پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نوسازی ناوگان تاکسی-ایران خودرو

اعطا تسهیلات 4 درصدی به وام 40 میلیونی نوسازی ناوگان تاکسیرانی

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی بیان کرد: افزایش قیمت خودرو موجب شد تا در روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهرداری های تهران، مشهد، بوشهر و همدان تسهیلات 4 درصدی به مبلغ ۴۰ و ۵۰ میلیون تومان اعطاء کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌ شهری کشور اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۱ آبان ۱۳۹۸

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی بیان کرد: افزایش قیمت خودرو موجب شد تا در روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهرداری های تهران، مشهد، بوشهر و همدان تسهیلات 4 درصدی به مبلغ ۴۰ و ۵۰ میلیون تومان اعطاء کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌ شهری کشور اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی، انباشت تعداد زیاد تاکسی‌های فرسوده است به طوری که در حال حاضر 150هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور داریم.

وی در این راستا تصریح کرد: اگر اقدامات لازم برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی انجام نشود، تعداد تاکسیهای فرسوده کشور تا پایان امسال به 192 هزار تاکسی می‌رسد و در سال 1400 تعداد تاکسی‌های فرسوده به 243 هزار دستگاه خواهد رسید.

این مقام مسئول با اشاره به جزئیات نوسازی 10 هزار تاکسی در سال 98، تشریح کرد: طرح نوسازی تاکسی‌ها از بهمن سال 95 به عنوان یک طرح ملی و با مشارکت تمام سازمان‌های ذیربط آغاز، در ابتدای سال 97 تعداد 62 هزار و 500 دستگاه تاکسی نوسازی شد و این یک رکورد در نوسازی ناوگان تاکسیرانی بود.

وی ادامه داد: سال گذشته با مشکلات شدیدی مواجه شدیم و شرکت خودروسازی به تعهدات خود برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی عمل نکرد و تنها 1500 دستگاه تحویل گرفتیم و با توجه به اینکه امسال روند تولید خودرو بهتر شده است، تفاهم‌نامه نوسازی 10 هزار تاکسی را با شرکت خودروساز (ایران خودرو) منعقد کردیم که امیدواریم هر چه زودتر اجرایی شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور توضیح داد: در حال حاضر در سال 98 با شرایط کنونی و تحریم‌ها و تورم، قیمت خودرو چندین برابر و این موضوع موجب شده است که نوسازی ناوگان تاکسیرانی متوقف شود، اما با ایران خودرو مذاکراتی شده است و در جمع‌بندی که داشتیم قرار شد که امسال 10 هزار تاکسی از این طریق نوسازی شوند که در حال حاضر 500 دستگاه تحویل متقاضیان شده است.

وی اشاره کرد: شرکت خودروساز (ایران خودرو) در پیش نویس تفاهم نامه ای که داریم برای تحویل این 10هزار خودرو به تاکسیرانی برای نوسازی مشکلی ندارد، اما قیمت بالا رفته و در عمل رانندگان تاکسی متقاضی برای نوسازی توان خرید خودرو با قیمت های جدید را ندارند.

این مقام صنفی گفت: تحویل 10هزار خودرو برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی نسبت به فرسودگی تاکسی ها بسیار اندک است، چراکه تا پایان امسال 194 هزار تاکسی به سن فرسودگی می رسند.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

محدودیت برای حضور بانوان در ناوگان سرویس مدارس وجود ندارد

15 درصد از 320 هزار تاکسی موجود در کشور غیر فعال اند

افزایش 110 برابری قیمت خودرو عامل کند شدن روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی

لزوم تجدید نظر در نرخ کرایه تاکسی

غیبت غیر موجه تاکسیداران در پایانه جریمه در پی دارد

تاکسیرانی به دنبال مجزا کردن پروانه بهره برداری از پروانه تاکسی

فرسودگی تاکسی ها، زندگی رانندگان را دچار مشکل کرده است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی