پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مترو تهران

کاهش فاصله حرکت قطار در خط 7 مترو تهران

به گفته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، با توجه افزایش استفاده بیشتر از مترو در روزهای سرد سال، فاصله حرکت قطار ها در خط 7 از دهم آبان ماه 98 به 10 دقیقه یک قطار کاهش یافته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۴ آبان ۱۳۹۸

به گفته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، با توجه افزایش استفاده بیشتر از مترو در روزهای سرد سال، فاصله حرکت قطار ها در خط 7 از دهم آبان ماه 98 به 10 دقیقه یک قطار کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اظهار کرد: پیش از این فاصله حرکت قطارها در خط 7 مترو تهران هر 12 دقیقه یک قطار بود که از دهم آبان ماه 98 به 10 دقیقه یک قطار کاهش یافته است.

این مقام ارشد در شرکت بهره برداری تهران و حومه بیان کرد: با عنایت به بهره برداری از ایستگاه های جدید خط 7، رسیدن فصل سرما و کاهش فاصله حرکت قطارها در خطوط مترو، شهروندان تهرانی ترغیب به استفاده بیشتر از این ناوگان ریلی درون شهری شده اند و شاهد افزایش روز افزون مسافر در این خط هستیم.

وی در این راستا تشریح کرد: با استفاده از حداکثر توان تا جایی که محدودیت‌ها و شرایط فنی امکان داشته است این زمان را کاهش داده ایم و هر 10 دقیقه یک قطار برای جابجایی مسافران محترم در این خط اعزام می شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه خط 7 مترو تهران یک خط درون‌شهری به طول 27 کیلومتر است گفت: در حال حاضر 20 کیلومتر آن با 10 ایستگاه شامل میدان صنعت، دانشگاه تربیت مدرس، شهید نواب صفوی، رودکی، کمیل، بریانک، هلال احمر، مهدیه میدان محمدیه، و بسیج به بهره برداری رسیده است.

نوبخت تصریح کرد: این خط که عمیق‌ترین خط مترو تهران است از شهرک امیرالمؤمنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی تهران در شرق تهران آغاز شده و پس از طی مسیر شرقی- غربی و تقاطع با خط 6 که در حال ساخت است و در ایستگاه های هفده شهریور و میدان محمدیه با خط 1 و ایستگاه مهدیه با خط 3، از ایستگاه بریانک به سمت شمال متمایل می‌شود و در ایستگاه مترو شهید نواب صفوی با خط 2، در ایستگاه مترو توحید با خط 4 و در ایستگاه مترو دانشگاه تربیت مدرس با خط 6 که در حال ساخت است تقاطع خواهد داشت و سپس در امتداد بزرگراه چمران ادامه پیدا می‌کند و پس از عبور از کنار برج میلاد، وارد میدان صنعت در شهرک غرب گردیده و در انتها به میدان کتاب در سعادت آباد می‌رسد.

وی اشاره کرد: افزایش خدمات رسانی با کاهش فاصله حرکت قطارها در خطوط مترو همچنان در دستور کار شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه قرار دارد.

انتهای پیام/

بیش از 40 درصد روند ساخت مترو توسط متخصصان داخلی انجام می شود

توسعه مجتمع های ایستگاهی در دستور کار قرار گرفت

افزایش خطوط و سرفاصله علت اصلی کاهش ازدحام جمعیت در ایستگاه مترو

افزایش 30 درصدی ترافیک تهران/ تمهیدات پلیس و شهرداری برای روزهای پر ترافیک مهر ماه

مترو تهران 11 خط خواهد شد

مترو برای دانشجویان و دانش آموزان در روز اول مهر رایگان خواهد بود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی