پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ساخت ecu در کروز

داخلی سازی انواع ECU توسط شرکت کروز

انواع ECU های 16 بیتی و 32 بیتی در شرکت کروز به صورت صد در صد داخلی سازی شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو زمانی که خودروهای کاربراتوری جای خود را به خودروهای انژکتوری دادند، استفاده از قطعات الکترونیکی و الکترومکانیکی متعددی در سیستم کنترل موتور آغاز شد. یکی از این قطعات الکترونیکی […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱۶ آبان ۱۳۹۸

انواع ECU های 16 بیتی و 32 بیتی در شرکت کروز به صورت صد در صد داخلی سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

زمانی که خودروهای کاربراتوری جای خود را به خودروهای انژکتوری دادند، استفاده از قطعات الکترونیکی و الکترومکانیکی متعددی در سیستم کنترل موتور آغاز شد.

یکی از این قطعات الکترونیکی ECU است که نقش اصلی را در سیستم مذکور بر عهده دارد.

ECU مخفف Engine Control Unit ، واحد کنترل الکترونيکی موتور و مغز مدیریت اين سيستم است.

سامانه مدیریت موتور (Engine Management System) یا به اختصار EMS، به مجموعه ای از قطعات اطلاق می شود که از سال ها پیش در خودروهای با موتور احتراق داخلی به عنوان جایگزین سیستم کاربراتوری مورد استفاده قرار گرفته است.

در اصل این سامانه با استفاده از حسگرهای متعدد، اطلاعات مربوط به شرایط عملکردی را برای تصمیم گیری مناسب به منظور بهینه سازی مصرف سوخت، کاهش آلایندگی، بهینه سازی توان و گشتاور و همچنین ارتقا حس رانندگی در اختیار واحد کنترل الکترونیکی موتور یا ECU قرار می دهد تا این قطعه ی حیاتی با در نظر گرفتن شرایط متعدد محیطی، نیاز راننده و همچنین براساس استراتژی های کنترلی پیچیده و با استفاده از عملگرهای متعدد امکان دست یابی به اهداف مورد نظر را فراهم آورد.

علاوه بر این قطعه ECU به عنوان قلب تپنده سامانه مدیریت موتور یک برد الکترونیکی است که با استفاده از میکروپروسسور مخصوص (دربردارنده لایه های مختلف نرم افزاری) و مدارات ورودی و خروجی متعدد، امکان دریافت، تحلیل ورودی ها و همچنین ارسال فرمان های لازم براساس شرایط تنظیم شده (کالیبراسیون) را دارا است.

از منظر قدرت پردازش میکروپروسسور استفاده شده در ECU، می توان آن را به سه دسته ECU با میکروپروسسور 8 بیتی، ECU با میکروپروسسور 16 بیتی و ECU با میکروپروسسور 32 بیتی طبقه بندی کرد.

نخستین ECU های مورد استفاده در خودروها از میکروپروسسورهای ساده تر استفاده می شد که با افزایش نیاز به محاسبات بدون وقفه، افزایش متغیر ها، ورودی ها و همچنین بالا رفتن سطح استانداردها و نیاز خودروسازان و عموم مصرف کننده ها، نیاز به استفاده از ECU های پیشرفته تر بیش از پیش احساس می شد.

شرکت صنایع تولیدی کروز به عنوان پیشتاز در تولید قطعات الکترونیکی از آغاز تامین سامانه مدیریت موتور، از حدود 12 سال پیش با تامین ECU با پردازنده 16 بیتی، نیازهای خودروسازان را برآورده کرده و همزمان با ارتقاء آپشن ها و اضافه شدن ویژگی های مختلف از قبیل کروز کنترل، ESC، سطوح آلایندگی بالا، استفاده از گیربکس اتوماتیک و … طراحی نسل ECU 32 بیتی را نیز از چند سال پیش آغاز کرده و اکنون آماده تولید انبوه شده است که به زودی طی مراسمی از آن رونمایی خواهد شد.

انواع ECU های 16 و 32 بیتی در شرکت کروز به صورت صد در صد داخلی سازی شده است که شامل طراحی و صحه گذاری سخت افزار و نرم افزار، آزمون های متفاوت، کالیبراسیون سطح موتور و خودرو، تولید و آزمون نهایی است.

همچنین با توجه به دانش موجود و برحسب درخواست خودروساز امکان اضافه کردن توابع جدید از قبیل خودروهای دوگانه سوز و آپشن های جدید از قبیل توربوشارژ و … به صورت کامل امکان پذیر است.

انتهای پیام/

کروز در چهاردهمین دوره از نمایشگاه قطعات خودرو شرکت خواهد کرد

خودکفایی و بومی سازی را در کروز مشاهده کردیم

فرصت سازی کروز از تمامی فشارها و تهدیدات اقتصادی

اشتغالزایی و خودکفایی اقتصادی در کشور اثرات توسعه صنعت قطعه سازی

یکی از افتخارات کروز، نقش آفرینی زنان در صنعت قطعه سازی است

کروز یک شرکت موفق خصوصی با ساختار مناسب و بهره ور است/ میزان دقت در قطعه سازی کروز فرا دقت است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی