پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ساحل-استانبول

آشنایی با سواحل استانبول

استانبول، بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی این کشور است. این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا و همچنین  سومین شهر توریستی جهان در سال ۲۰۱۰ انتخاب شده است. موقعییت جغرافیایی و آب و هوای مناسب، بناهای تاریخی،مراکز خرید متعدد، مساجد، موزه ها، سواحل زیبا و همچنین فرهنگ غنی […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۴ آبان ۱۳۹۸

استانبول، بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی این کشور است. این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا و همچنین  سومین شهر توریستی جهان در سال ۲۰۱۰ انتخاب شده است.

موقعییت جغرافیایی و آب و هوای مناسب، بناهای تاریخی،مراکز خرید متعدد، مساجد، موزه ها، سواحل زیبا و همچنین فرهنگ غنی و معماری زیباو تماشایی استانبول از مهم ترین دلایلی است که موجب جذب تعداد زیادی از گردشگران  از سراسر دنیا می شود. این شهر دارای مساجد، قصرو  کاخ ها، برج ها و قلعه ها، بازار های سنتی و مدرن و دیگر مکان های تاریخی و زیبای بسیاری است که  توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کنند که قطعا در طول سفر با تور فرصت بازدید از تمام آنها را نخواهید داشت. اما اگر  از گشت و گذار در شهر خسته شده و دنبال مکانی برای استراحت و آرامش گرفتن هستید بهتر است سری به سواحل زیبا و دیدنی استانبول، که امروز تبدیل به مناطق توریستی و گردشگری شده اند بزنید و در حین استراحت از حمام آفتاب، فستیوال های شبانه و بازی های ساحلی لذت ببرید.

در اینجا  شما را با تعدادی از این سواحل آشنا خواهیم کرد؛

ساحل دالیا  

یکی  از بهترین و زیباترین سواحل استانبول، ساحل دالیا واقع در خلیج دمیرجیکوی است. اگر از شلوغی استانبول خسته شده و به دنبال مکانی آرام برای استراحت و تفریح هستید این ساحل گزینه مناسبی برای دوری از هیاهو می باشد. رستوران ها، هتل و مسافر خانه ها نیز در دسترس شما هستند  و علاوه بر  حمام آفتاب  در کنار ساحل  می توانید از فوتبال و والیبال ساحلی و همچنین قایق سواری لذت ببرید.

(( تورهای ارزان استانبول را در سایت سفرباتو ببینید))

ساحل نان استاپ

ساحل نان استاپ، واقع در نزدیکی روستای کیلیوس استانبول، همان طور که از نامش پیداست، بدون توقف در حال فعالیت است و مکانی مناسب برای فعالیت های ورزشی  و تفریحات تابستانی  در طول سفرتان است. والیبال و فوتبال ساحلی، تنیس، بسکتبال، کنسرت ها و جشن های ساحلی همواره در این ساحل برقرارند. علاوه بر این میتوانید از موج سواری، جت اسکی، قایق سواری نیز لذت ببرید.

ساحل سولار

یکی دیگر از سواحل زیبای استانبول که با سایر سواحل  ترکیه در رقابت است، ساحل سولار در منطقه کیلیوس است. این ساحل با وسعت  سی هزار متر مربع  یکی از بزرگ ترین سواحل این منطقه است که با کنسرت های شبانه، جشن های ساحلی گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. استانبول دارای تعداد زیادی ساحل است که ساحل سولار بهترین آن هاست. اگر به دنبال تفریحات آبی هستید حتما این ساحل را در نظر داشته باشید و اطمینان خاطر داشته باشید که هرگز از سفر به این ساحل پشیمان نخواهید شد.

 ساحل سوما

این ساحل زیبا  با وسعت ۲۳ هزار متر مربع در کنار دریای سیاه قرار دارد که تقریبا هر آدمی با هر سلیقه ای را به خود جذب میکند. این ساحل شنی توسط تپه های سرسبزی احاطه شده و منظره فوق العاده و بکری را به وجود آورده است. اگر میخواهید برای لحظاتی از تمام دغدغه ها و هیاهو زندگی راحت شوید حتما سری به این ساحل بزنید.

((تور لحظه آخری گرجستان را در سایت سفرباتو رزرو کنید

ساحل بابیلون

این ساحل مخصوص طرفداران موسیقی است، چرا که در این ساحل فعالیت هایی چون فستیوال های موسیقی، کلاپ های شبانه به طور منظم در حال فعالیت است. اگر به امتحان  کردن غذاهای جدید  و مخصوص شهر استانبول نیز علاقه دارید در این ساحل رستورانی وجود دارد که انواع غذاهای دریایی و مدیترانه ای در آن سرو می شوند.

ساحل اوزن

این ساحل در گذشته بین  ماهیگران محبوب بوده است اما پس از بازسازی در طی چندین سال گذشته  تبدیل به یک منطقه توریستی و گردشگری شده و طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. اگر به غذاهای دریایی چون ماهی علاقه مند هستین در این مکان متوانید بهترین و بی نظیرترین  ماهی  ها را امتحان کنید.

ساحل ترو بلو

یکی از زیباترین سواحل استانبول، که میتوانید در این جزایر از قایقرانی و تماشای سواحل و غروب آفتاب در این مکان لذت ببرید. ساحل آبی هم چنین دارای استخر  و رستوران های لوکس با اجرای موسیقی زنده است که به دلیل معماری زیبا و دلنشین  در بین گردشگران محبوبیت بالایی دارند.

این ساحل شنی  قدیمی ترین مکان استانبول است که مردم برای تعطیلات آخر هفته به آنجا می روند. همچنین میتوانید بهترین کوکتل ها را در این رستوران یافته و از موسیقی و فضای زیبای این ساحل لذت ببرید.

ساحل طلایی

اگر به دنبال تعطیلات کنار ساحل هستید، ساحل طلایی   یک مقصد عالی از تمام سواحل استانبول است.  ساحل منزوی با خانه های ییلاقی چوبی و بوتیک هتل به شما بهشتی از آرامش و استراحت را هدیه می دهد.

 یک دریاچه دلربا در ساحل طلایی  وجود دارد که زیر نور آفتاب می درخشد

همچنین می توانید  از غذاهای دلپذیر ترکی در رستوران های این ساحل  لذت ببرید که دارای موسیقی زنده و  سرگرم کننده نیز  هستند.  در بین تمام سواحل اطراف استانبول، ساحل طلایی تمام امکانات لازم  برای انزوا و آرامش شما را فراهم می کند.

ساحل بورک 

یکی از مشهور ترین سواحل استانبول، در نزدیکی دریای سیاه، واقع در منطقه کیلیوس  است که برای تفریح، به ویژه در تابستان و بهار بسیار مناسب است. اگر در زمان کوتاه و با مناسب ترین قیمت به دنبال مکانی برای تفریح  و گردش هستید، این ساحل بسیار زیبا میتواند بهترین گزینه برای شما باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی