پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

2016 Mazda CX-3_مزدا CX-3

کم مصرف ترین کامپکت های کوچک

سازمان حفاظت محیط زیست امریکا (EPA) آمار مربوط به مصرف سوخت کامپکت های کوچک را منتشر کرده است. این آمار نشان می دهد مزدا CX-3, مزدا HR-V و نیسان جوک به ترتیب کمترین مصرف را دارند. مزدا CX-3 را می توان کم مصرف ترین خودروی کامپکت کوچک نامید. CX-5 همراه با دیفرانسیل جلو، در هر […]

سهیل زنگنه
پنجشنبه - ۴ تیر ۱۳۹۴

سازمان حفاظت محیط زیست امریکا (EPA) آمار مربوط به مصرف سوخت کامپکت های کوچک را منتشر کرده است. این آمار نشان می دهد مزدا CX-3, مزدا HR-V و نیسان جوک به ترتیب کمترین مصرف را دارند.

مزدا CX-3 را می توان کم مصرف ترین خودروی کامپکت کوچک نامید. CX-5 همراه با دیفرانسیل جلو، در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۸/۱۱ لیتر و در جاده ۶/۷۲ لیتر مصرف می‌کند و از این لحاظ بهتر از سایر رقبا عمل می‌کند. البته فاصله آن با دیگران چندان زیاد نیست.

2015 Honda HR-V Euro-spec_هوندا

هوندا HR-V باز هم با دیفرانسیل جلو، در شهر تنها ۰/۳ لیتر بیشتر از مزدا CX-3 مصرف می‌کند (۸/۴ لیتر) و مصرف سوخت جاده‌ای آن در هر ۱۰۰ کیلومتر با ۶/۷۲ لیتر مزدا مطابقت می‌کند. البته این مدل برای انتقال قدرت از گیربکس CVT استفاده می‌کند.

2015-nissan-juke-نیسان جوک 2015

در رده بعدی، نیسان جوک دیفرانسیل جلو با گیربکس دستی قرار دارد که مصرف سوخت آن در شهر ۸/۴ لیتر و در جاده ۶/۹۲ لیتر است. البته اگر در این مدل از سیستم CVT استفاده شود، مصرف سوخت در جاده به ۷/۳۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

MINI-Countryman-JCW_مینی کانتری من

بعد از این مدل نیسان، نوبت به مدل‌های دیفرانسیل جلوی مینی کانتری‌من و پیس‌من می‌رسد که با استفاده از گیربکس دستی ، در شهر و جاده، به ترتیب مصرف سوختی برابر ۸/۷۱ و ۶/۹۲ لیتر دارند. شاید یکی از نکات ضعف مزدا CX-3 عدم‌ارائه گیربکس دستی برای آن باشد. در هر حال، مدل بعدی در این کلاس از نظر مصرف سوخت، شورولت ترکس با دیفرانسیل جلو است که در شهر ۹/۰۵ لیتر و در جاده ۶/۹۲ لیتر مصرف می‌کند.

Chevrolet Trax AWD Euro Spec 2015_ شورولت ترکس

نسخه‌های گیربکس دستی فیات 500X و هوندا HR-V در رده بعدی قرار دارند که آمار مربوط به مصرف سوخت آنها در شهر و جاده، به ترتیب برابر ۹/۴۱ و ۶/۹۲ لیتر است. از این رده به بعد، افزایش مصرف سوخت شاسی‌بلندهای این کلاس محسوس خواهد بود.

Fiat 500X 2015_فیاتدر همین حال، باید توجه داشت که استفاده از دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، یک نقطه اتکا برای فروش چنین خودروهایی محسوب می‌شود؛ جایی که مزدا CX-3 با این سیستم با هوندا HR-V مطابقت دارد. هر دو تازه‌وارد در این کلاس با سیستم AWD، مصرف مشابهی در جاده و شهر خواهند داشت (۸/۷۱ لیتر در شهر و ۷/۳۵ لیتر در جاده). در پشت‌سر این دو مدل، نیسان جوک با دیفرانسل تمام‌چرخ متحرک قرار دارد که مصرف در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۹/۰۵ لیتر و در جاده ۷/۵۹ لیتر است.

2015_mini_cooper_s_مینی 2015

بعد از این مدل، مدل‌های مینی قرار دارند که در عین داشتن مصرف سوخت مشابه در جاده، در شهر مصرفشان از مدل نیسان بیشتر است (۹/۴۱ لیتر). رده بعدی از آنِ شورولت ترکس و جیپ رنگید است که با این که مصرف سوخت آنها در شهر ۹/۸ لیتر است، ولی مصرف ۷/۵۹ لیتری آنها در جاده مناسب است. جیپ رنگید با استفاده از موتور کوچکتر ۱/۴ لیتری و گیربکس دستی به این سطح از مصرف سوخت رسیده است. بعد از این رده، شاسی‌بلندهای ساب‌کامپکت دیگر نمی‌توانند مصرف سوختی کمتر از ۸ لیتر در جاده داشته باشند.

Jeep Renegade Latitude 2015_جیپ رنگید

تمام این موارد نشان می‌دهند که پیدا کردن شاسی‌بلند یا کراس‌اورهای با مصرف سوخت کم بسیار مشکل است؛ حتی اگر از نوع با جثه کوچک باشند. برخی از این خودروها مصرف سوختی برابر یا بیشتر از رقبای بزرگتر خود دارند. به عنوان مثال، میتسوبیشی اوت‌لندر اسپورت با موتور ۲/۴ لیتری را درنظر بگیرید که در شهر ۱۰/۲ لیتر و در جاده ۹/۰۵ لیتر مصرف می‌کند.

برچسب‌ها : مصرف سوخت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی