طرح کاهش آلودگی هوا نیازمند اصلاحات جزئی است

به گقته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، طرح کاهش آلودگی هوا نیاز به اصلاحات جزئی مانند جابجایی دوربین ها یا خیابان های داخل یا خارج از طرح دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

یوسف حجت، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: طرح جدید ترافیک تحت عنوان کاهش آلودگی هوا پس از انجام پژوهش‌های فراوان اجرایی شد و به نظر ما این طرح بسیار موفق بوده است و نمی‌توان با چند روز آلوده شدن هوا تصمیم گرفت طرح را عوض کرد.

وی در این راستا بیان کرد: روزانه 8 میلیون عکس از پلاک خودروها در قالب طرح ترافیک گرفته و تحلیل می‌شود و بررسی خواهد شد که کدام یک از خودروها تردد آنها بر اساس استفاده از سهمیه 20 روز تردد رایگان بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: طرح جدید ترافیک پشتوانه پیچیده‌ای دارد و باطنش همچون ظاهرش نیست و برای اینکه این طرح عوض شود نیاز به کار پژوهشی است.

طرح کاهش آلودگی هوا نیاز به اصلاحات جزئی دارد

حجت با اشاره به این نکته که 14 سال ساعات ترافیک زوج و فرد مشابه طرح کاهش آلودگی هوا بود و کسی اعتراضی نداشت، افزود: انتقادات و استدلالات باید به درستی انجام شود البته این طرح نیاز به اصلاحات جزئی دارد همچون اینکه شاید جای برخی دوربین‌ها را باید عوض کنیم یا خیابانی خارج یا داخل طرح شود.

این مقام مسئول تشریح کرد: مشابه طرح جدید ترافیک در دنیا با این پیشرفتگی وجود ندارد و مردم هم این طرح را پذیرفته و با آن کنار آمده‌اند چرا که 2 و نیم میلیون نفر در تهران در سامانه تهران من ثبت نام کرده‌اند. همچنین آمارها نشان می‌دهد مردم به خوبی توانسته‌اند ترافیک را مدیریت کنند.

تعرفه عوارض طرح ترافیک کاهش یافته است

گزارش خودرو

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در سال 96 به طور متوسط کسانی که وارد طرح شده‌اند روزانه 26 هزار تومان هزینه پرداخت کردند و امسال این رقم به طور متوسط به 20 هزار تومان رسیده است. بنابراین طرح ترافیک ارزان شده و منابع مالی ما کاهش یافته است. ولی با آن موافقیم تا شهر بهتر اداره شود.

حجت افزود: دریافتی شهرداری از طرح ترافیک به دلیل ارائه تسهیلات کاهش یافته است از جمله تخفیف 25 درصدی برای دارا بودن معاینه فنی برتر، تخفیف در ساعات غیر پیک، تخفیف پرداخت به موقع عوارض و تخفیف برای ساکنان محدوده طرح که همه این موضوعات درآمد ما را کاهش داده است و می توان گفت نرخ طرح کاهش یافته است.

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، برخی هیچ کار کارشناسی انجام نداده و تنها می‌گویند طرح گران شده ولی ما اسناد رسمی داریم که این چنین نیست. همچنین طرح ایجاد محدوده محسوب نمی‌شود و روشی برای مدیریت تردد در پایتخت است.

وی با اشاره به اینکه گفته می‌شود طرح ترافیک سبب تشدید ترافیک شده است گفت: هفته پیش شوک ترافیکی داشتیم که برداشت مشترک ما و پلیس تعطیلات سنگین و انباشته شدن فعالیت‌های مردم، شهروندان برای هفته پس از آن است و این موضوع سبب شد تهران با افزایش بیش از حد ترافیک همراه باشد.

انتهای پیام/ منبع: فارس

ریه های تهرانی ها همچنان میزبان هوا آلوده/ مراجعه 2160 بیمار قلبی-تنفسی به مراکز اورژانس

وضعیت ترافیک تهران بهتر که نشده هیچ بدتر هم شده/ وضعیت هوای پایتخت برای شهروندان ملموس است

اگر مسائل طرح کاهش آلودگی هوا رفع نشود قطعا اصل طرح زیر سوال می رود

پیامک طرح ترافیک خبرنگاری به یک هزار و 600 نفر ارسال شد

تعمیرگاه تخصصی بهنام سفرباتو KTL داتیس MVM x22 آمیکو مدیران خودرو

جک کرمان موتور

نظر شما !!