پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بنزین-پمپ بنزین

لزوم واقعی سازی قیمت حامل های انرژی/ علت طولانی شدن صف در جایگاه های بنزین

عضو اتحادیه جایگاه داران سوخت گفت: طولانی شدن صف در جایگاه های بنزین به علت کاهش سقف سوختگیری با کارت جایگاه داران است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو ناصر رئیسی فرد عضو اتحادیه جایگاه داران سوخت با اشاره به کاهش سهمیه کارت سوخت جایگاه داران بیان کرد: صف‌های طولانی در جایگاه‌های سوخت به دلیل […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۸ آبان ۱۳۹۸

عضو اتحادیه جایگاه داران سوخت گفت: طولانی شدن صف در جایگاه های بنزین به علت کاهش سقف سوختگیری با کارت جایگاه داران است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

ناصر رئیسی فرد عضو اتحادیه جایگاه داران سوخت با اشاره به کاهش سهمیه کارت سوخت جایگاه داران بیان کرد: صف‌های طولانی در جایگاه‌های سوخت به دلیل کاهش سهمیه جایگاه دارن به 20 لیتر است و خیلی از صاحبان خودرو برای پرکردن کامل باک خود باید سه بار کارت سوخت را وارد دستگاه می کنند، که این موضوع باعث وقفه در سوخت رسانی و ایجاد صف‌های طولانی شده است.

این مقام صنفی در خصوص سامانه کارت سوخت تصریح کرد: سامانه هوشمند سوخت مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری فراوانی دارد و بسیاری از جایگاه‌های سوخت با 50 درصد ظرفیت خود خدمات رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به صادرات بنزین در کشور تشریح کرد: صادرات بنزین به عنوان یکی از فرآورده‌های نفتی به دلیل بازار مناسب در کشورهای همسایه، با موانع کمتری برای فروش مواجه است و می‌تواند نقش مهمی در افزایش ارز آوری داشته باشد و صنعت نفت را از خام فروشی به سمت صادرات با ارزش افزوده بالا سوق دهد.

عضو اتحادیه جایگاه داران سوخت اشاره کرد: واقعی سازی قیمت بنزین می‌تواند مانع از قاچاق سوخت به کشور‌های همسایه شود و از سوی دیگر ضمن ارزش گذاری مردم را به سمت مدیریت مصرف سوق می‌دهد، اما باید منابع حاصل از آن در زیرساخت های کشور سرمایه گذاری شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: اخذ هزینه خدمات از مصرف کنندگان با وجود تصویب در مجلس در سایه تعلل دولت اجرا نشده است، کارمزد جایگاه دارن با توجه به سرمایه گذاری کلان قیمت ناچیزی است در هیچ صنفی با 5 درصد سود از مجموع سرمایه گذاری، نمی‌توانند هزینه‌های مالیات، بیمه و نیروی انسانی را تامین کنند.

به گفته وی؛ هزینه خدمات باید از مصرف کنندگان دریافت شود و یک بار برای همیشه دولت باید با تصمیمی صحیح گلوگاه اقتصادی جایگاه داران را آزاد کند و اجازه دهد بخش خصوصی رشد کند.

عضو اتحادیه جایگاه داران سوخت گفت: بسیاری از جایگاه سوخت کم فروش به دلیل بدهی‌های سنگین به بانک‌ها در معرض ورشکستگی قرار گرفته اند، اگر تعهد کاری وجود نداشت بسیاری از آنها از چرخه سوخت رسانی خارج می شدند.

انتهای پیام/ منبع: میزان

کارت سوخت را از دفاتر پلیس + 10 دریافت کنید

پایان مهلت استفاده از 4 رقم آخر کد ملی برای رمز کارت سوخت شخصی

امکان کاهش مجدد سهمیه کارت سوخت جایگاهداران وجود دارد

سرنوشت نامعلوم بنزین در بودجه 98

دستگاه‌های نازل چه قدر برای بازگشت کارت سوخت آماده‌اند؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی