پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وضعیت آلودگی هوا

ریه های تهرانی ها همچنان میزبان هوا آلوده/ مراجعه 2160 بیمار قلبی-تنفسی به مراکز اورژانس

با توجه به اینکه شاخص کیفیت هوا تهران نشان می دهد که هوا پایتخت همچنان ناسالم است سخنگوی سازمان اورژانس در این راستا گفت: به شهروندان و به خصوص گروه‌های پر خطر توصیه می‌شود در هنگام بروز آلودگی هوا از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر و هوای آزاد خودداری کنند. به گزارش […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۱ آبان ۱۳۹۸

با توجه به اینکه شاخص کیفیت هوا تهران نشان می دهد که هوا پایتخت همچنان ناسالم است سخنگوی سازمان اورژانس در این راستا گفت: به شهروندان و به خصوص گروه‌های پر خطر توصیه می‌شود در هنگام بروز آلودگی هوا از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر و هوای آزاد خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد 119 قرار گرفته و هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است همچنین این شاخص طی 24 ساعت گذشته بر روی عدد 111 قرار داشت وهوای پایتخت آلوده بود.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در برخی ساعات امروز شاخص کیفیت هوا بیشتر خواهد شد و هوا در برخی مناطق تهران آلوده‌تر می‌شود. بنابراین افراد به ویژه سالمندان، کودکان و بیماران باید از تردد در هوای باز خودداری کنند.

مراجعه 765 بیمار تنفسی به مراکز اورژانس

در همین راستا مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به توصیه‌های اورژانس برای ایام آلودگی هوا اظهار کرد: در چند روز گذشته میزان آلاینده‌ها و ذرات معلق هوای کشور بیش از حد مجاز شده و تعداد 2160 بیمار قلبی- تنفسی به اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی استان‌های اصفهان، البرز، تهران، قزوین، قم و مرکزی مراجعه کرده‌اند. از این تعداد 756 مورد بیمار تنفسی و 1404 مورد قلبی به اورژانس مراجعه کرده‌اند.

این مقام مسئول در این راستا اشاره کرد: در هنگام بروز آلودگی هوا تمامی مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی در آمادگی کامل به سر می‌برند، زیرا در این ایام میزان مراجعه بیماران قلبی- تنفسی به اورژانس رشد چشمگیری پیدا می‌کند.

خالدی بیان کرد: در هنگام بروز آلودگی هوا اورژانس اقدام به استقرار اتوبوس آمبولانس و آمبولانس در میادین و خیابان‌های اصلی شهرهای درگیر می‌کند و به صورت لحظه‌ای سایت‌های هواشناسی معتبر را مورد رصد و ارزیابی قرار می‌دهد.

ار رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنید

وی افزود: به شهروندان و به خصوص گروه‌های پر خطر توصیه می‌شود در هنگام بروز آلودگی هوا از هر گونه فعالیت ورزشی خودداری نمایند و تا حد امکان از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر و هوای آزاد خودداری کنند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه در هنگام بروز آلودگی هوا ممکن است افراد مبتلا به خشکی دهان و عطش شوند، گفت: افراد باید به میزان کافی آب مصرف کنند تا دستگاه گوارش شست و شو یابد.

به گفته خالدی، شیر، میوه‌ و سبزیجات برای مقابله با آلودگی هوا مؤثر هستند و بهتر است افراد مصرف نوشابه‌های گازدار و تنقلات کم ارزش را حذف کنند.

انتهای پیام/

هوای پایتخت همچنان ناسالم است

هوا تهران همچنان ناسالم است

گروه های حساس امروز از خانه بیرون نیایند

آب و هوا پایتخت امروز و فردا ابری خواهد بود

وضعیت هوای پایتخت سالم است

عوامل تاثیرگذار در آلودگی هوا چیست

برچسب‌ها : آب و هواآب و هوا ترافیکآب و هوا تهرانآب و هوا در مسیرهای شمالیآب و هوا پایتختآب و هوای تهرانآلودگی هواآلودگی هوا تهرانآلودگی هوای تهرانآلودگی هوای شهر تهراناثرات طرح کاهش آلودگی هواافزایش آلودگی هواتاثیرات طرح کاهش آلودگی هوا تهرانتاثیرات وزش باد بر آلودگی هواتخفیف در مجور طرح کنترل آلودگی هواتردد رایگان در طرح کنترل آلودگی هواتست آب و هواییتسهیلات طرح کنترل آلودگی هواخطرات آلودگی هواراه حل کاهش آلودگی هواراهکارهای کاهش آلودگی هواساعت تردد در طرح کاهش آلودگی هواشاخص آلودگی هواشرایط آب و هوا تهرانطرح های مبارزه با آلودگی هواطرح کاهش آلودگی هواطرح کاهش آلودگی هوای تهرانطرح کاهش آلودگی هوای شهرطرح کنترل آلودگی هواطرح کنترل آلودگی هوا تهرانعلت آلودگی هوای تهرانعلت کاهش آلودگی هوای تهرانعوارض طرح کاهش آلودگی هواعوامل آلودگی هواعوامل افزایش آلودگی هوامحدودیت های تردد در آلودگی هوامیزان آلودگی هوای تهرانهوا تهرانوضعیت آب و هواوضعیت آب و هوا تهرانوضعیت آب و هوای استان هاوضعیت جوی تهرانکاهش آلودگی هوا تهرانکمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای تهران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی