پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جایزه ستاد معاینه فنی

واحد سیار معاینه فنی تک خطه، موفق به دریافت لوح تقدیر شد

ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در مراسم چهارمین دوره جایزه بین المللی خشت طلائی تهران با ارائه پروژه واحد سیار تک خطه مختص معاینه فنی خودروهای سبک موفق گردید تا به عنوان یکی از برگزیدگان منتخب در بخش توسعه زیر ساخت ها، حمل و نقل عمومی و خدمات شهری انتخاب شود. به گزارش پایگاه خبری […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۲ آبان ۱۳۹۸

ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در مراسم چهارمین دوره جایزه بین المللی خشت طلائی تهران با ارائه پروژه واحد سیار تک خطه مختص معاینه فنی خودروهای سبک موفق گردید تا به عنوان یکی از برگزیدگان منتخب در بخش توسعه زیر ساخت ها، حمل و نقل عمومی و خدمات شهری انتخاب شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهندس حسین مقدم سرپرست این ستاد ضمن تبریک و تقدیر از زحمات همکاران در کسب این موفقیت ارزشمند اظهار کرد: واحدهای سیار معاینه فنی تک خطه پس از مطالعات و اخذ مجوزهای لازم از وزارت کشور در پایان سال 96 در شهر تهران برای اولین بار در کشور راه اندازی و بهره برداری گردید و در حال حاضر شهر تهران از بضاعت 8 واحد سیار با پراکندگی مناسب در مناطق شهرداری تهران برخوردار است.

وی با توضیح لزوم راه اندازی واحد سیار معاینه فنی بیان کرد: از آنجائیکه توسعه کمی مراکز در شهر تهران به دلیل افزایش سالیانه تعداد خودروها اجتناب ناپذیر بوده و راه اندازی و خدمات مراکز ثابت به علت بالا بودن ارزش زمین و محدودیت فضا و مکان در کلانشهر تهران توسط بخش خصوصی دارای مشکلات عدیده است. لذا در همین راستا جهت مرتفع نمودن این معضل، با رویکرد تامین امکانات و نیاز های اولیه، مدیریت شهری راه اندازی واحد سیار (موبایل) معاینه فنی خودرو در شهر تهران با مشارکت بخش خصوصی تدبیر نموده است. سیستم معاینه فنی سیار در سایر کشورهای پیشرفته صنعتی در حال استفاده می باشد و در این سیستم کلیه استانداردهای تجهیزات معاینه فنی لحاظ گردیده است.

لوح تقدیر از ستاد معاینه فنی

مقدم در ارتباط با ویژگی ها و دلایل لزوم اجرای این پروژه تشریح کرد: همراستایی شهرداری تهران با سیاست های تبیین شده از سوی مقام معضم رهبری، قابلیت حمل و امکان استقرار در مناطق شهرداری فاقد معاینه فنی، امکان ارتباط با سامانه ملی معاینه فنی سیمفا وزارت کشور، افزایش ظرفیت کاری، کاهش حجم سرمایه گذاری و ترغیب بخش خصوصی به راه اندازی این خدمات، اشتغال زایی و طراحی این سیستم با دانش و تخصص داخلی از ویژگی هایی این پروژه بوده و راه اندازی این واحدها پس از مطالعه، بررسی و الگو برداری از سایر کشورهای صاحب تجربه در این زمینه برای اولین بار در ایران توسط این مجموعه تحقق یافته است.

انتهای پیام/

اعمال حدود مجاز جدید آزمون آلایندگی در مراکز معاینه فنی

برخورد جدی ستاد معاینه فنی خودرو با مراکز متخاطی

آغاز به کار واحد سیار معاینه فنی خودرو در غرب تهران

افزایش مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران در سال 98

3.6 میلیون برگ جریمه معاینه فنی در سال 97 / برنامه معاینه فنی برای ایمنی خودروها

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی