پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کارت سوخت

سقف ذخیره سازی بنزین در کارت سوخت 360 لیتر خواهد بود

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده ها نفتی ایران؛ افرادی که هنوز کارت سوخت ندارند نگران سوختن سهمیه خود نباشند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو امیر وکیل زاده، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار کرد: کسانی که هنوز کارت سوخت شخصی ندارند، هنوز به دست‌شان نرسیده و یا هنوز تقاضای صدور […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۵ آبان ۱۳۹۸

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده ها نفتی ایران؛ افرادی که هنوز کارت سوخت ندارند نگران سوختن سهمیه خود نباشند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

امیر وکیل زاده، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار کرد: کسانی که هنوز کارت سوخت شخصی ندارند، هنوز به دست‌شان نرسیده و یا هنوز تقاضای صدور کارت سوخت المثنی نداده اند، نگران سوختن سهمیه‌های خود نباشند.

وی در این راستا ادامه داد: از ساعت صفر روز 24 آبان ماه امسال، سهمیه 60 لیتری آبان برای آنها در نظر گرفته شده و محفوظ است و تا 6 ماه این سهمیه قابل ذخیره سازی است.

این مقام مسئول با اشاره به سقف میزان ذخیره سازی سهمیه‌ها در کارت‌های سوخت شخصی اشاره کرد: حداکثر 6 سهمیه 60 لیتری، یعنی برابر با 360 لیتر، برای سواری‌های شخصی در کارت سوخت قابل ذخیره‌سازی است.

وی در پاسخ به اینکه “پروسه زمانی صدور کارت سوخت چقدر طول خواهد کشید؟”، تشریح کرد: با ترافیکی که الان داریم که حدود 240 هزار کارت سوخت در نوبت صدور است، حدود 3 هفته تا یک ماه زمان می‌برد تا کارت سوخت جدید صادر شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: رانندگان همچنان می‌توانند از کارت سوخت جایگاهدار، سوختگیری کنند به علاوه اینکه سقف برداشت سوخت از 20 لیتر به 60 لیتر بازگشته است.

وکیل زاده بیان کرد: مصرف کنندگان در نظر داشته باشند که سهمیه سوخت آن‌ها منقضی نمی‌شود و در صورت باقی ماندن از سهمیه 60 لیتر آن‌ها می‌توانند در ماه بعد از آن استفاده کنند و این امر تا 6 ماه قابل ذخیره سازی است.

در صورت خرابی کارت سوخت چه باید کرد؟

وی در خصوص اینکه اگر کارت سوختی شارژ سهمیه ای در آن وجود نداشت چه اقدامی باید انجام شود بیان کرد: از نظر سیستمی این امکان وجود ندارد چرا که خودرو‌ها براساس قید نوع خودرو در پشت کارت آن‌ها شناسایی می‌شوند بنابراین امکان ندارد که در تمام خودرو‌ها سهمیه اعمال شود و یک خودرو جا بماند.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داد: حال اگر به فرض و به هر دلیلی یک نفر کارت سوختش شارژ نشده است می‌تواند با سامانه 09627 تماس بگیرد تا مشکل آن را برطرف کنیم. ممکن است فیزیک کارت صدمه دیده باشد و امکان سوخت گیری مهیا نباشد که در این صورت کارت المثنی صادر می‌شود.

سهمیه بندی چند خودرویی ها به چه شکل خواهد بود؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا در طرح جدید به هر فرد با هر مقدار خودرو تنها یک کارت سوخت تعلق می‌گیرد؟ گفت: این مصوبه صحیح است، اما در قوانین تبصره‌هایی وجود دارد و کارگروهی با محوریت همین موضوع یعنی مالک چند خودرویی تشکیل می‌شود تا روش محاسبه مصرف بنزین درباره این افراد نیز مشخص شود.

وکیل زاده گفت: در حال حاضر برای هر یک از این خودرو‌ها سهمیه 60 لیتری اعمال شده است تا دستور جدیدی به ما ابلاغ شود. برای خودرو‌های گران قیمت محدودیت سهمیه‌ای وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران بیان کرد: سهمیه 400 لیتری دارندگان تاکسی با بررسی‌ها و آمار پیمایش تاکسی‌ها اعمال شده است. احتمال این که سهمیه این افراد افزایش پیدا کند در آینده مشخص می شود.

انتهای پیام/ تاکنون 48 میلیون کارت سوخت صادر شده است

تاکنون 48 میلیون کارت سوخت صادر شده است

دولت باید بابت اقدام غیرقانونی محدود کردن سوختگیری پاسخگو باشد

کارت سوخت را از دفاتر پلیس + 10 دریافت کنید

پایان مهلت استفاده از 4 رقم آخر کد ملی برای رمز کارت سوخت شخصی

سقف سوختگیری با کارت سوخت شخصی 250 لیتر در ماه است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی