پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعات خودرو

تنها راه تامین نقدینگی قطعه سازان گشایش اعتبار از سوی بانک مرکزی است

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: وضعیت نقدینگی قطعه سازان در شرایط مناسبی قرار ندارد لذا تنها راه‌حل این مشکل پرداخت اعتبار از سوی بانک مرکزی است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو فرهاد به‌نیا سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو اظهار کرد: هم اکنون تنها مجوز پیش‌فروش به خودروسازان داده می‌شود. […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۲ آبان ۱۳۹۸

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: وضعیت نقدینگی قطعه سازان در شرایط مناسبی قرار ندارد لذا تنها راه‌حل این مشکل پرداخت اعتبار از سوی بانک مرکزی است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

فرهاد به‌نیا سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو اظهار کرد: هم اکنون تنها مجوز پیش‌فروش به خودروسازان داده می‌شود. به عنوان مثال ایران‌خودرو 3000 میلیارد تومان مجوز پیش‌فروش برای چهار مدل خودرو گرفته است و می‌خواهند که از محل پیش‌ فروش‌ ها، تامین منابع مالی صورت بگیرد.

این فعال صنعتی در حوزه قطعه سازی با تاکید بر اینکه تا زمانی که پیش‌فروش صورت می‌گیرد، باید بتوان به تعهدات مردم نیز پاسخ داد، اشاره کرد: برای پاسخ به این تعهدات باید موتور، قطعه، بدنه و نظایر آن تولید شود که در واقع همه این‌ها هزینه هستند. در این صورت نیز درآمد چندانی برای قطعه‌ساز به وجود نخواهد آمد.

وی در این راستا توضیح داد: این سیاستی است که بانک مرکزی بر گردن خودروسازان گذاشت و در واقع تعهدات خودرویی خودروسازان را بیشتر کرده است.

به نیا ادامه داد: درواقع به جای آنکه تسهیلات به خودروسازان ارائه دهند که بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند و چرخ خودروسازی را دوباره به راه بیاندازند، خودروسازان را موظف کرد و تحت فشار قرار داده اند که با پیش‌فروش تامین منابع مالی کنند.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو همچنین تشریح کرد: این در حالی است که بازار خودرو در رکود قرار گرفته و همانند سال‌های گذشته نیست که پیش‌فروش‌ها به دلیل اختلاف قیمت کارخانه و بازار مشتری را برای خرید ترغیب کند. پیش‌فروش راه تامین مالی نیست اما متاسفانه به خودروساز دیکته می‌شود و خودروساز نیز راهی جز این ندارد.

به‌نیا تصریح کرد: در حقیقت تیراژ تولید خودرو بالاتر می‌رود اما برای این افزایش تیراژ تولید باز هم نیاز به قطعه است که با توجه به کاهش سرمایه و منابع مالی، قطعه‌ساز نیز نمی‌تواند از عهده تامین قطعات برآید؛ بنابراین همچون دور باطلی شده است که خودروساز بی‌پول شده و توان پرداخت مطالبات قطعه‌ساز را ندارد و قطعه‌ساز نیز بی‌پول شده و توانایی تامین قطعه برای خودروساز را ندارد.

وی تشریح کرد: باید چاره‌ای اندیشیده شود تا این مشکلات مالی حل شود و بالاخره باقیمانده تسهیلات 11 هزار میلیارد تومانی مصوب را پرداخت کنند.

به نیا اشاره کرد: تنها راه‌حل این مشکل پرداخت اعتبار از سوی بانک مرکزی است. بانک مرکزی با وجود آنکه مصوبه هیات دولت را دارد اما از پرداخت اعتبار خودداری می‌کند.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

بهبود شرایط کسب و کار در قطعه سازی را باید با مقررات زدایی فراهم کنیم

افزایش قیمت خودرو در بازار هیچ ارتباط و نفعی برای خودروسازان ندارد

داخلی سازی سنسور اکسیژن در دستور کار شرکت صنایع تولیدی کروز

بازدید سرپرست معاون امور صنایع از غرفه کروز در نمایشگاه قطعات خودرو

بازدید معاون رئیس جمهور از کنسرسیوم کروز و رایزکو

رایزکو از توانمندی لازم برخوردار است/ در صورت تامین نقدینگی مشکلی در تامین قطعه نخواهیم داشت

برچسب‌ها : ارائه تسهیلات بانکیارائه تسهیلات بانکی به قطعه سازاناستاندارد قطعات خودروافزایش تولید قطعه سازانافزایش مطالبات قطعه سازانافزایش کیفی قطعه سازانانجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازانانجمن قطعه سازانانجمن قطعه سازان استان تهرانانجمن قطعه سازی خودروبحران قطعه سازانبدهی خودروسازان به قطعه سازانبسته حمایتی دولت برای قطعه سازانتامین اعتبارات قطعه سازانتامین سرمایه در گردش قطعه سازانتامین نقدینگیتامین نقدینگی خودروسازانتامین نقدینگی قطعه سازانتخصیص ارز به قطعه سازانخط تولید قطعات خودروخودروسازانخودروسازیصنعت خودروفروش خودروقطعات خودروقطعه سازانمشکلات تامین نقدینگیمشکلات تامین نقدینگی قطعه سازانمشکلات قطعه سازانمشکلات قطعه سازان کشوروضعیت تولیدوضعیت تولید ایران خودرووضعیت تولید خودرووضعیت تولید خودروسازانوضعیت تولید قطعات خودرووضعیت تولید قطعهوضعیت تولید قطعه در تبریزوضعیت تولید پارس خودروپیش فروش خودروچالش های صنعت خودروچالش های صنعت قطعه سازیکاهش نقدینگیکاهش نقدینگی خودروسازانکاهش نقدینگی قطعه سازان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی