیل طراحی شاسی و انجین هوشمندانه و به‌روز از الویت‌های این موتورسیکلت هستند. کانگرو چهره‌ای بانمک باشد، اما آن‌چنان جذاب و دوست‌داشتنی نیست. البته از نظر قدرت و جادار بودن در حد بسیار قابل‌قبولی قرار دارد. جعبه‌دنده اتوماتیک این موتورسیکلت در کنار زین پهن و بزرگ و فضای جاپایی مناسب جلو باعث می‌شود از خستگی راکب موتورسیکلت کاسته شود و راکب بتواند با JS 150 مسافت‌های طولانی را بپیماید.

باکسی که برای این موتورسیکلت، از جنس پلی‌پروپیلن ساخته شده که خاصیت ضربه‌پذیری بسیار بالایی دارد. این ویژگی علاوه بر عمر بالا، باعث می‌شود تمام مرسولات سالم و سلامت به مقصد خودشان برسند. باکسی که برای این موتورسیکلت در نظر گرفته شده، وزن معقولی هم دارد و به‌راحتی باز و بسته می‌شود.

اگر هم نخواستید با این موتورسیکلت کار کنید و بدون باکس آن را ساعت‌ها برانید، بدون شک نرمی‌اش شما را به وجد خواهد آورد.

موتورسیکلت مورد بررسی ما مصرف سوخت پایینی دارد. جالب است که وقتی این موتورسیکلت را در خیابان می‌رانید، طراحی خاص و جالب توجه آن، سوال‌های فراوانی را برای مردم ایجاد می‌کند! جهان‌رو 150 سی‌سی رینگ‌های آلومینیومی اسپرت دارد، قدرتش بالاست، اما ترمزهایش ضعیف هستند. این موضوعی بود که در چند ساعت راندن این موتورسیکلت خودش را نشان داد. موتورسیکلت جهان‌رو هم با استارت روشن می‌شود، هم می‌توانید آن را با هندل روشن کنید. صدا و لرزش کمی دارد و قطعات بدنه‌اش کاملا از پلاستیک ساخته شده و استقامت چندانی ندارد. البته از سوی دیگر این ویژگی سبب کاهش وزن موتورسیکلت شده است.

یکی از ایرادهای این موتورسیکلت که توجه راکب را به خودش جلب می‌کند، کیلومترشمار آنالوگ آن است. اما به نظر می‌رسد باید از این موتورسیکلت به درک درستی برسیم و توقع کیلومترشمار دیجیتالی و آپشن‌های یک موتورسیکلت گران‌قیمت را از آن نداشته باشیم.

قیمت مناسب و منطقی، برگ برنده این کانگرو در بازار به‌شمار می‌رود. این ویژگی با کارایی بالا و چندمنظوره بودن آن دست به دست هم می‌دهند تا جهان‌رو 150 سی‌سی به‌عنوان گزینه‌ای قابل‌قبول در مقابل خریداران قرار گیرد.

موتورسیکلت کانگرو

اگر بخواهیم رای کلی را در مورد موتورسیکلت 150 سی‌سی دنده اتوماتیک جهان‌رو صادر کنیم، باید بگوییم که کفه ویژگی‌های مثبت‌اش، سنگین‌تر از کفه ضعف‌های آن به‌نظر می‌رسد. اگر قصد کار کردن با موتورسیکلت را دارید، می‌توانید جهان‌رو 150 سی سی را جدی‌ترین گزینه مورد نظر خود بدانید. همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر موتورسیکلت‌های طرح هوندا 125 سی‌سی با قیمت‌های بالایی به‌فروش می‌رسند و قیمت‌شان نزدیک به این موتورسیکلت با قدرت 9.5 اسب بخار و گشتاور 10.7 نیوتن‌متر است، که از دنده اتوماتیک نیز بهره می‌برد. نکته دیگر این‌جاست که قطعات جانبی جهان‌رو نیز به‌راحتی در بازار یافت می‌شود. پس در یک نتیجه‌گیری بدون جانب‌داری باید گفت، جهان‌رو 150 سی‌سی یا همان کانگرو خودمان، یکی از بهترین گزینه‌ها میان موتورسیکلت‌هایی است که برای کار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

موتورسیکلت کانگرو

شاید این جمله تکراری و کلیشه‌ای شده باشد، اما بارها تکرار آن باتوجه به آمار تلفات رانندگی، بازهم کم است. هنگام راندن هرگونه موتورسیکلت، کلاه ایمنی را فراموش نکنید. همه می‌گویند کلاه ایمنی ضامن سلامتی شماست. اما ما می‌گوییم یک «کلاه ایمنی خوب» ضامن سلامتی شماست. کلاه ایمنی‌ای را خریداری کنید که استاندارد DOT را داشته باشد. تا خدایی ناکرده در هنگام سانحه از مهم‌ترین قسمت بدن، یعنی سر شما محافطت کند. این را گفتیم، چون بیش‌تر کسانی که موتور اسکوتر سوار می‌شوند، به دلیل شکل و شمایل و ابعاد جمع‌وجور موتورسیکلت‌شان، استفاده از کلاه ایمنی را جدی نمی‌گیرند.

در پایان از مالک موتورسیکلت، جناب آقای پوریا صاغری‌چی جهت همکاری با ماهنامه تخت‌گاز نهایت تشکر و قدردانی را داریم.

افزایش 38 درصدی خرید موتورسیکلت / مردم کدام استان‌ها موتورسوارترند؟

آنارشیست هندی!/ بررسی موتورسیکلت آپاچی

کاراکتری کوچک برای نامی بزرگ/ نگاهی به موتورسیکلت کاوازاکی Z1000 مدل 2010

زمانی‌که بهترین سمفونی نواخته می‌شود!/ بررسی موتورسیکلت سمفونی از کمپانی SYM

محله بروبیا!/ سوار بر موتورسیکلت هوندا CBR با خط‌کشی HRC

کپی آسیایی از زنبور ایتالیایی/ نگاهی به موتورسیکلت کاوان 125 سی‌سی

انتخاب درست بازار/ بررسی فنی موتورسیکلت بنلی TNT15

ابریشم ایتالیایی/ بررسی اسکوتر بنلی SETA125

موتور ژوپیتر ، جانشین لایق ویگو 110

وقت طلاست!/ نگاهی به موتورسیکلت ام وی آگوستا بروتال 1090

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی