رئیس انجمن صنفی اسقاط کشور از تعطیلی صد در صد واحدهای اسقاط کشور خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حسین گودرزی، رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط کشور در خصوص وضعیت اسقاط خودرو اظهار کرد: تغییرات در واحدهای اسقاط به نحوی پیش رفت که میتوان گفت صد در صد همه بخشها تعطیل شدهاند. 216 […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
حسین گودرزی، رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط کشور در خصوص وضعیت اسقاط خودرو اظهار کرد: تغییرات در واحدهای اسقاط به نحوی پیش رفت که میتوان گفت صد در صد همه بخشها تعطیل شدهاند. 216 مرکز اسقاط در سطح کشور داریم که بین 5 تا 10 درصد آنها در روزهای اخیر کار میکردند که با نزدیک شدن به فصل سرما همگی بسته شدند. به دلیل این که در دولت عزم و ارادهای وجود ندارد چنین مشکلاتی گریبان مراکز را گرفت.
وی در این راستا بیان کرد: اسقاط درباره موتورسیکلتها نیز صورت نمیگیرد و دلالها وارد این قضیه شدهاند. متاسفانه همین امر اشتباه کار را سخت کرده و در سال گذشته موتورسازان از دولت وقت گرفتند که گواهی اسقاط تحویل ندهند و اکنون نیز بعید نیست که دنبال انجام چنین کاری باشند. این به ضرر مردم است زیرا موتورسیکلت 2.5 برابر یک خودروی فرسوده آلایندگی دارد.
این فعال صنفی اشاره کرد: در مورد تاکسیها تا چند روز پیش با متولی آن که ایرانخودرو بود در حال مذاکره بودیم. اما ایرانخودرو اعلام کرد که در روند اسقاط دخالتی نمیکند و این قضیه به اتحادیه تاکسیرانی مربوط شده است. پس از صحبت با مدیرعامل تاکسیرانی گفته شد که متولی این کار باید ستاد حمل و نقل و سوخت باشد که به طور کامل از این قضیه بی خبر است. همین بی برنامگی و عدم داشتن متولی در یک امر باعث هرج و مرجمیشود.
رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط کشور همچنین بیان کرد: قیمت گواهی اسقاط بر مبنای قیمت خودروی فرسوده است. در یک مقطع ما خودروی فرسوده را 2.5 میلیون میخریدیم و گواهیها را در حدود 2 الی 2 میلیون و 300 هزار تومان میفروختیم. اما در حال حاضر با توجه به بالا رفتن قیمت خودروها زیر 6 الی 7 میلیون تومان نمیتوان یک خودروی فرسوده را خریداری کرد. در نتیجه گواهی اسقاط باید بر همین اساس قیمتگذاری شود که دولت در این زمینه نیز هنوز چیزی را اعلام نکرده است.
انتهای پیام/
دیدگاه خود را بنویسید