پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

واسطه گری و دلال بازی پازل های گرانی در بازار خودرو

به گفته دبیر انجمن خودروسازان عامل گرانی در بازار خودرو واسطه گری و دلال بازی افراد است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان اظهار کرد: خبر توقف تولید پراید هفته پیش به طور رسمی از سوی شرکت سایپا تائید و اعلام شد و بدیهی است که پس از انتشار آن، […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۲ آبان ۱۳۹۸

به گفته دبیر انجمن خودروسازان عامل گرانی در بازار خودرو واسطه گری و دلال بازی افراد است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان اظهار کرد: خبر توقف تولید پراید هفته پیش به طور رسمی از سوی شرکت سایپا تائید و اعلام شد و بدیهی است که پس از انتشار آن، جو روانی بازار درباره خودرویی که فروش آن نیز به زودی کاملا متوقف می‌شود، کمی ملتهب شود و قیمت آن تغییر کند.

وی با توضیح این موضوع که اظهار نظر رییس اتحادیه فروشندگان خودرو در ارتباط با کاهش عرضه پراید به بازار از روی ناآگاهی صورت گرفته است، بیان کرد: “عدم عرضه مناسب” تنها عبارتی است که در مصاحبه‌های گوناگون ایشان به عنوان دلیل افزایش قیمت تکرار می شود اما گویا این بار فراموش کردند که گروه سایپا به صورت رسمی پایان تولید و عرضه پراید به بازار را اعلام کرده و از این بابت، انتقادی به این خودروساز وارد نیست.

این فعال صنعتی با اشاره به سابقه عرضه خودرو پراید به بازار گفت: در 2 ماه گذشته فروش اینترنتی محصولات خانواده پراید توسط سایپا انجام شده و در آخرین عرضه، فروش نقدی و اعتباری پراید 131 به مدت 10 شبانه‌روز روی سایت اینترنتی سایپا فعال بود. با این وصف به نظر می رسد آقای موتمنی باید در تعریف خود از “عرضه کم” بازنگری کند.

نعمت بخش همچنین افزود: برخلاف اظهارات آقای موتمنی در خصوص کاهش عرضه، سایپا باهدف تحویل خودروهای معوقه خانواده پراید، تولید و تحویل این محصولات را افزایش داد که در مهرماه شاهد افزایش تولید نسبت به شهریور بودیم.

واسطه گری عامل گرانی در بازار خودرو

دبیر انجمن خودروسازان با توجه به نوسانات قیمت خودرو در بازار طی یکسال گذشته تشریح کرد: نقش آفرینی واسطه‌ها در التهاب های صنعت و بازار خودرو پس از اعمال تحریم های اخیر باعث شد قیمت خودرو در نمایشگاه‌ها نزدیک به 15 میلیون تومان بیشتر از قیمت کارخانه شود اما تلاش خودروسازان باعث بازگشت آرامش به این بازار و شکستن حباب واسطه‌گری شد.

وی در این راستا بیان کرد: در بازار کشور ما معمولا خودروهایی که با توقف تولید مواجه می‌شوند، در بدو امر افزایش قیمت را تجربه می‌کنند اما به‌تدریج و با فروکش کردن این التهاب روانی، بازار به تعادل بازمی‌گردد.

به گفته نعمت بخش، کسانی که افزایش یک میلیون تومانی یک خودروی در حال خروج از خط تولید و بازار را به خودروسازان نسبت می‌دهند، بگویند عامل شکستن حباب و کاهش 10 میلیون تومانی همین خودرو در بازار آزاد که خودروسازان هیچ سودی از افزایش قیمت‌ها در آن ندارند، چه کسی بوده است؟

انتهای پیام/

افزایش 38 درصدی خرید موتورسیکلت / مردم کدام استان‌ها موتورسوارترند؟

عرضه 50 هزار وسیله نقلیه دپو شده به بازار

پژو 405 امروز، با قیمت 70 میلیون تومان به فروش رسید

کلاف سر در گم قیمت گذاری خودرو/ شورای رقابت به مسند قیمت گذاری باز می گردد؟

دلال بازی در بازار، بر گرانی خودرو بیشتر دامن می زند

کاهش قیمت خودرو متاثر از افزایش عرضه به بازار است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی