پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مصرف بنزین

آزادسازی قیمت بنزین به نفع مردم است/ کاهش مشهود قاچاق بنزین

سخنگوی اتحادیه فرآورده‌های نفتی گفت: افزایش قیمت بنزین به نفع مردم است چرا که دولت بیان کرده مبلغ مابه التفاوت آن را به اقشار ضعیف جامعه برمی گرداند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  حمید حسینی سخنگوی اتحادیه فرآورده‌های نفتی اظهار کرد: در گذشته بحث قاچاق فرآورده‌های نفتی بسیار مطرح بود. اینکه برخی از کالا‌های […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۷ آبان ۱۳۹۸

سخنگوی اتحادیه فرآورده‌های نفتی گفت: افزایش قیمت بنزین به نفع مردم است چرا که دولت بیان کرده مبلغ مابه التفاوت آن را به اقشار ضعیف جامعه برمی گرداند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

حمید حسینی سخنگوی اتحادیه فرآورده‌های نفتی اظهار کرد: در گذشته بحث قاچاق فرآورده‌های نفتی بسیار مطرح بود. اینکه برخی از کالا‌های یارانه ای قابل تبدیل شدن به برخی فرآورده‌های دیگر بودند و باعث اخلال در بازار می‌شد. به عنوان مثال در گذشته یک صادر کننده قیر، وکیوم خریداری کرده و آن را تبدیل به قیر و صادر می‌کرد. دیگری این امکان را داشت که مازوت یارانه‌ای را دریافت و از آن قیر استخراج کند که این کار باعث عدم مدیریت بازار می‌شد.

وی در این راستا بیان کرد: رقابت‌های داخلی باعث کاهش شدید قیمت‌ها شده بود که بار‌ها از دولت درخواست کردیم یارانه اقلامی چون نفت، قیر و ال پی جی را بردارد همچنین درخواست دادیم که قیمت بنزین را آزادسازی کند تا قاچاق و مصرف کاهش پیدا کند و امکان صادرات آن را داشته باشیم.

افزایش قیمت بنزین به نفع مردم است

این مقام صنفی اشاره کرد: افزایش قیمت بنزین به نفع مردم است چرا که دولت بیان کرده مبلغ مابه التفاوت آن را به اقشار ضعیف جامعه برمی گرداند و باعث کاهش بخشی از افزایش مصرف انرژی می شود. برای شدت مصرف انرژی در دنیا هزار دلار که یک و چهار دهم بشکه است هزینه می شود اما در ایران آمار‌ها نشان می‌دهد که هزینه مصرفی برای انرژی حدود چهار و 2 دهم بشکه است که این رقم نشان می‌دهد به شدت ضایع کننده منابع انرژی هستیم.

آزادسازی قیمت بنزین سبب صرفه جویی در مصرف سوخت می شود

حسینی تشریح کرد: افزایش قیمت بنزین باعث می‌شود در مصرف انرژی صرفه جویی و از قاچاق جلوگیری به عمل آمد. سال گذشته قیمت بنزین 30 سنت بود که امسال 10 سنت شد. این روند نزولی قیمت به دلیل کاهش ارزش دلار بود که به شدت سودآور و منبع فساد تلقی می شود.

سخنگوی اتحادیه فرآورده‌های نفتی تشریح کرد: با افزایش قیمت بنزین دولت به نحوی با فساد جلوگیری کرد و راهی برای کمک به اقشار ضعیف جامعه باز کرد. افزایش قیمت بنزین امکان صادرات را به 30 میلیون لیتر به ارزش 4 تا 5 میلیارد دلار ارزآوری برای کشور فراهم کرد.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

فَنر قیمت بنزین در رفت!/ افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین از امروز اجرا می‌شود

افزایش قیمت بنزین تنها شایعه و گمانه زنی است

افزایش بی برنامه نرخ حامل های انرژی اثرات منفی به دنبال دارد

بنزین توزیع شده استاندارد است / خروج خودروهای غیر استاندارد از چرخه تولید

کم فروشی بنزین در جایگاه ها صحت ندارد

رمز کارت های سوخت سوخت تنها تا آخر مهر، 4 رقم آخر کد ملی است

کاهش سقف سوختگیری با کارت سوخت جایگاه داران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی