پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مارکوس دوزمن

مدیرعامل جدید آئودی از ب ام و می آید

برام شات که در سال 2018 به عنوان مدیرعامل آئودی انتخاب شده بود، قرار است در پایان ماه مارس از این خودروساز اروپایی جدا شود. آئودی اعلام کرده، مارکوس دوزمن از اوایل ماه آوریل سال 2020 به عنوان مدیرعامل این شرکت خودروسازی کار خود را آغاز خواهد کرد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲ آذر ۱۳۹۸

برام شات که در سال 2018 به عنوان مدیرعامل آئودی انتخاب شده بود، قرار است در پایان ماه مارس از این خودروساز اروپایی جدا شود. آئودی اعلام کرده، مارکوس دوزمن از اوایل ماه آوریل سال 2020 به عنوان مدیرعامل این شرکت خودروسازی کار خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

به نظر می‌رسد که آئودی و ب ام و در بازه‌های زمانی مشخص اقدام به تبادل مدیران خود می‌کنند. حدود 2 ماه قبل روزنامه‌ی آلمانی Frankfurter Allgemeine Zeitung گزارش داده بود که آقای مارکوس دوزمن مدیر توسعه‌ی پیشرانه‌ی اسبق ب‌ام‌و در سال 2020 به سمت مدیرعاملی آئودی گمارده خواهد شد.

دوزمن جایگزین راپرت استادلری خواهد شد که در سال 2018 و به خاطر رسوایی آلایندگی دیزلی بازداشت شد. اگر به خاطر داشته باشید، دیزل گیت فولکس‌واگن از بخش توسعه پیشرانه‌ی آئودی شروع و همین امر در نهایت به دستگیری استادلر منجر شد. فولکس‌واگن می‌خواست از شر این مشکلات خلاص شود و به همین خاطر تمرکز خود را روی مدیران رده بالای ب ام و گذاشت.

البته یک مشکل وجود دارد و آن اینکه دوزمن به عنوان عضوی از هیئت‌مدیره‌ ب ام و دارای بند عدم رقابت در قرارداد خود است. روزنامه‌ی یاد شده گزارش داده قرارداد این مدیر ارشد ب ام و تا 30 سپتامبر 2019 اعتبار داشته اما مشخص نیست که آیا فولکس‌واگن و ب‌ام‌و قبلاً درباره‌ی این جابجایی صحبت کرده‌اند یا خیر.

گفته شده طرح مباحث مربوط به خروج دوزمن از حلقه‌ مدیریتی ب ام و از آینده‌ای نزدیک شروع خواهد شد. البته خبر رسیده مدیر توسعه پیشرانه‌ی ب ام و که تا خاتمه‌ قراردادش با این برند چند ماهی بیشتر باقی نمانده می‌تواند به عنوان مدیرعامل بعدی آئودی انتخاب شود.

در ماه سپتامبر بود که اولین خبرها درباره‌ی رسیدن دوزمن به این جایگاه به گوش رسید. دوزمن قبلاً مدیر بخش خرید ب ام و بود و پس از آن نیز به گروه فولکس‌واگن پیوست. برام شات در ژوئن سال 2018 و پس از بازداشت راپرت استادلر مدیرعامل اسبق ارباب حلقه‌ها به این سمت گمارده شد. شات در پایان ماه مارس و طبق توافقنامه‌ای که با گروه فولکس‌واگن داشته از این خودروساز جدا خواهد شد.

هربرت دایس مدیرعامل گروه فولکس واگن درباره شات گفته است:

در زمان دشواری هدایت و مدیریت آئودی را بر عهده گرفت و عملکرد بسیار موفقی داشت و اقدام به ایجاد تغییرات مهمی کرد. ما از او بسیار سپاسگزاریم.

آئودی به دنبال تولید پیشرانه‌های پاک به‌ منظور احیای وضعیت خود پس از رسوایی دیزل گیت می‌باشد. دوزمن مهندس فنی‌ای است که در سال 2007 و پس از ترک مرسدس به ب ام و پیوست و آنجا رئیس بخش قوای محرکه تیم فرمول 1 باواریایی ها شد.

دایس چند وقتی بود که دوزمن را برای سمت مدیرعاملی آئودی در نظر گرفته بود ولی این جابجایی به خاطر اینکه ب ام و اقدام به تسویه با دوزمن نمی‌کرد به تعویق می‌افتاد.

دایس در ادامه خاطرنشان ساخته است:

به عنوان یک مهندس فوق‌العاده، مارکوس دوزمن همه‌ی توان خود را برای استفاده از پتانسیل‌های برند آئودی بکار خواهد گرفت و یک‌بار دیگر قدرت والای ورسپرانگ تکنیک را به همگان نشان خواهد داد.

مدیر میستر اتو می‌گوید:

ما انتظار داریم مارکوس دوزمن و تیم مدیریتی‌اش کاربرد پایدار سایت‌های تولیدی را تضمین کرده و اشتیاق بیشتری برای پیشرو بودن در تکنولوژی را ایجاد کنند. ما به دنبال همکاری مثبت بین کارکنان و خود شرکت خواهیم بود.

ضرب الاجل سه هفته ای آئودی برای کاتالان ها

ABT قدرت آئودی RS6 را تا 725 اسب بخار افزایش داد

آئودی TT به جمع خودروهای 4 در می پیوندد

نفسی تازه برای آئودی R8 / R8 فیس لیفت معرفی شد

باز هم آئودی، باز هم رسوایی! / جدیدترین اتهام آئودی در دست کاری اطلاعات

اولین محصول تمام الکتریکی آئودی معرفی شد / e-tron با قیمت پایه 74 هزار دلاری

تصمیم بحث برانگیز آئودی / نسل جدید R8 تمام الکتریکی خواهد بود

نوآوری آئودی / استفاده از صفحه نمایش به جای آینه بغل!

بررسی آئودی Q8 / پرچم دار SUV های آئودی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی