پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بارش برف در برج میلاد

غافلگیر نشدیم؛ در ترافیک ماندیم!/ واکنش عجیب شهرداری به مشکلات ترافیکی پس از بارش برف

این بار مدیران شهری پس از بارش برف غافلگیر نشده اند بلکه خودروهایشان در ترافیک مانده و نتوانسته اند مسیرها را بازگشایی کنند! گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو پس از گذشت بیش از یک ماه از فصل پائیز، بارش ها دیگر جدی تر شده و امروز شاهد بارش برف در پایتخت هستیم و حسابی […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۵ آبان ۱۳۹۸

این بار مدیران شهری پس از بارش برف غافلگیر نشده اند بلکه خودروهایشان در ترافیک مانده و نتوانسته اند مسیرها را بازگشایی کنند!

گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو

پس از گذشت بیش از یک ماه از فصل پائیز، بارش ها دیگر جدی تر شده و امروز شاهد بارش برف در پایتخت هستیم و حسابی خیابان ها و مسیرها سفید پوش شده است.

این پدیده هوایی امری طبیعی بوده که با شروع فصل سرما، بروز و ظهور می کند بعید می دانم کسی هم با بارش برف مشکل خاصی داشته باشد اما این بارش برف که زیبایی خاصی برای معابر بوجود می آورد زمانی به یک معضل تبدیل می شود که مسیر های پرتردد اعم از خیابان های اصلی و اتوبان ها به علت بارش این نعمت الهی دچار ترافیک سنگین می شود.

عمکلرد ضعیف مسئولان شهری در پاکسازی مسیرها، خصوصا اتوبان ها موجب شده تا مسیر لغزنده شود و خودروها به این علت با یکدیگر برخورد کنند.

از آنجاییکه مدیران شهرداری تهران نسخه های اساسی برای مدیریت شهری می پیچند، احتمالا علاقه ای به بهسازی و پاکسازی مسیرها هنگام بارش برف و یا تعبیه مخزن های شن و نمک در مسیر ها قبل از بارش را ندارند.

اثرات بارش برف در تهران به سبب کم لطفی مسئولان در اجرا کردن وظایفشان موجب شده تا به گفته پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، 2 خط اتوبوسرانی به دلیل بارش برف مسدود شود.

عدم شن پاشی در مسیرهای ویژه تردد اتوبوس توسط مسئولان شهری، سبب شد تا به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی؛ تعدادی از اتوبوس ها دچار سرخوردگی شوند.

مسیر 7.5 کیلومتری که 3 ساعت زمان برد

یکی از شهروندان گیرکرده در ترافیک اعلام کرد؛ مسیر 7.5 کیلومتری در مدت سه ساعت زمان برد تا به مقصد برسم.

نکته جالب توجه در بین مشکلات بوجود آمده اظهار نظر مدیران شهرداری در واکنش به این موارد است به این ترتیب که مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: متأسفانه مردم ما آمادگی رانندگی و مواجهه با شرایط برفی را ندارند.

همچنین وی در ادامه بیان کرد: از بارش برف غافلگیر نشده ایم اما به این علت که بارش برف در صبح صورت گرفته، امکان تردد ماشین آلات شهرداری وجود نداشت.

واکنش جالب توجه دیگر، اظهار نظر معاون خدمات شهری تهران است؛ وی در این راستا بیان کرد: برودت هوا در سطح شهر در حد یخبندان نیست و برفی باریده که سطح شهر را یک مقدار سفید کرده است! البته ما نیز برای این شرایط تمرین نداریم.

وی همچنین ادامه داد: سطح خیابان ها را پاک میکنیم دوباره سفید می شود برف نشسته و نمی توان آن را با تیر زد برف طبیعی است و باید روی زمین بنشیند و با شن و نمک یا گریدر آن را برطرف کرد.

باتوجه به اظهارنظر های مدیران شهری و اجرایی شدن بخشی از مسئولیت های این نهاد توسط سازمان های دیگر در شهر، می توانیم نتیجه بگیریم که بزرگترین عامل اجرایی نشدن وظایف سازمان های ذیربط در پاکسازی مسیرها و مواردی از این قبیل، طولانی بودن زمان اجرایی شدن پیش اقدامات لازم در فصل سرما است.

انتهای پیام/

شاخص کیفیت هوا تهران به عدد 41 رسید

هوای تهران همچنان برای گروه های حساس ناسالم است

ریه های تهرانی ها همچنان میزبان هوا آلوده/ مراجعه 2160 بیمار قلبی-تنفسی به مراکز اورژانس

دمای هوا مناطق زلزله زده به زیر صفر خواهد رسید

کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی روز دوشنبه و سه شنبه در سطح شهر تردد نکنند

گروه های حساس امروز از خانه بیرون نیایند

هوای پایتخت از ابتدای سال تاکنون 175 روز سالم بوده است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی